"נאלצתי להילחם כל חיי כדי להגיע לרגע שבו אוכל ללבוש שמלה באוסקר בלי שיירו בי". בילי פורטר

האיש שהכניס את הגברים לשמלות: מה חשבתם על הסטייל של בילי פורטר

עם גלימות, חצאיות ונוצות – השחקן האקסטרווגנטי היה מחלוצי הלבוש חסר המגדר על השטיח האדום, מגמה שכעת מאמצים מפורסמים רבים. אספנו את המראות הבלתי נשכחים שלו

פורסם:
הערב יעמוד בילי פורטר על במת אולם הרויאל אלברט בלונדון, כשינחה לראשונה את טקס פרסי האופנה הבריטיים. בשלוש השנים האחרונות הפך השחקן בן ה-52 לאחד המתלבשים המקצועיים בהוליווד ולאחד הדוברים הבולטים של אופנה חסרת מגדר, תוך שהוא מדלג בקלילות בין המלתחה הנשית לגברית, מייצר שילובים מסקרנים ויוצר בעזרת הסטייליסטים הצמודים (קולין אנדרסון העכשווי וסם ראטל הקודם) את מה שהוא מכנה "אמנות פוליטית". כן, להתלבש בשמלת טוקסידו שחורה לטקס האוסקר בשנת 2019 זוהי עדיין הצהרה פוליטית.
את הפריצה הגדולה שלו בתרבות הפופולרית ועבור צופי טלוויזיה רבים, חייב פורטר – שחקן, זמר, במאי, כותב ומלחין – לסדרת הדרמה "פוזה", בה גילם את פריי טל, מנחה נשפי הווגינג של קהילת הלהט"ב בניו יורק. אירועי השטיח האדום שהגיעו בעקבות הסדרה אפשרו לו מרחב חופשי להשתעשע במערכות לבוש אקסטרווגנטיות ומשחקי מגדר. לדוגמה, הופעתו הבלתי נשכחת בטקס גלובוס הזהב בשנת 2019, שאליו הגיע לבוש בחליפת מכנסיים אפורה וגלימה גדולה עם בטנה בצבע ורוד פוקסיה, או שמלת מעיל בשחור ולבן עם גלימה ארוכה שלבש לפרמיירה של הסרט "סינדרלה" השנה.
את כוחם של בגדים הבין מילדות. "אני דור ראשון לאחר התנועה לזכויות האזרח", הסביר כיצד השפיעה עליו הסביבה שבה גדל, "הלכנו לכל מקום בחליפות. כשהלכנו לקניות, לדוגמה, התלבשנו בחליפות בתקווה שהמשטרה לא תעקוב אחרינו. כשהלכתי לבית הספר הציבורי שבו למדתי, לבשתי חולצה מכופתרת עם עניבה ובלייזר, כי דודה שלי דורותי אמרה לי 'תתלבש לעבודה שאתה רוצה, ולא לזאת שתהיה לך'. אז התלבשתי". בתוך כך, למרות שהוא מכריז על עצמו כמי שהיה "איש אופנה" כל חייו, החיבוק האחרון מהתעשייה הוא חלום שמתגשם.
מלבד המהפכה המגדרית, פורטר משתמש במעמדו לקידום מעצבים אפרו-אמריקנים, כמו גם מעצבים צעירים, עצמאיים ואנונימיים למדי, שזוכים לפרסום נרחב בזכותו. זה לא דבר מובן מאליו. כוכב כמוהו יכול ללבוש פריטים של כמעט כל בית אופנה מפורסם ויוקרתי, אולם מתברר כי אלה נרתעים מהנזילות המגדרית שלו. "למען האמת, אני לא מקבל הרבה פידבק מבתי האופנה הגדולים", הודה בשיחה עם הגרדיאן. "אני לא חושב שהם יודעים מה לעשות איתי. השיח עדיין מאוד בינארי, ואני מרגיש שיש התנגדות למה שאני מייצג".
הוא עצמו גם יודע לתקוף בחזרה. בריאיון לאחרונה לסאנדיי טיימס העביר פורטר ביקורת (והתנצל מיד לאחר מכן) על הזמר הארי סטיילס, לאחר שזה הופיע על שער גיליון ווג אמריקה לבוש בשמלה. פורטר טען כי היחס לגבר לבן וסטרייט שלובש בגדי נשים על שער של מגזין אופנה שמרני, הוא טוב יותר בהשוואה לזה שהיה מקבל גבר שחור והומו באותם בגדים. "הוא (סטיילס, א"י) הבן אדם שאיתו אתם הולכים לייצג את השיח החדש הזה?" תהה פורטר. "הוא עושה את זה בגלל שזה ה-דבר לעשות. זה החיים שלי, אני נאלצתי להילחם כל חיי כדי להגיע לרגע שבו אוכל ללבוש שמלה באוסקר בלי שיירו בי. כל מה שהוא היה צריך לעשות זה להיות לבן וסטרייט".
רגע לפני שהוא עולה על הבמה בלונדון, ליקטנו 15 מהמראות הבלתי נשכחים של פורטר, אשר מוכיחים כי היה מחלוצי המגמה שגברים מפורסמים רבים מאמצים, ע"ע סטיילס, רן דנקר ואחרים. הצביעו אילו מביניהם אהבתם ואילו פחות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button