על גג העולם הווירטואלי. המחווה שלי לאדיסון ריי

אייקון מאויר בשבוע: האם אדיסון ריי היא העתיד של כוכבות האופנה?

יש לה יותר מ-80 מיליון עוקבים בטיק-טוק, סגנון לבוש שקופץ בין תלמידת תיכון לדראג קווין, ופנים שעוצבו דרך אינסוף פילטרים – בגיל 21, היא כבר סיפור הצלחה

פורסם:

אדיסון ריי

סליחה, במי מדובר? עם יותר מ-80 מיליון עוקבים בטיק-טוק, אדיסון ריי היא מה שאנחנו אוהבים לכנות "אושיית רשת". מספר העוקבים הבלתי נתפס הזה הופך אותה לטיקטוקרית-על, תואר שהיא חולקת עם צ'רלי דמיליו וחאבי ליים. שלושתם חולקים גם כישורים בסיסיים של איפור, ריקוד, שירה, הוצאת לשון למצלמה ושימוש ענף בפילטרים, ובעיקר מחלקים את העולם לצעירים שהוא שייך להם ולכל השאר, להלן – "בומרים".
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי בתצוגת אופנה של המותג אליס ואוליביה, 2020
אדיסון ריי בתצוגת אופנה של המותג אליס ואוליביה, 2020
מיד הפכה לכוכבת אופנה. אדיסון ריי בתצוגה של המותג אליס ואוליביה
(צילום: Getty Images)

השבוע היא חוגגת יום הולדת 21, שמכניס אותה למועדון הבוגרים בארצות הברית ומצטרף לשני הישגים שלה מהחודשים האחרונים: סינגל בכורה בשם Obsessed והסרט "יש לו את זה", שאפילו בין כל הזוועות שמשודרות בנטפליקס תחת הכותרת "דרמת נעורים רומנטית", מצליח להתבלט כמביך במיוחד.
המסלול שלה להצלחה היה מהיר. ריי החלה להשתתף בתחרויות ריקוד כבר בגיל שש, עד שעברה ללוס אנג'לס כדי להתמקד – איך לא – בקריירה בטיק-טוק. היא הצטרפה לרשת החברתית לפני שנתיים, וכעבור שנה כבר דורגה על ידי מגזין "פורבס" בראש רשימת המרוויחים הגדולים בטיק-טוק.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי בגאלה של המטרופוליטן, 2021
אדיסון ריי בגאלה של המטרופוליטן, 2021
הוזמנה גם לגאלה הנחשבת של המטרופוליטן, 2021
(צילום: AP)

למה אייקון? ריי היא תופעה שלא הייתה יכולה להתקיים לפני עשור. היא הפנים הייצוגיות של כוכבות הרשת האמיתיות של הרגע. מי שמעוניין לצקצק על "הולך ופוחת הדור", יכול להתנחם בהנחה שימי התהילה של כוכבות האינסטנט מסוגה קצרים מאורך חייה של גחלילית, ומותר להסתכן ולהתנבא שתוך שנתיים היא תישכח ותפנה את הזירה למישהי שיודעת לעשות עוד פחות ממנה.
בינתיים, היא על גג העולם הווירטואלי. ריי, שכנראה לא מסוגלת לזהות את פרצופה שלה ללא פילטר, היא חברה טובה של קורטני קרדשיאן (המבוגרת ממנה בשני עשורים), מפתחת במקביל קריירה מוזיקלית וקריירה קולנועית, מדגמנת בקמפיין של רשת האופנה אמריקן איגל, וכמובן משיקה מותג יופי משלה, שאותו היא מקדמת בהגזמה בפלטפורמות החביבות עליה.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי בהקרנת הבכורה של "יש לו את זה", 2021
אדיסון ריי בהקרנת הבכורה של "יש לו את זה", 2021
חברות קרובה עם קורטני קרדשיאן. בהקרנת הבכורה של "יש לו את זה"
(צילום: Getty Images)

את הופעתה על השטיח האדום בטקס פרסי הקולנוע של MTV השנה, היא הפקידה בידיו המיומנות של הסטייליסט הנחשב לאו רואץ', שהצעיד אותה כשהיא לבושה בקושי בבגד של המעצב כריסטופר אסבר שהורכב מרצועת לייקרה שחורה שכיסתה רק חלק קטן מהחזה וחצאית מקסי בגזרה נמוכה. טעם טוב – בקושי, באז תקשורתי – בערמות.

לשם האיזון, יש לציין שהיא הופיעה גם בכתבה במגזין "ווג", שם לבשה שמלות נאות מבית פראדה ומיו מיו, והוכיחה שטעם רע אינו גזירת גורל. ואם אוספים נקודות זכות, אפשר גם להזכיר את העובדה המבורכת שריי מציגה ממדי גוף מעט פחות כחושים מאלה של כוכבות הקבע במגזין.
אדיסון ריי היא נערת טיק-טוק אופיינית, לטוב ולרע. מבחינה אופנתית זה אומר בלונד, המון איפור, מכנסונים קצרים וגופיות קמצניות בבד. מלתחה טיפוסית לפלטפורמה, שצועדת על הקו המזוגזג שבין תלמידת תיכון לדראג קווין, והכול טבול כמובן בגווני שקיעה מפולטרים לעילא.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי בטקס פרסי בילבורד, 2020
אדיסון ריי בטקס פרסי בילבורד, 2020
בטקס פרסי בילבורד, 2020
(צילום: Getty Images)

בסופו של דבר, מדובר במודל לחיקוי לילדות בנות עשר שרוצות מאוד להיראות כמו נערות בנות 16. אז אפשר לתהות, כמו שתהו רבים, "איך לעזאזל את מתלבשת?" ואפשר פשוט להרים ידיים מול מלחמה אבודה בבחירות של הדור שלא סופר אותנו. כך, בלי ששמנו לב, הפאשניסטות האינסטגרמיות מפנות אט-אט את מקומן לטובת הרקדניות של טיק-טוק. במילים אחרות: להתראות קיארה פראני, ברוכה הבאה אדיסון ריי.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי (מימין) בקמפיין של אמריקן איגל, 2021
אדיסון ריי (מימין) בקמפיין של אמריקן איגל, 2021
אדיסון ריי (מימין) בקמפיין של אמריקן איגל
(צילום: AEO, Inc)

אם פעם היית צריכה להוכיח עקביות אופנתית לאורך שנים ולרפד אותה בהכרה תקשורתית שנשענת על כישורים ששכללת לאורך תקופה, הרי שקיצור הדרך הטיקטוקי מאפשר דריסת רגל בהיכל התהילה על בסיס תנאי קבלה מינימליים יותר. במקרה של ריי, מדובר באמביציה, פנים נאות, יכולות תזוזה סבירות ואותו אלמנט בלתי מוסבר שמפריד בינה לבין אלפי טיקטוקריות אחרות שהן אמביציוזיות, נאות ובעלות יכולות ריקוד סבירות. כך היא ביצעה את הקפיצה הנחשקת מעוד נערה שעושה ליפסינק למי שמצטלמת בלוקים תואמים עם קורטני קרדשיאן.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי על השטיח האדום, 2019
אדיסון ריי על השטיח האדום, 2019
עברה ללוס אנג'לס כדי להתמקד – איך לא – בקריירה בטיק-טוק. על השטיח האדום, 2019
(צילום: Getty Images)

למה לא? אם מישהו נזקק להוכחה שהכוכבים העכשוויים נבנים על בסיס רעוע של הייפ בלבד, אדיסון ריי יכולה לשמש כקלף מנצח – חסרת ייחוד ועתירת מזל, שמלווה באם אמביציוזית שרוצה להיות מפורסמת לא פחות ממנה. הסגנון האופנתי שלה הוא גנרי להביך וההופעות הפומביות שלה נערכו ועוצבו, מן הסתם, על ידי אחרים. נדמה שהיא דילגה על כל השלבים המוכרים בדרך למעמדה כמודל לחיקוי עבור מיליוני בני נוער. ועובדה זו מקוממת, בעיקר כשהיא מעומתת מול אייקוני תרבות ואופנה משנים עברו.
ובכל זאת: רוב הסיכויים שאנחנו פשוט זקנים ומקנאים.
10 צפייה בגלריה
אדיסון ריי, 2020
אדיסון ריי, 2020
אדיסון ריי, 2020
(צילום: Getty Images)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button