היילי בולדווין-ביבר
סליחה, במי מדובר? היילי בולדווין-ביבר היא האיט גירל הכי "איט" של הרגע, עם שלושה שערים למגזינים נחשבים בעולם (כולל ווג פריז והרפר'ס בזאר האמריקאי) בו זמנית, חשבון אינסטגרם רותח ורזומה משפחתי טעון מכל כיוון – האבא הוא סטיבן בולדווין, השחקן הפחות כישרוני אך יותר רזה מבין האחים לבית בולדווין; בן הזוג הוא ג'סטין ביבר, המחזיק בבעלות על התסרוקת הכי מטופשת בהיסטוריה של הפופ ועל ההתבגרות הכי מתוקשרת.
לא פלא שחלק נכבד מ-24 שנות חייה, היא מבלה מול המצלמות בתור קצת דוגמנית והרבה אושיית רשת, שזה, כידוע, המקצוע הכי משתלם כלכלית כיום (רק אל תספרו להורים שממשיכים לדחוף את ילדיהם לקריירה בהיי-טק).
היא מטופפת בתצוגות, מככבת במסעות פרסום ומתלבשת (בחסכנות) על שערים של מגזיני אופנה. היא גם תרמה את שמה לקידום אוסף תיקי יד, נתנה חסות לסדרה בלעדית של נעליים, וכמובן, הכריזה על השקת קו איפור משלה, שבלעדיו אין זכות קיום לאף אושיית רשת. את יתרת זמנה היא מעבירה באותה מערכת יחסים ביבריסטית מתוקשרת, שכללה כמה הפסדים בקרב אך ניצחון במערכה הסופית מול האקסית המיתולוגית סלינה גומז.
למה אייקון? בולדווין-ביבר אוחזת בכל הנתונים, אלה המולדים ואלה הנרכשים, כדי להיות איט גירל מוסכמת ואייקון אופנה – מעמד שעבורו התאמצה במשך שנים וכעת נושא פירות. היא יפה, בלונדינית, עם רגליים אינסופיות וגישה של נסיכה הוליוודית. יש לה את המשפחה הנכונה, בן הזוג הנכון וחברות שנראות כמוה ומשתלטות איתה על הדפים הכי פופולריים באינסטגרם.
היא פועלת לפי כל הסעיפים בחוברת ההדרכה הסודית של הסלבס, ומבצעת בדרך מינימום טעויות. ברזומה שלה אפשר למצוא קמפיינים עבור מותגים שהם מספיק מוכרים ונחשבים, אך נטולי ארומת נפטלין שמאפיינת את בתי האופנה הדינוזאורים יותר, השתתפות בקליפים מוזיקליים, קצת פרסי חביבת הנוער, קצת הנחיה טלוויזיונית לא מחייבת והבלחה בדוקו ניו יורקי, בלי שום אסונות תקשורתיים או הסתבכויות מהסוג של "סקס, סמים ובריטני ספירס". לכל אלה היא מוסיפה גם שורשים כנוצרייה אוונגליסטית וחיבה לציטוטים תנכיים. בקיצור, הכי ונילה שניתן למצוא באוטו הגלידה השכונתי.
עם זאת, כל החלביות הזו נמסה ונעלמת מול הצילומים שלה למגזינים, שם היא מוכיחה כי היא שייכת לז'אנר שייסדו לינדה אוונג'ליסטה ונעמי קמפבל בשנות ה-80 כמי שהביאו לסט מלבד גוף מרהיב ופרופיל אלגנטי, גם איכות נוספת וחמקמקה שמפרידה בין דוגמניות הקניונים לאלה ששולטות בענף האופנה. זה מזל גדול בשבילה, שכן מחוץ לפריימים המשובחים היא מציגה אישיות מפוהקת למדי עם כל הקלישאות שמרדימות את עצמן לישון: לא, היא לא אוהבת שמזהים אותה ברחוב; כן, זוגיות היא דבר שצריך לעבוד עליו; הסגר עשה לה טוב; זמן איכות זה חשוב; היא בסך הכל בחורה רגילה (שגרה בבית שעולה כ-30 מיליון דולר); היא צעירה, אך עברה הרבה בחיים; הכל אצלה טבעי, וכסף לא קונה אהבה. מזל שיש את ג'סטין ביבר בסביבה, שיתעצבן על איזה צלם פפראצי וישבור קצת את רצף הבנליות.
למה לא? הזוגיות שלה דביקה ופוטוגנית, החיים שלה דבש, וכשהיא מוכפשת על ידי מלצרית בגין התנהגות גועלית במיוחד, היא ממהרת להתנצל ולהבטיח שהיא "ממשיכה להשתפר ולגדול בכל יום". יש משהו מתיש בצורך הזה להצטייר כהכי בסדר שאפשר. מתיש, ולא ממש מעניין.
כך שהיא יפה ביותר, יודעת לזוז על המסלול ולהתלבש בבגדים הכי מוצלחים שהיא וצי הסטייליסטים שלה יודעים לקמבן. אבל בקרב (המדומיין, כנראה) מול סלינה גומז בעלת הכישרון המוזיקלי והאישיות המורכבת – היילי אולי זכתה בבן הזוג, אבל הפסידה באהדה הציבורית.
ובכל זאת: היא החצי האפילו יותר יפה של הפאוור קאפל הכי מאוהב, הכי פוטוגני והכי מתמסר (זה לזו, לצלמים ולערימות של תכנים שיווקיים). אנחנו זקוקים לסיפור האהבה הבלונדיני הזה, והם מספקים אותו בנחישות ובאדיבות.
מה זה אייקון אחד בשבוע?
עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.