כמו לוח צבעים של פנטון. אנגלה מרקל

הפוליטיקה של האופנה: כך הפכה אנגלה מרקל את בגדיה לסמל של כוח

לאורך כהונתה הארוכה, מקפידה קנצלרית גרמניה על ז'קטים צבעוניים ומסר אחיד שמבדל אותה גם כשהיא מוקפת גברים בחליפות. שיעור בסטייל לנבחרי הציבור בישראל

פורסם:
ביוני 2019 התקיים כנס של פורום G-20 בעיר אוסקה ביפן, המארח מנהיגים מ-19 מדינות והאיחוד האירופי עם כלכלות מהגדולות בעולם. זו היתה הפעם האחרונה שבה לחצו ידיים מנהיגי העולם, בעוד בנובמבר אשתקד, בעקבות הקורונה, נערך הטקס באופן וירטואלי. באחד התצלומים מהמפגש האחרון, מופיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כשמצדה האחד עומד נשיא צרפת עמנואל מקרון, מצדה השני נשיא ארגנטינה היוצא מאוריסיו מאקרי, ומאחוריהם, בין היתר, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. מוקפת שישה גברים בחליפות מכנסיים כהות ועניבות סולידיות, בולטת מרקל לבושה ז'קט אריג מחויט ללא צווארון בצבע ורוד פודרה מעוטר כפתורי כסף רחבים. בחירה מקרית בז'קט בצבע נשי או אסטרטגיה מושכלת בעולם גברי?
8 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל, 2015
אנגלה מרקל, 2015
תמיד בולטת. 2015
(צילום: Getty Images)

מאז נכנסה לתפקידה כקנצלרית גרמניה בשנת 2005, שכללה מרקל טקטיקה זו לדרגת אמנות. ארבע שנים קודם לכן, היא התייצבה בכנס G7 (פורום המדינות המתועשות) שנערך בבוואריה, גרמניה. גם הפעם בלטה מרקל לבושה ז'קט מחויט בצבע טורקיז, כשסביבה שישה גברים בחליפות מכנסיים כהות, ביניהם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, וראש ממשלת בריטניה לשעבר דיוויד קמרון. על רקע המראה האחיד והשבלוני של הגברים במה שנראה כמו סט צילומי הסרט "צלילי המוזיקה", מקטורן הטורקיז של הקנצלרית הגרמנייה נצרב בזיכרון, כמו הסצנה שבה האומנת מריה פון טראמפ רוקדת על רקע הגבעות הירוקות.
8 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל, 2019
אנגלה מרקל, 2019
ז'קטים כחולים לנסיעות מחוץ לגרמניה. 2019
(צילום: Getty Images)

בעידן של דימויים חזקים, הז'קטים הצבעוניים של מרקל, 66, הופכים אותה לדמות בלתי נשכחת. תחשבו על השחור האבסולוטי של ראשת מפלגת העבודה מרב מיכאלי ודרכה הוויזואלית ליצור מראה מזוהה ועל-זמני. בניגוד אליה, מרקל לא חוששת ממשחק בפלטת הצבעים. הבחירות הסגנוניות של מרקל מושכלות ומשדרות עקביות ורצינות, ערכים שמשליכים אוטומטית גם על התדמית שלה כפוליטיקאית, קנצלרית גרמניה ומנהיגת האיחוד האירופי. מרקל היא לא מאלה שיתכופפו מול טרנדים עונתיים. לבושה נוח ומשדר לציבור כי היא כאן כדי לעבוד ולשרת, ולא כדי להאדיר את שמה. היא מפגינה הבנה עמוקה מאוד של הכוח הטמון בלבוש, וזה כשלעצמו הישג שאין להמעיט בערכו.
8 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל, 2021
אנגלה מרקל, 2021
"ירוק הוא סימן לקונצנזוס". 2021
(צילום: Getty Images)

הדבקות במקטורנים בצבעים חזקים, המתחלפים מדי יום כשותפים למכנסיה השחורים, משקפים ביטחון עצמי. אחרים יכולים לפרש זאת דווקא כנקודת תורפה של מי שבוחרת לפנות מדי בוקר אל המוכר והידוע, אישה שלא לוקחת סיכונים. בשנת 2012 היתה זו המעצבת הגרפית ההולנדית נורג' ון איקלן שיצרה את מה שכינתה "פנטון מרקל", ע"ש מניפת הצבעים הנודעת. ון איקלן יצרה טבלה שתיעדה מאה מקטורנים צבעוניים שלבשה מרקל בין השנים 2012-2006. התוצאה: סייסמוגרף צבעוני המשקף את הלך הרוח של הקנצלרית הגרמנייה. ון איקלן יצרה רצף צבעוני מהבהיר אל הכהה, שלעין רגילה מציג את מרקל לבושה באותה גזרה של מקטורן כאשר מדי יום מתחלפים רק הצבעים.

מבט נוסף במרקל ובבחירותיה חושף כי על אף הדמיון הרב בין הז'קטים שהיא לובשת, אפשר לזהות בהם שינויים מינוריים: צווארון הז'קט, רוחב הדש, מפתח הצווארון, גובה הכיסים, צפיפות חוטי האריג. כולם נוצרו על ידי מעצבים ומותגים גרמניים כמו אסקדה, בטינה שינבאך, אנה פון גריסהיים ואחרים. אליהם היא תמיד מוסיפה שרשרת חרוזים ותיק יד שחור של המותג הצרפתי לונגשאמפ. בכל זאת, אירופה. תספורתה מעוצבת במשך שנים בסגנון זהה על ידי אודו וולס, מראה השומר על אחידות ויציבות.
8 צפייה בגלריה
אנגלה מרקל, 2020
אנגלה מרקל, 2020
ורוד וכתום כדי לשדר "אופטימיות, שמחת חיים ופתיחות מחשבה". 2020
(צילום: Getty Images)

בתוך גבולות הגזרה המצומצמים בהם פועלת מרקל, פרשני אופנה בגרמניה ובעולם מנתחים את הופעותיה כניסיון להעביר מסרים חבויים. בכתבה שפורסמה אשתקד ב"פורבס", הסבירה מומחית הצבעים סילביה רגניטר-פרן כי לצבע הירוק, לדוגמה, חשיבות רבה בהופעותיה של מרקל. "ירוק הוא סימן לקונצנזוס, אסטרטגיה שהיא בוחרת לעיתים קרובות כשהיא נדרשת לתקשר החלטות פוליטיות פופולריות פחות", היא מסבירה. ז'קטים כחולים היא תעדיף ללבוש בנסיעות מחוץ לגרמניה, צבע שמעביר רושם של אובייקטיביות, סדר הרמוני וחשיבות.
באירועים בגרמניה היא תופיע בצבעים כמו ורוד וכתום, אשר "משדרים אופטימיות, שמחת חיים ופתיחות מחשבה". עם זאת, במשרדה היא גם שומרת דרך קבע ז'קט שחור, על כל מקרה שלא יבוא: פיגוע טרור, הלוויה ספונטנית, אירועים שבהם צבעוניות חגיגית, כפי שהיא מציגה מדי יום, עלולה להיתפס כעלבון.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button