"המינון שנטלתי היה מיועד לאנשים השוקלים מעל 100 קילוגרם, ואני שוקלת באזור ה-50 קילוגרם". לוטי מוס

הדוגמנית לוטי מוס חושפת שימוש באוזמפיק כדי לרזות: "ההחלטה הגרועה ביותר בחיי"

הדוגמנית הבריטית, אחותה למחצה של קייט מוס, חשפה בפודקאסט שלה כי הזריקה את התרופה מתוך רצון לרדת במשקל, מה שהוביל לתופעות לוואי ואשפוז בבית חולים. "לאן נעלם השיח על דימוי גוף חיובי? מודל היופי חזר לסטנדרטים של גוף סופר-סופר רזה"

פורסם:
סוגיות של משקל ודימוי גוף כנראה עוברות בגנים. שבוע לאחר שדוגמנית-העל הבריטית קייט מוס סיפרה בסדרה הדוקומנטרית על מגזין ווג כי הורים פנו אליה בטענה כי בנותיהם סבלו מהפרעות אכילה בעקבות תמונות שלה – השבוע חשפה אחותה למחצה, הדוגמנית לוטי מוס, כי אושפזה לאחר שימוש באוזמפיק, אותה זריקה "אופנתית" שרבים משתמשים בה ללא השגחה כדי לרדת במשקל.
7 צפייה בגלריה
לוטי מוס על השטיח האדום, 2023
לוטי מוס על השטיח האדום, 2023
"זה היה כל כך מפחיד. הפנים שלי התכווצו, כל הגוף שלי היה מתוח"
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)

אוזמפיק פותחה לטיפול בסוכרת מסוג 2, אולם בשנים האחרונות היא זכתה לתשומת לב רבה בשל תופעת הלוואי שלה – ירידה במשקל, מה שהוביל לכך שרופאים סיפקו אותה לאנשים הסובלים מהשמנת יתר. עם זאת, השימוש בתרופה למטרות ירידה במשקל עלול להוביל לתופעות לוואי מסוכנות כמו בחילות, התייבשות ואפילו בעיות חמורות יותר, כפי שקרה למוס בת ה-26.
7 צפייה בגלריה
לוטי מוס על השטיח האדום בברלין, 2024
לוטי מוס על השטיח האדום בברלין, 2024
לוטי מוס על השטיח האדום בברלין, 2024
(צילום: Gerald Matzka/Getty Images)

מוס קיוותה להשתמש באוזמפיק כדי לרדת במשקל. במהלך פרק בפודקאסט Dream On המשודר בערוץ היוטיוב שלה, סיפרה הדוגמנית שחברה טובה עזרה לה ליצור קשר עם רופא שיכול היה לרשום לה את התרופה. "זה היה קצת מתחת לרדאר, לא אשקר. זה היה מרופא, אבל זה לא היה כמו להיכנס למרפאה עם רופא שנותן לך מרשם לאחר שהוא בודק לחץ דם ועושה את כל הבדיקות שצריך לפני שימוש בתרופה כמו אוזמפיק", אמרה מוס. "המינון שנטלתי היה מיועד לאנשים השוקלים מעל 100 קילוגרם, ואני שוקלת באזור ה-50 קילוגרם".
(לוטי מוס מספרת על השימוש באוזמפיק)

מוס נטלה את התרופה במשך שבועיים באמצעות הזרקה לרגל, ולאחר זמן קצר החלה לחוות תופעות לוואי, לרבות בחילות. לדבריה, בשלב מסוים היא הרגישה כל כך רע, שנאלצה להישאר במיטה במשך יומיים. משקלה ירד מ-60 קילוגרם לכ-53 קילוגרם תוך זמן קצר. לאחר יום קשה במיוחד שבו לא יכלה לשמור על נוזלים או מזון בגופה – הגיעה לבית החולים. "התייבשתי לגמרי. וזה בכנות היה הדבר הכי מפחיד שקרה לי בחיים", אמרה. "זה היה כל כך מפחיד. הפנים שלי התכווצו, כל הגוף שלי היה מתוח", הוסיפה.
7 צפייה בגלריה
לוטי מוס באירוע אופנה, 2023
לוטי מוס באירוע אופנה, 2023
ביקשה מעוקביה "להיות מרוצים מהמשקל שלכם"
(צילום: John Phillips/Getty Images for Institute of Digital Fashion)

במבט לאחור על השימוש באוזמפיק, כינתה מוס את ההחלטה "הגרועה ביותר שקיבלתי בחיי אי פעם". היא גם הזהירה אחרים מפני שימוש בתרופה לצורכי ירידה במשקל. "אם אתם שוקלים לעשות זאת כדי לרזות, אל תיקחו את התרופה. זה כל כך לא שווה את זה", אמרה מוס. "אני מעדיפה למות מאשר לקחת אותה שוב".
7 צפייה בגלריה
לוטי מוס על השטיח האדום בלונדון, 2023
לוטי מוס על השטיח האדום בלונדון, 2023
לוטי מוס על השטיח האדום בלונדון, 2023
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images for Lionsgate UK)

כמי שגדלה בצל דימוי הגוף הרזה של אחותה, קייט מוס, שהואשמה לא אחת כמי שעודדה רזון קיצוני בשנות ה-90 ועל שמה גם חקוק טרנד ה"הרואין שיק" מאותו עשור, מוס הצעירה ביקשה ממאזיניה ומעוקביה "להיות מרוצים מהמשקל שלכם".
7 צפייה בגלריה
לוטי מוס על השטיח האדום, 2023
לוטי מוס על השטיח האדום, 2023
"מעדיפה למות מאשר לקחת את התרופה שוב"
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)

"לאן נעלם השיח על דימוי גוף חיובי? זה לא אמור להיות טרנד. מודל היופי חזר לסטנדרטים של גוף סופר-סופר רזה", אמרה מוס. "לצערי, זה יכול בעתיד להזיק לגוף שלכן. אתן אולי לא מבינות את זה עכשיו, אבל הגבלת מזון ואוזמפיק בצורה לא מבוקרת, יכולים להזיק בעתיד".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button