באוקטובר 2017, ימים ספורים לאחר פרסום העדויות הראשונות על אונס, תקיפה והטרדה מינית מצד מפיק הקולנוע הארווי וויינשטיין בכתבת תחקיר של "הניו יורקר" ו"הניו יורק טיימס", הודיעה אשתו, מעצבת האופנה ג'ורג'ינה צ'פמן ממותג האופנה מרקזה, על כוונתה להתגרש ממנו. במסגרת הגירושים קיבלה 20 מיליון דולר ואת הבית בווסט וילג' במנהטן. רק חודש קודם לכן, הציגה עם שותפתה קרן קרייג את קולקציית אביב-קיץ 2018 בשבוע האופנה בניו יורק. עם פרסום העדויות, כ-90 במספר, ביניהן של כוכבות כמו אנג'לינה ג'ולי וגווינת' פאלטרו, תהו בתעשיית האופנה איך יתאוששו צ'פמן ומרקזה לנוכח הצל שהטילה פרשת וויינשטיין.
צ'פמן, 44, ילידת לונדון שחיה בניו יורק, דוגמנית לשעבר ומעצבת בהווה, הכירה לפי הדיווחים את וויינשטיין בשנת 2003, כשעוד היה נשוי לאשתו הראשונה איב צ'ילטון. הם התחתנו בקונטיקט בדצמבר 2007 ונולדו להם בן ובת, כיום בני 7 ו-10. בשנת 2017 נפרדו השניים בעקבות ההאשמות המרובות על תקיפות מיניות, ושנה לאחר מכן התגרשו. וויינשטיין נעצר והואשם באונס בשנת 2018 ומרצה כעת עונש מאסר של 23 שנים.
"המעשים שעשה הם בלתי נסלחים ושברו את לבי", מסרה צ'פמן בהודעה רשמית בשבוע שהתפוצצה הפרשה והולידה את תנועת MeToo. זה לא עזר להתאוששות המותג חביב המפורסמות, שבמשך חודשים ארוכים נעדר מהשטיח האדום. אף אחד לא הופתע לגלות שכמעט אף שחקנית, מפורסמת או אלמונית, לא מעוניינת ללבוש שמלה בעיצוב בית האופנה שהיה שם דבר בעונת הטקסים הקודמת. היחידה שהעזה לשבור את הקללה היתה סקרלט ג'והנסון, שלבשה שמלה של מרקזה לגאלה של המטרופוליטן במאי 2018.
גם התצוגה בשבוע האופנה של ניו יורק, שתוכננה להתקיים בפברואר 2018, בוטלה. "לא הרגשנו שזה מתאים לאור המצב", סיפרה צ'פמן בראיון לווג במאי 2018, מהבודדים שהעניקה מאז התפוצצות הפרשה. "כל הנשים שנפגעו ראויות לכבוד, אז החלטתי לתת לזה את הזמן הראוי". באותו ראיון סיפרה כי במשך חמישה חודשים לא יצאה מביתה. "הייתי כל כך מושפלת ושבורה, הרגשתי שכל האוויר נשאב לי החוצה מהריאות", אמרה. "הייתי המומה ופניתי לטיפול. הבנתי שאני חייבת להתקדם הלאה. הייתי נאיבית. כל כך נאיבית, וזה הוביל אותי לרגעים של זעם, של בלבול, של חוסר אמון! ויש לא מעט רגעים שאני פשוט בוכה לשני ילדיי. מה יהיו חייהם? מה אנשים יגידו להם? אני פשוט לא יכולה לשאת זאת בשבילם!"
עכשיו, לאחר שתיקה ארוכה גם בעקבות הקורונה, משיקים במרקזה אוסף של 21 שמלות כלה בשיתוף מותג שמלות הכלה היוקרתי פרונוביאס מספרד, זה שחתום על שמלת הכלה של הדוגמנית הישראלית קורל סימנוביץ'. השמלות עשירות בפרטים רומנטיים, הכוללים פרחים תלת ממדיים, צלליות הדוקות, מחוכים אופנתיים ושכבות בד שיפון ותחרה. המחיר: החל ב-2,000 דולר לשמלה.
החיבור אל פרונוביאס נוצר לפני כשנתיים, אז הציג בית האופנה מרקזה קולקציית שמלות כלה במסגרת שבוע האופנה לכלות בברצלונה. הקשר עם מנכ"לית המותג אמנדין אוחיון התהדק, וצ'פמן את קרייג הוזמנו לעצב קולקציית קפסולה למותג הספרדי. "תמיד הערצנו את מרקזה ורצינו לעשות איתם משהו קצת אחר", הסבירה אוחיון בראיון לווג. הקולקציה צפויה להיכנס בחודש הבא לחנויות (הסניף הקרוב ביותר של המותג נמצא בניקוסיה שבקפריסין או בקהיר המצרית), לקראת עונת החתונות שוודאי תחזור לאירועים גדולים בקרוב. באנגליה הודיעו כי מהתאריך 21 ביוני החתונות יחזרו להיות עם אורחים, בישראל מותרות כיום חתונות בתפוסה של עד 50 אחוז ולא יותר מ-300 איש.
"תמיד רציתי לעצב שמלות כלה", סיפרה השבוע צ'פמן בראיון לדיילי טלגרף הבריטי. "מגיל צעיר מאוד הייתי משרבטת שמלות כלה, והמעבר לעיצוב שמלות כלה משמלות ערב, ההתמחות של מרקזה, היה טבעי. האסתטיקה של המותג מתאימה היטב לשמלות כלה, וחשוב לגרום לאישה להרגיש מיוחדת בערב הכלולות שלה. יש שמלות פשוטות, מורכבות, שמלות שתוכלו לזרוק למזוודה ולקחת לחוף הים. אני חושבת שזה נותן מענה לכל כלה, בטח בתקופה הזאת, כשהכלה המודרנית יכולה להתחתן על חוף הים, בסביבה משפחתית מסורתית, או אפילו בזום, כפי שקורה עכשיו בתקופת הקורונה".
לדבריה, כלות הן אוניברסליות. בין אם את בניו יורק, בלונדון, בטוקיו או בתל אביב – כולן רוצות אותו הדבר: להרגיש יפות ומיוחדות. "זה לא משתנה בין כלה לכלה", אומרת צ'פמן, "ועבורנו זו אחריות מאוד גדולה לעצב לאישה ביום החשוב ביותר בחייה. אני מרגישה בת מזל וזכות לעשות את העבודה הזו. רוב הבנות חולמות על יום החתונה שלהן מאז שהן ילדות קטנות, לכן אני ממליצה לא לקנות שמלה רק בגלל שהיא טרנדית – אלא שמלה נצחית, כזאת שחלמת עליה ושתישאר לנצח. כשמוצאים את השמלה הנצחית והנכונה, נולד רגע קסום ובלתי נשכח".