טקס פרסי הבאפט"א שנערך אמש (ראשון) בלונדון, התקיים במקביל לשבוע האופנה בעיר, שיינעל רשמית מחר. באופן די אירוני, בזמן שמעצבת האופנה הטורקייה דילרה פינדיקוגלו הציגה את אחת התצוגות המסקרנות של שבוע האופנה - על השטיח האדום של הבאפט"א צפינו במצעד סתמי ומשמים של שמלות. הרוח הבועטת והאקספרימנטלית של שבוע האופנה, החוגג בימים אלו 40 להיווסדו, לא חדרה את קירות האולם, והתוצאה היא אוסף ניסיונות לייצר דרמה ועניין על השטיח האדום, שהפגינו כמה עייפים בתי האופנה שנדרשים להמציא את עצמם מחדש עבור הכוכבות, במקביל לעבודה סביב השעון על תצוגות לשבועות האופנה הקרבים במילאנו ופריז.
למעשה, טקס הבאפט"א, המקבילה הבריטית לטקס האוסקר שייערך בחודש הבא, הוא גם הגרסה המשונמכת שלו. על אף ההתייצבות המרשימה של אורחים, רוב הכוכבות יעדיפו לשמור את ההופעות הבלתי נשכחות שלהן לטקס האמריקני, ויסתפקו בשמלה מחמיאה. או שפחות. אחת מהן, אפשר להמר, היא השחקנית אמה סטון, מועמדת מובילה לאוסקר, שחזרה אמש הביתה עם פסלון על תפקידה המצוין ב"מסכנים שכאלה". היא בחרה בשמלה חושפת כתף בצבע סלמון של לואי ויטון עם שרוול נפוח שהדהד את התלבושות בסרט, שזכו בפרס במהלך הערב.
שעמום טוטאלי הפגינה גם הזמרת דואה ליפה, שבחרה בשמלת שובל אדומה של ולנטינו חושפת כתפיים. התוצאה נראתה מיושנת מאוד, בטח כשאת מכוכבות הפופ הרותחות של התקופה. גם הניסיון של מרגו רובי להמציא את עצמה כברבי מתוחכמת ומודעת לעצמה בפעם המי יודע כמה לא צלח, חנוטה בשמלת סטרפלס עשויה סאטן ורוד בשילוב פייטים שחורים של ארמאני. כפפות האופרה מלפני שנה לא עזרו לה הפעם.
על אף התנאים שהבשילו לערב של חגיגת אופנה בריטית, מעטים בחרו במעצבים ובתי אופנה מההממלכה. העדרותה מהטקס של נסיכת וויילס קייט מידלטון, שלובשת בקביעות את עיצוביו של בית האופנה אלכסנדר מקווין לטקס, בלטה בחסרונה. פלורנס פיו בחרה בשמלה של האריס ריד, שפתח את שבוע האופנה בתצוגה מדוברת, ולא הצליחה לשחזר את שיתוף הפעולה ביניהם אשתקד, אך יצרה המשכיות סגנונית בכל הופעותיה השבוע לקידום הסרט "חולית 2".
סופי וויילד וטיילור ראסל, בשחור ולבן בהתאמה, הגיעו לבושות שמלות ערב מתוחכמות ומחמיאות בעיצוב ג'ונתן אנדרסון הבריטי ללואווה, שהציג אותו בוקר את אחת התצוגות הטובות של השבוע. בגזרת הגברים, השחקן בארי קיהוגן בחר בחליפה של ברברי, שיציגו הערב תצוגת ענק בלונדון. אפילו נעמי קמפבל, בכירת הדוגמניות הבריטיות, שתערוכה עליה צפויה להיפתח ביוני במוזיאון ויקטוריה & אלברט בעיר, בחרה, באופן לא קוליגיאלי, בשמלת גלימה שחורה דרמטית של שאנל, בית האופנה המצליח מעבר לתעלת למאנש. זה בעיקר לא היה קשור למה ששאנל עושים בימים אלו בבית האופנה, ובאופן תואם, גם מנותק מהסגנון האישי של קמפבל.
השמלות הטובות של הערב בלטו בשפה מינימליסטית. בלי טריקים ובלי שטיקים. קארי מאליגן המשיכה את הקו האלגנטי מעונת הטקסים, לבושה שמלת ערב שחורה בגזרת סטרפלס של דיור; שילה אטים הממגנטת נראתה עכשווית וזוהרת בשמלה כסופה של גוצ'י, עם מחשוף "סייד בוב" שמסתמן כטרנדי לאחרונה; וקייט בלנשט, לרוב ממצטיינות השטיח האדומים, בחרה בשמלה דרמטית בצבע בורגונדי של לואי ויטון.
המתלבשת הטובה ביותר של הערב הייתה אמה קורין, במערכת לבוש שכללה סריג שחור חושף בטן וחלק תחתון שהורכב ממכנסונים וטייץ בצבע טורקיז - כולם בעיצוב מיו מיו. הבחירה ברשת שחורה לכיסוי הפנים התגלתה כבחירת סטיילינג נכונה. זה היה צעיר, בועט, עכשווי - כמו לונדון, כמו קורין עצמה.