סברינה קרפנטר באירוע של ווג בפריז, 2024

לא רק לדתיות: הכוכבות המפורסמות חוזרות אל מטפחות הראש

סופיה לורן ואודרי הפבורן לא יצאו לחופשה בלעדיה, וכעת גם ביונסה, קנדל ג'נר, היילי ביבר וסברינה קרפנטר ממתגות מחדש את מטפחת הראש כאביזר חובה למראה מסוגנן. ומה קורה בישראל?

פורסם:
מה משותף לסופיה לורן, ביונסה, אודרי הפבורן, קנדל ג'נר והמלכה אליזבת ה-II? כולן מיתגו את מטפחת הראש כאביזר אופנה מהמוצדקים שיש. בין אם זה להגנה מהשמש על חופי סן טרופה וקפרי או מזרזיפי הגשם בלונדון ובפריז, למטפחת הראש כמה פונקציות: הגנה, אנונימיות ותיבול של סטייל.
7 צפייה בגלריה
אודרי הפבורן בחתונתה בשוויץ, 1969
אודרי הפבורן בחתונתה בשוויץ, 1969
אודרי הפבורן בחתונתה בשוויץ, 1969
(צילום: AP Photo)

7 צפייה בגלריה
סופיה לורן, 1957
סופיה לורן, 1957
סופיה לורן, 1957
(צילום: John Pratt/Keystone Features/Hulton Archive/Getty Images)

עכשיו, כך נראה, קיץ 2024 החזיר את המטפחת אל הצוואר והראש, כפי שגם מדגימות מעצבות כמו עינב צוקר למותג צוקר ומיכל לוריא מהמותג Better In Person (שמציגה בימים אלו אוסף מטפחות משי מרהיבות בתערוכה "צבע" במוזיאון העיצוב חולון), לצד לא מעט כוכבות צעירות, שהפכו את המטפחת לאביזר חובה במלתחה.
7 צפייה בגלריה
האנטר שפר בפסטיבל קאן, 2024
האנטר שפר בפסטיבל קאן, 2024
האנטר שפר במראה "אחות רחמנייה"
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)

בעידן של טרנדים מתחלפים ו"עצות סטיילינג" ברשתות חברתיות כמו טיקטוק, חזרתה של מטפחת הראש היא מהלך נוסטלגי, המבקש לחזור אל תקופות של זוהר אמיתי. בין השאר, ניתן לראות זאת על ידי בחירה של שמלות וינטג' מרהיבות לאירועי שטיח אדום בשנה האחרונה, כמו גם הפופולריות המחודשת של לוקיישנים יוקרתיים לחופשות קיץ כמו האי קפרי – אחד היעדים המועדפים על היפים, האמיצים והמפורסמים.

סוכנות המגמה בעולם הן הכוכבות המפורסמות, שהתיישרו יחד לאמץ את מטפחת הראש בחופשות אקזוטיות ברחבי העולם. הדוגמנית קנדל ג'נר, לדוגמה, עטפה את ראשה במטפחת משי במהלך חופשה במיורקה, ספרד, וגם הדגימה כיצד להפוך אותה לחצאית. היילי ביבר אימצה את המטפחת בשלל הופעות במהלך הריונה: החל בצבע חמאה טרנדי למסיבת "בייבי שאוור" ועד מטפחת מנומרת שחבשה בפסטיבל קואצ'לה.

היילי ביבר עם מטפחת מנומרת מעל כובע

השחקנית האנטר שפר כיסתה את ראשה במטפחת לבנה במראה "אחות רחמנייה" בפסטיבל קאן האחרון, וביונסה בחרה בבנדנה בצבעי שחור לבן שממשיכה את קו ה"ווסטרן" המזוהה איתה בשנה האחרונה. באירוע האופנה הגדול ווג וורלד שהתקיים ביוני בפריז, ניתן היה לזהות גם את הזמרת סברינה קרפנטר, מתהלכת בכיכר ונדום בעיר כשהיא חמושה במטפחת פסים בצבעי אדום ולבן, עם שמלה תואמת בעיצוב בית האופנה ג'קומוס.

במדינה כמו ישראל, שבה השמש הקופחת היא סכנה יומיומית וקיומית – מטפחת ראש עלולה להוות טריגר לשאלות על חזרה בתשובה ודקדוקי צניעות. ובכל זאת, מטפחת ראש היא פריט נגיש שניתן לרכוש כמעט בכל חנות אופנה ואביזרים, היא מגיעה בטווח מחירים רחב (מרשתות זולות ועד מותגי יוקרה כמו הרמס, הידוע במטפחות המשי המרהיבות שלו) ובעיקר, היא נוחה לתפעול וחבישה על הראש. מקפלים אותה לשתיים, וקושרים בנונשלנטיות מתחת לקו הסנטר.
7 צפייה בגלריה
סברינה קרפנטר באירוע ווג וורלד בפריז, 2024
סברינה קרפנטר באירוע ווג וורלד בפריז, 2024
סברינה קרפנטר מתאימה את המטפחת לבגדים
(צילום: Marc Piasecki/Getty Images for Vogue)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button