הארי סטיילס
סליחה, במי מדובר? הכוכב הבלתי מעורער של סנסציית הפופ וואן דיירקשן, שהצליח לשבור את קללת פליטי להקות הבנים. במקום הקלישאה הגורסת כי הכסף הקל והערצת הילדות מתחלפים במהרה במאבק באנונימיות והתמכרויות מגוונות, הוא הפך לזמר סולו מצליח ובמקביל גם נלחם (ומנצח בנוק אאוט) על תואר אייקון האופנה הגברי הגדול של התקופה.
ההתחלה הייתה "סיפור סינדרלה", מהסוג שמנסים למכור לנו בתוכניות של ריאליטי מוזיקלי: השתתפות ב"אקס פקטור" הבריטית, הדחה כסולן, חזרה למשחק כחלק מלהקה שהורכבה במיוחד עבור התחרות, זכייה במקום השלישי אבל ניצחון על לב הקהל. ומשם – היסטוריה והיסטריה, הצלחה מטורפת של מכירות והופעות ענק, סיימון קאוול אחד שעשה בהם כרצונו וגם סרט אחד איום ונורא שהפך בכל זאת ללהיט. הצלחה מהירה מדי, חזקה מדי ואינטנסיבית מדי, שהפכה, כמובן, לשדה קרב של יריבויות, הכפשות והתמוטטויות, עד לפירוק הידוע מראש.
את אלבום הסולו הראשון שלו הוא הוציא ב-2017, את השני ב-2019, ושניהם זיכו אותו בפרסום, הערכה והרבה כסף. בדרך הוא מיצב את עצמו כנסיך הפאשניסטים והג'וקר הכי נחשק בחבילת הקלפים של כל בית אופנה נחשב.
למה אייקון? סטיילס הוא הגבר היחיד שהופיע לבדו על שער מגזין "ווג" האמריקאי מאז שנוסד ב-1892. לא רק שהופיע שם סולו, הוא גם עשה זאת בשמלה. בדרך אל ההישג ההיסטורי הזה, הוא תקתק שערי מגזינים בקצב שבו אני מחסל נוטלה בכפית מול נטפליקס, וגם נחת לתפקיד דוגמן הבית של מותג האופנה היוקרתי גוצ'י.
הארי סטילס תפור על הלוק הנוכחי של גוצ'י – מפלרטט עם הגרדרובה הנשית ומגלה חיבה לחולצות שקופות, ז'קטים מקטיפה וכל מה שהוא מוגזם בהגדרה. לזכותו של סטיילס, חייבים לציין שאפילו הקומבינציות האופנתיות הקרקסיות ביותר נראות עליו כמו מיליון דולר.
בין לבין הוא משחק קצת בסרטי קולנוע (לא משהו שאמור לאיים על סר אנטוני הופקינס, בינתיים), מצטלם בשמלות ומעורר שמועות על הקמת מותג קוסמטיקה משלו. הוא גם יוצא עם נשים מפורסמות כמו טיילור סוויפט ואוליביה וויילד היפהפייה שמבוגרת ממנו בעשור, ומפזר במקביל רמזים מעורפלים לגבי העדפותיו המיניות, כמו בשיר Medicine – "הבנים והבנות פה, אני מתעסק איתם ואני בסדר עם זה". מעריצי וואן דיירקשן, מצדם, עדיין מחכים שסטיילס וחברו לשעבר ללהקה לואי טומלינסון יתוודו על אהבתם ויצעדו יחד אל השקיעה על רקע השיר Story of My Life.
לסטיילס יש את כל מה שנדרש כדי להפוך לאייקון של דורו – אלבומים מצליחים, מעריצות להוטות, יופי נערי מהסוג הדקיק, גובה מרשים, שיק בערימות, ושימוש נבון בתדמית מינית מתעתעת. אפשר להגיד שהנעליים של דיוויד בואי עדיין גדולות עליו, אבל הוא רק בן 27 אז אין לדעת לאן יגיע.
למה לא? חייבים לתהות עד כמה האמירה האופנתית הנחרצת של סטיילס שייכת לו, ועד כמה הוא משמש כקולב בלבד לחזון העיצובי של אלסנדרו מיקלה מבית גוצ'י ושל הסטייליסט הקבוע שלו הארי למברט. וגם – שלוש ההופעות שלו בטקס הגראמי, שלהן ציוות שלושה צעיפי נוצות שונים, היו, מבחינתי, ציפור אחת יותר מדי על העץ.
ובכל זאת? לסטיילס יש אומץ אופנתי. הוא לא מתפתה לעבור לפאזה המתבקשת של גבר-גבר בג'ינס וטריקו, אלא ממשיך לאתגר את התפיסות המקובלות על גברי ונשי, והופך את עצמו לפנים, הגוף והקול של הגבריות החדשה. זו שמרגישה בבית גם בחולצת שיפון שקופה, מכנסיים מתרחבים מסאטן ולק על הציפורניים בצבעים משלימים. אלסנדרו מיקלה תיאר אותו כשילוב של ג'יימס דין וגרטה גרבו, ואמר שהוא מושך כמו גבר, כמו אישה וכמו ילד. אנחנו לא נתווכח.
מה זה אייקון אחד בשבוע?
עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.