המותג FREEDÈR של דנה פרידר

את הכי יפה כשנוח לך? מה מסתתר מאחורי מותגי הטרנינג של המפורסמות הישראליות

עומר נודלמן ודנה פרידר התחדשו כעת, כל אחת בנפרד, במותגי אופנת בייסיק משלהן והוסיפו לעצמן את התואר "מעצבת אופנה". אבל האם מאחורי הסיסמאות ישנה גם בשורה עיצובית חדשה? 

פורסם:
האם סצנת האופנה הישראלית זקוקה למותג טרנינג נוסף שנוצר על ידי פיגורה מפורסמת? בחודש האחרון השיקו עומר נודלמן ודנה פרידר, כל אחת בנפרד, מותגי אופנת בייסיק והוסיפו לעצמן את התואר "מעצבת אופנה". נודלמן יצרה את המותג Nude בשיתוף טרמינל X, פרידר את FREEDÈR המצויד באפוסטרוף – ודאי כדי שהלקוחות במזרח התיכון ידעו לבטא את השם נכון.
10 צפייה בגלריה
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
"המותג Nude הוא כינוי של נודלמן ומביא לידי ביטוי את הסטייל האישי של עומר"
(צילום: דימה טליאנסקי)

"המותג Nude הוא כינוי של נודלמן ומביא לידי ביטוי את הסטייל האישי של עומר", הסבירו בטרמינל X את עולמות ההשראה של השחקנית והדוגמנית, ואילו אצל פרידר נטען כי המותג "מביא את הסגנון הייחודי של דנה פרידר – ספורט קז'ואל במיטבו, עם נגיעות של אופנת רחוב, ריקוד וכדורסל".
10 צפייה בגלריה
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
"FREEDÈR מביא את הסגנון הייחודי של דנה פרידר"
(צילום: שי פרנקו)

האם מאחורי הסיסמאות האלה ישנה בשורה עיצובית חדשה? מהקולקציות החדשות שהושקו, נראה כי שני המותגים הם בעיקר עוד מאותו הדבר ומיועדים לצרכנים ולצרכניות שמבקשים לרכוש פיסת בד ממותגת ושטופה בתהילה של שתי הכוכבות. על אף פרסומן ומספר העוקבים הגדול של השתיים ברשתות החברתיות – נודלמן ופרידר לא הציגו עד כה סגנון אופנה בעל סגולות וייחוד בהשוואה למפורסמות כמו נינט טייב, רונית אלקבץ ז"ל, קרן מור. נראה כי מאחורי המהלכים העסקיים הללו, נמצאת בעיקר חשיבה עסקית של מסחור שמן לטובת מכירת בגדים חסרי ייחוד.
10 צפייה בגלריה
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
גב כלכלי והפצה של אתר אופנה חזק. NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
(צילום: דימה טליאנסקי)

אם במקרה של נודלמן היא נכנסת למהלך הזה עם גב כלכלי והפצה של אתר אופנה חזק כמו טרמינל X – פרידר הלכה על אתר עצמאי, מה שמעלה את הסיכון פי כמה. באתר שהושק ביום שישי בבוקר, היא מציעה 25 פריטי לבוש המתכתבים עם עולמות הריקוד והספורט, כמו סווטשירטים עם לוגו המותג (450 שקל), חולצות אוברסייז עשויות 100 אחוז כותנה (250 שקל), מכנסי כדורסל מבדי רשת, מכנסי טרנינג בגזרה רחבה (430 שקל) ואביזרים כמו כובעי מצחייה וחותלות – אותו פריט לבוש שנוי במחלוקת משנות ה-80.
10 צפייה בגלריה
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
25 פריטי לבוש המתכתבים עם עולמות הריקוד והספורט. FREEDÈR
(צילום: שי פרנקו)

"לפני שנה חזרתי לסטודיו לרקוד ומצאתי את עצמי בוהה בבגדים שהיו על הרקדניות סביבי. בירור מהיר וחיפוש הובילו אותי לגלות שהבגדים שהן לבשו כדי לרקוד היפ-הופ היו מקולקציות של הגברים או שהוזמנו מחו"ל", הסבירה פרידר בהודעה לעיתונות. "קיבלתי פלאשבק לילדות שלי, כשהייתי גונבת לאחים שלי את מכנסי הכדורסל שלהם. נזכרתי בבגדי גוף רכים ורומנטיים שהייתי רואה על הרקדניות בכל סטודיו שאי פעם רקדתי בו והחלטתי שאם אני לא מוצאת את הבגדים האלו, אני הולכת לייצר כאלה בארץ".
10 צפייה בגלריה
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
כובע מצחייה במותג NUDE של עומר נודלמן
(צילום: דימה טליאנסקי)

מותגי אופנה בינלאומיים ומקומיים שנוצרו על ידי שחקניות, זמרות, מפורסמות ומשפיעניות משלל תחומים אינם בשורה חדשה. קים קרדשיאן עם Skims הביאה חדשנות עיצובית בתחום בגדי הבייסיק, כך גם The Row של התאומות אולסן (שחקניות לשעבר), שנחשב לאחד ממותגי היוקרה המוצלחים והמשפיעים כיום. בארץ ניתן להזכיר את השחקנית דורית (דודו) בר אור שהקימה מותג הנושא את שמה אשר זכה להכרה בינלאומית, ואת מותג האופנה פטיט דוריס בעיצוב דורין אטיאס (והמעצב ששון קדם), שנסגר לפני חמש שנים.
10 צפייה בגלריה
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
כובע מצחייה במותג FREEDÈR של דנה פרידר
(צילום: שי פרנקו)

בארבע השנים שחלפו מאז פרץ נגיף הקורונה, פעלו חברות אופנה לייצר מותגי בייסיק המשדרים נינוחות ביתית, תוך ציוות שם מפורסם לקידום המכירות באמצעות שיתופי פעולה מסחריים. לצד אלו, הוקמו מותגים חדשים ששילבו בתוכם את עולמות הנוחות לבית, כמו קוקונאט לאב של אתי קובו, שהחלה את דרכה כמשפיענית וצלמת, הפכה למעצבת תכשיטים וכיום מוכרת גם מכנסי טרנינג ב-350 שקל. מגמה זו הגיעה גם לישראל באיחור קל, כפי שמדגימות שתי המצטרפות החדשות אליה.
10 צפייה בגלריה
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
המותג NUDE של עומר נודלמן עם טרמינל X
לא לפספס את התווית. NUDE של עומר נודלמן
(צילום: דימה טליאנסקי)

בעידן של שיח הקורא לצריכה מופחתת של אופנה מהירה וחיפוש אחר חומרים בלתי מזיקים – Nude ו-FREEDÈR אינם מקדמים רעיונות אקולוגיים. אצל נודלמן, לדוגמה, חלק גדול מהפריטים עשויים 100 אחוז פוליאסטר, לצד פריטים העשויים 100 אחוז כותנה או שילובים של ויסקוזה וניילון. במקרה של פרידר, חלק מהפריטים עשויים 100 אחוז כותנה, היתר תרכובות של כותנה ופוליאסטר (95 אחוז כותנה, 5 אחוזי פוליאסטר). גם אם היו הפריטים כולם עשויים כותנה אורגנית – הוצאות הייצור, השינוע, ההפצה וגידול הכותנה הם שלבים מזהמים. שני המותגים גם לא מציעים מודל ייצור שמפחית עודפים עתידיים, מאחר שהייצור אינו לפי הזמנה מראש.
10 צפייה בגלריה
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
המותג FREEDÈR של דנה פרידר
לוגו על המכנסיים והחולצה. FREEDÈR
(צילום: שי פרנקו)

בתוך כך, אין ספק כי לכל מפורסמת יש את הזכות להקים מותג אופנה הנושא את שמה ולגרוף מכך הון כלכלי. עם זאת, זכותם של צרכנים, בטח בואכה 2025, לדרוש מהמפורסמים להציע ערך מוסף, הן בסיפור שאורז את המותג, בתהליכי הייצור (כאשר ייצור כחול-לבן כבר אינו החלטה פטריוטית, אלא בעיקר הכרח המציאות שלא מאפשרת לייצר בטורקיה או בעזה למי שלא מזמין כמויות גדולות מספיק לייצור בסין), ובעיקר בשפה העיצובית – שבשני המקרים בסיסית מאוד ואינה מבדלת אותם ממותגי בייסיק ואקטיב אחרים הפועלים בשוק. ולא, למרוח את שם המשפחה על סווטשירט ירוק עם קפוצ'ון או כובע מצחייה זה לא "עיצוב" – זה קידום מכירות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button