מהפכת הרבגוניות של העשור החולף הביאה אל קדמת הבמה דוגמניות בשלל מידות, צבעים, גדלים ומגדרים, וצועדת אל העתיד יד ביד עם תהליכים שמגיעים ממותגי אופנה מתוך רצון להתחבר להלך הרוח העכשווי ולשיח המשתנה. בשבת הקרובה תשיק השפית והיזמת דניאל קיציס פיילוט לשיתוף פעולה מתהווה עם חברת הטקסטיל והאופנה Sila, המייצרת ביגוד פונקציונלי מבדי כותנה אורגנית וגומי טבעי, ופועלת על פי עקרונות של סחר הוגן בכפר הדרוזי ג'וליס שבצפון. המוצר הראשון הוא חזייה ללא ברזלים במידות XS-XL, זאת בניגוד למידות המוכרות בענף של היקף חזה וגודל קאפ.
קיציס (29), שהתפרסמה בתקופת הקורונה בזכות באזז שנוצר סביב חלות שאפתה ותורי ענק שהתארכו מחוץ לדוכן שהקימה, היא גם אושיית רשת עם 40 אלף עוקבים באינסטגרם ודעה מוצקה על כל דבר. גם על חזיות. "לא הפכתי למעצבת הלבשה תחתונה", היא מדגישה בריאיון מיוחד לרגל ההשקה שתיערך בשבת ביריד האופנה FAB.MRKT בסמטת בית הבד 3 בתל אביב. "אני עוסקת באסתטיקה ואני אישה כבר כמעט 30 שנה, אז בעל כורחי אני מבינה בחזיות ובתחתונים. כיוון שאני אדם מאוד ספציפי, יש לי דעה בכל תחום. אני יכולה לזכך את מה שאני אוהבת בכל מוצר: מחזייה ועד רכב".
יש הבדל בין דעה אישית לבין עיצוב מוצר. לא תייצרי לעצמך מכונית. למה חזייה כן?
"לבד לא הייתי מרימה את הכפפה. יש לי שותפים מצוינים, דניאל חסן ואבנר יפה, שאני מכירה שנים, והחיבור נולד לאחר שעוקבות שאלו אותי באינסטגרם איזו חזייה אני לובשת. אמרתי לאבנר שאם פעם נעשה יחד חזייה, זה יתפוצץ".
איך את מגיעה לרמת אינטימיות כזו עם העוקבות שלך?
"אני מצלמת את עצמי מכינה בצקים בבית כשאני בחזייה. כנראה שאני מסמלת משהו נוח מאוד, נוח בעור שלך, ומאוד חשוב לי שמה שאני לובשת יהיה נוח".
יחד עם סילה שהוקמה לפני חמש שנים ובהפקת טל יוסיפוב, יצרה קיציס גוזייה לילדות גדולות, כזו המעניקה תמיכה נוחה ללא ברזלים, שמחירה יעמוד בהשקה על 250 שקל. "בנות נמצאות בחיפוש מתמיד איך לארוז את החזה בצורה הכי נוחה, כי זה סיפור שאין לו ממש סוף", היא מסבירה, "מגיל 15-12 ועד סוף החיים את בחזייה. זה יותר מורכב מבגדים, כי החזה גם משתנה במהלך החודש. יש כל כך הרבה היצע, אבל קשה למצוא את עצמך בעולם הזה. יצרתי פריט שהוא לא חונק, שאת יכולה ללבוש בבית. זאת חזייה לכל שעות היום, שתתאים לכמה שיותר בנות".
טווח המידות שונה מהמידות הקלאסיות של חזיות עם גודל היקף וקאפ, החלטה שקיבלה קיציס. "אני לא מבינה מה זה היקפים או דאבל די, כי אני לא קונה חזיות עם ברזלים", היא אומרת. "רציתי שלארג' יהיה לארג' ולא מדיום כמו בזארה, כי זה מדכא ומבאס. מאוד קל לייצר חזייה שיושבת על חזה שטוח, אבל זה מורכב יותר לייצר חזייה שתתאים לחזה גדול וללא ברזלים, והצלחנו לעשות את זה. עכשיו כשאני בהיריון והחזה גדל, אני מבינה שזה לא פשוט להסתובב בעולם עם חזה גדול".
בתמונות הקמפיין מופיעה קיציס בהיריון של חודש שישי בביתה שבתל אביב, שם היא מתגוררת עם בעלה, העיתונאי, הסופר והמוזיקאי גון בן ארי. התמונות הפסבדו-תיעודיות, שנראות כאילו צולמו באגביות על הספה בבית, הן חלק מגל של מותגי הלבשה תחתונה שמבקשים לייצר אינטימיות ואותנטיות, כמו, לדוגמה, הקמפיינים של המותגים המקומיים The Fluff ואגלי דקלינג המציגים נשים בכל המידות והגילאים, אשר חושפות לפעמים גם סימני מתיחה וגוף שפוטושופ לא נגע בו. קיציס מספרת כי בתחילה ניסו להקדים את הצילומים לפני שהבטן תצא, אבל לבסוף הבינו שאותנטיות היא הדבר החשוב ביותר במותג. "זאת האמת, אלה החיים", היא אומרת, "ואני מרוצה מהתמונות. זאת חוויה שתישאר לי לנצח".
"מלכתחילה היה לי ברור שאני הפרזנטורית של החזייה. חשוב לי להיות כנה עם הלקוחות שלי. אני לא מאלה שמוכרות לוקשים. לא תראה אותי עושה פרסומים באינסטגרם עם קוד קופון. כל האנשים שצופים בסטורי שלי באינסטגרם מאמינים לכל מילה שאני אומרת, ובצדק, כי אני אומרת להם רק את האמת", מעיד הנחתום על עיסתו. "אני לא שמה היום קרם של מותג אחד ומחר קרם אחר בשביל 6,000 שקל לסטורי. אני מפרסמת בגאווה כל מה שעשיתי בשתי ידיים: האוכל, המוצרים, ועכשיו החזייה".
קיציס זכתה בעבר לכותרות גם בזכות בחירתה לא להיכנע למודל היופי ולא לגלח את שיער בית השחי. "כבר הרבה זמן שאנשים לא מגיבים בנושא. סימנתי על זה וי", היא אומרת בסרקזם. "אני מרגישה שבקהילה המצומצמת שלי דילגתי מעל המשוכה הזאת ועכשיו מתייחסים לזה בטבעיות". האם הצילומים למותג לא ירתיעו לקוחות חדשות? "אני חושבת שזה רק יחזק נשים נוספות. שיער בית שחי זה דבר מאוד טבעי שגדל על הגוף. שואלים אותי בתדהמה 'את מגדלת?' לא, אני לא מגדלת – אני פשוט לא מורידה. יש פה משהו טבעי שמשלים את הסיפור הכללי: להצטלם בהיריון עם חזייה ושיער בבית השחי משדר משהו אמיתי. האמת, לגברים אף פעם לא היה אכפת מהשיער".