קצת ילדה טובה וקצת פרובוקטיבית, ובעיקר – לוקחת הכול בקלות. המחווה שלי לאריאנה גרנדה

אייקון מאויר בשבוע: אריאנה גרנדה הפכה את שיק "הפאשניסטה הנגישה" למתכון להצלחה

עם קוקו גבוה כסימן ההיכר שלה, מגפי ירך, שורה של בשמים על שמה וקו איפור מצליח, הזמרת שחוגגת 30 מוכיחה שאפשר להגיע לפסגה בלי פרובוקציות, כל עוד שומרים על הומור וחיוך

פורסם:

אריאנה גרנדה

סליחה, במי מדובר? אריאנה גרנדה היא הגרסה השמחה והחיובית של התואר המחייב "קולו של דור". זאת אומרת, כמו בילי אייליש, אבל שבאה בטוב. חוץ מזה, היא יפה, מוכשרת ומצחיקה, יודעת לחקות את שאקירה וסלין דיון, ולא להתייחס לעצמה ברצינות רבה מדי. וזה בדיוק מה שהעולם צריך כשעכשיו מעונן (כמצב נפשי, לא כתחזית מזג אוויר). למרות שהיא נראית בת 16, היא חוגגת החודש יום הולדת 30, וזו הזדמנות מצוינת לחגוג את קיומה.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה בהופעה, 2015
אריאנה גרנדה בהופעה, 2015
אוזני חתול בהופעה, 2015
(צילום: Greg Allen/Invision/AP)

גרנדה היא תוצר של ניקלודיאון, הערוץ שמנהל קרב מרשים מול דיסני בכל הקשור ליצירת אייקוני שירה-משחק-בידור מהסוג של בריטני ספירס, דמי לובאטו ומיילי סיירוס. בדרך כלל אנחנו זוכים ללוות אותן בכל הדרך המתועדת היטב מתפקידן כילדת הפלא התורנית ועד לקלטת הסקס הראשונה, ההשתכרות הפומבית והחוויות ממכון הגמילה. גרנדה אומנם הצליחה לדלג מעל רוב הנקודות המביכות במסע הזה, אך חשפה כי היא מתמודדת עם חרדה, דיכאון והפרעת דחק פוסט טראומטית, שבה אובחנה לאחר פיגוע הטרור הרצחני בהופעתה במנצ'סטר ב-2017.
מקדמת במרץ את קו האיפור שלה

בגיל 20 היא נטשה את עולם סדרות הנוער הגנריות של ניקלודיאון לטובת אלבום בכורה סופר-מצליח בשם Yours Truly, שהוכתר כ"פריצת השנה". משם והלאה היא שוברת שיאי פופ עם שרשרת להיטים שנכנסו לעשירייה הפותחת של מצעד הבילבורד האמריקאי. בחייה האישיים היא נשואה לדלטון גומז, סוכן נדל"ן עשיר כקורח, אבל קודם הספיקה להיות מאורסת לשנייה וחצי לפיט דיווידסון, אשר משמש, כידוע, כתו תקן לסלבריטאיות אמריקאיות.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה ופיט דיווידסון, 2018
אריאנה גרנדה ופיט דיווידסון, 2018
אריאנה גרנדה ופיט דיווידסון, 2018
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

למה אייקון? גרנדה אוספת פרסי מוזיקה כאילו היו תותים בשדה, זוכה למיליוני צפיות לכל קליפ שלה ביוטיוב, מוזמנת לאירועי האופנה הנחשבים, ומחזיקה בקו מפואר של בשמים, במותג איפור שלאחרונה ממלא את חשבון האינסטגרם שלה ובתסרוקת אייקונית של קוקו גבוה, שמשמשת מודל לחיקוי עוד יותר מפן השושנה של הנסיכה דיאנה. ולקראת תחילת העשור הרביעי של חייה, היא לא מראה שום סימני האטה.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה על השטיח האדום, 2018
אריאנה גרנדה על השטיח האדום, 2018
שמלה קצרה ומפוסלת על השטיח האדום, 2018
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

היא מזגזגת בין תדמיות, אבל שומרת על הגבולות שממקמים אותה בחיקו הנעים של הקונצנזוס האמריקאי: קצת ילדה טובה וקצת פרובוקטיבית, ובעיקר – לוקחת הכול בקלות, כמו הלהיט הענק שלה שממפה את מערכות היחסים בחייה ונקרא Thank U, Next. גישה מרעננת (ונדירה) בים הזמרות שהופכות את שיברונות הלב שלהן לזמר נוגה ומר (כן, אדל, את ברשימה הזו). רק בחודש האחרון היא הספיקה להגיב למי שביקרו את הרזון הנוכחי שלה והזכירה להם ש"אם אין לך משהו טוב להגיד, עדיף לשתוק", ואז מיהרה לצחוק בטיקטוק על מראות איפור שלה עצמה מהעבר.

15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה בהופעה, 2018
אריאנה גרנדה בהופעה, 2018
נווצצת בהופעה, 2018
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)

מעבר לחריצות, להתמדה ולקול הגדול, גרנדה מתעקשת על מינימום שערוריות. ככה בונים היום קריירה פופית, מתברר. היו שלום פרובוקציות, ברוכה הבאה נחמדות. מזל שבינתיים שכחנו את הסרטון משנת 2015 ממאפייה בקליפורניה, שבו היא מלקקת דונאט, מחזירה אותו למדף ומספרת למוכרת שהיא שונאת את אמריקה. אנחנו מעדיפים לזכור שהיא התנצלה מכל הלב.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה בגאלה של המטרופוליטן, 2018
אריאנה גרנדה בגאלה של המטרופוליטן, 2018
אמנותית בגאלה של המטרופוליטן, 2018
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בניגוד לכוכבות הפופ מהדור שלה, גרנדה לא מתרכזת רק בלבנות מודל הזדהות עבור בנות נוער שכועסות על העולם, אלא מכוונת אל רשימות הספוטיפיי של ההורים שלהן. שם, גם היא גילתה, נמצא הכסף הגדול. חוץ מהרבה כסף (והיא עושה הרבה כסף) ומשבירת שיאי השמעות בכל הפלטפורמות, גרנדה גם משקיעה לא מעט אנרגיה בהפיכתה לאייקון אופנה וגורו של יופי.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה בטקס פרסי בילבורד, 2018
אריאנה גרנדה בטקס פרסי בילבורד, 2018
שמלת מיני ומגפיים גבוהים בטקס פרסי בילבורד, 2018
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)

המודל שלה, כך היא מספרת בעצמה, הוא שילוב של פין-אפ גירלז משנות ה-50 ואודרי הפבורן. סקסי אך מהוגן. צירוף בעייתי על פניו, אבל עובד. היא מנהלת חברות מפתיעה עם מיילי סיירוס, אך מציגה תוך כדי אלטרנטיבה סגנונית שקוסמת גם לקהלים שמרניים יותר. בעוד סיירוס רוכבת על תדמית פרובוקטיבית ועתירת גימיקים, גרנדה מתפרעת במקסימום עם מגפי ירך וחצאיות מיני.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה על השטיח האדום בטקס הגראמי, 2020
אריאנה גרנדה על השטיח האדום בטקס הגראמי, 2020
מלכותית על השטיח האדום בטקס הגראמי, 2020
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

למה לא? גרנדה היא "הפאשניסטה הנגישה". לרוב זה מתחיל ונגמר באותו שילוש מוכר: סווטשירט אוברסייז רך, מגפיים גבוהים וקוקו. שלא תהיה טעות – זה נראה מצוין, מלא בסטייל וחף מטעויות, אבל קצת מפוהק. בדיוק הסוג שיקבל ציון לשבח במדור האופנה, אבל לא מחיאות כפיים בעמידה.
15 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה בהופעה בטקס הגראמי, 2020
אריאנה גרנדה בהופעה בטקס הגראמי, 2020
בגדים מחדר המיטות להופעה בטקס הגראמי, 2020
(צילום: Matt Sayles/Invision/AP)

ובכל זאת: גרנדה נראית קצת כמו המורה ליוגה שלא מזיעה גם כשהיא מתרגלת את תנוחת הקוברה המתפתלת. חוסר המאמץ ניכר גם כשהיא עוברת למראה אלגנטי, כמו בקמפיין היפהפה שלה מ-2019 לבית האופנה ז'יבנשי, או בסדרת הצילומים שהשיקה לפני כמה חודשים במסגרת קידום מכירות לעוד בושם בחתימתה – שם היא משלבת את הגרסה הבלונדינית של הקוקו הנצחי שלה עם בגדים שהם שיר הלל לצבע הוורוד בניחוח וינטג'.
ואם זה לא מספיק, רק צריך לצפות בחיקוי שלה לג'ניפר קולידג'. ככה נוצר אייקון.
(צפו: אריאנה גרנדה בחיקוי לג'ניפר קולידג')

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button