פעילות ארוכת שנים באופנה הישראלית. דורין פרנקפורט

דורין פרנקפורט תקבל פרס מפעל חיים בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2021

עם עשייה הנמשכת לאורך ארבעה עשורים, כתב יד ייחודי, מאבק על ייצור מקומי ושילוב נושאים של פוליטיקה וקיימות – מעצבת האופנה בת ה-69 תזכה בפרס מיוחד. פרסום ראשון

פורסם:
לפני כחודש פרסם מפיק ויזם שבוע האופנה מוטי רייף פוסט בחשבון האינסטגרם הפרטי שלו, עם השאלה: "מי לדעתכם.ן ראוי השנה לקבל את פרס מפעל חיים בשבוע האופנה 2021?"
שלושה שמות הופיעו שוב ושוב בתגובות: מעצבות האופנה טובה'לה חסין, 74, דורין פרנקפורט, 69, ומייסדת חברת "משכית" רות דיין, שהלכה מוקדם יותר החודש לעולמה בגיל 103. אם תזכה למחווה במסגרת שבוע האופנה – זו תהיה אנדרטה יפה לפועלה. הבחירה להעניק פרס מפעל חיים באופנה ממשיכה את המסורת הטלוויזיונית של רייף, שבעבר הרחוק יצר בזכיינית "טלעד" בערוץ 2 את טקס פרסי האופנה של ישראל. אז קיבלו את הפרס פיגורות כמו דוגמנית העבר קארין דנסקי, מייסדת חברת "גוטקס" לאה גוטליב ז"ל ובתה יהודית גוטפריד ז"ל.
ל-Ynet נודע כי הפרס על מפעל חיים השנה יוענק למעצבת דורין פרנקפורט, במסגרת "שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021" שישודר בטלוויזיה. זו הפעם השנייה שבה פרנקפורט מקבלת פרס זה, לאחר שבשנת 2013 הוענק לה פרס דומה מ"שבוע האופנה חולון". הפרס הקודם, שנקרא על שם לאה גוטליב, הוקיר את פועלה של פרנקפורט במשך 30 שנה. אוטוטו היא תסגור 40 עגול.
הפרס הנוכחי יינתן לפרנקפורט (ולשותפתה מאחורי הקלעים מרגיט סגל) על ההתמדה ארוכת השנים, בטח בימים שבהם תעשיית האופנה הישראלית מתמודדת עם קשיים, כתב היד שניסחה במשך ארבעה עשורים, המאבק על ייצור מקומי תחת הסלוגן "מעוצב ומיוצר בתל אביב", ההתעקשות על שיח פוליטי כמו גם על נושאי קיימות, והאופן שבו היא משלבת בין עיצוב מסחרי ללקוחות לבין עיצוב לבמה, בעיקר בתחילת הקריירה שלה. פרנקפורט עיצבה בעבר את הבגדים הרשמיים למוזיקאים רבים, בחלקם נציגי ישראל לאירוויזיון, כמו יזהר כהן עם "אבניבי" (1978), עפרה חזה בשיר "חי" (1983) ולהקת חלב ודבש עם "הללויה" בשנת 1979.
3 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
קולקציית הצנע של דורין פרנקפורט, 1984
(צילום: מנחם עוז)

באין גוף ממוסד בישראל החולש על תעשיית האופנה, כמו "הקונסוליה הבריטית לאופנה" או "מועצת מעצבי האופנה האמריקאית" – שני גופים המעניקים בחו"ל פרסי מפעל חיים הנבחרים על ידי חברי המועצה המסודרת – בישראל מתחלקים פרסי מפעל חיים בין יזמים פרטיים, מגזינים ומחלקות ללימודי אופנה של מוסדות אקדמיים. בין היתר, פרסי מפעל חיים נוספים בתחום האופנה העניק בעבר בית הספר שנקר לרות דיין, ולדב לאוטמן שהקים ב-1975 את חברת "דלתא", על חזונם ופועלם לחברה, לעיצוב ולאופנה; ולפני כשלוש שנים העניק משרד התרבות פרס מפעל חיים באופנה, ראשון ואחרון מסוגו, למעצב הפורש גדעון אוברזון, שבשנת 2014 קיבל פרס מפעל חיים גם במסגרת "שבוע האופנה חולון".
בתעשייה קטנה ועתירת אינטריגות כמו בישראל, פרס מפעל חיים נחשב לתו תקן, חותמת איכות שמעצבים רבים ישמחו להתהדר בה. פרנקפורט היא בחירה ראויה ביותר. לצדה ניתן לציין מעצבים נוספים מעמודי התווך של היצירה המקומית שטרם "זכו" לפרס זה, כמו המעצב הוותיק ג'רי מליץ; מעצבת האופנה תמרה יובל ג'ונס, לשעבר ראש המחלקות לאופנה בבצלאל ובשנקר; והמעצבים גרשון ברם, רזיאלה גרשון וטובה'לה חסין, שהנושא בוער בה מתמיד, כפי שסיפרה בראיון ל-Xnet לפני מספר חודשים.
מ"שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021" נמסר: "שמחים על ההתעניינות הרבה סביב שבוע האופנה, פרטים נוספים יימסרו בהמשך".
מדורין פרנקפורט נמסר: "לא התבשרתי על פרס רשמי על מפעל חיים, אבל כן קיבלתי את ההכרה החשובה לי בתצוגת קיץ. בימים אלה זה כבר פרס גדול מבחינתי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button