בעלי הומור שחור לא חסכו בבדיחות עם פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנתיים. אחת מהן, שאינה בהכרח לא מדויקת, היא כי באג 2000 איחר ב-20 שנה. הפעם, נביאי הזעם של המילניום התחלפו בחובבי תיאוריות קונספירציה המאמינים בכוונה זדונית מאחורי טכנולוגיית G5. ברוח זו, עם פרוץ המגפה החל להופיע בתעשיית האופנה טרנד ה-Glitchcore, שצובר תאוצה בקולקציות אביב-קיץ 2022.
שם הטרנד שאוב מהמילה Glitch (תקלה, שיבוש), המתייחסת לעיוותים בתצוגת המסך במחשב בעידן האינטרנט המוקדם. מבחינה אסתטית, מדובר בבגדים עם הדפסים מופשטים שמשכפלים את עצמם. כמו טרנדים רבים, זוהי קריצה לבני דור ה-Z שנולדו אז, כאשר אפילו הסרט "מטריקס" שיצא לראשונה בשנת 1999, זכה כעת לעדכון גרסה עם סרט ההמשך "מטריקס: התחייה".
המגמה החדשה מציעה הדפסים דיגיטליים וגרפיים המופיעים על כל הבגד בסגנון מפוקסל וטכנו-פסיכדלי ומחקים טעויות מחשב. במילים אחרות, הדפסים שנראים כמו שגיאות של "עיצוב רע", אך בעצם מבקשים לאתגר את העין ולהעלות סוגיות של אסתטיקה, טעם ותפיסת מציאות. לדוגמה, שמלת מקסי של בית האופנה בלנסיאגה המורכבת מהדפסים חוזרים של שם המותג בדוגמאות שונות, היוצרים מרחוק מראה מבולגן של חיתוכי מילים, כמו הדבקה של רצועות נייר גרוס. רק כשמתקרבים אל ההדפס, ניתן לראות את שם המותג בבולטות.
שתי דוגמאות נוספות בשפה זו הם אוברול צמוד של המעצבת מרין סר, שנראה כמו שיבוש של דוגמת פרחים וגריד ממוחשב של שיפועי תלת-ממד אשר יחד מצליחים ליצור מראה הרמוני; ושמלת מקסי של המותג Lùchen של המעצבים לו צ'ן וג'קי לו, שבקולקציית הביכורים שלהם יצרו הדפסי גליץ' שנראים כמו תרגיל עיצובי בייצור פרקטלים.
פרשנות מעניינת למגמה הופיעה בקולקציה הסקסית והמדוברת של בית האופנה מיסוני לקיץ הבא, עד כי נראה כאילו מישהו במותג המתמחה בסריגים, בחר להשתעשע במיקום החוטים במכונה. במותג הציגו שילובי דוגמאות וחומרים שנראו משובשים במכוון. הטיפול העיצובי בסריגים מזכיר את דרך העבודה של המעצבת ריי קוואקובו, המנהלת האמנותית של המותג היפני קום דה גרסון, שבשנות ה-80 יצרה סריגים לאחר שנהגה לשחרר מספר ברגים במכונת הסריגה ולבדוק כיצד הדבר השפיע על התוצר הסופי. התוצאה: סריגי אוברסייז פרומים שהפכו למזוהים עם כתב היד של המעצבת.
הטרנד הנוכחי זכה להד גם בקולקציית אביב-קיץ 2022 של המותג היפני Anrealage של המעצב קוניהיקו מורינגה, שיצר שמלות עם דוגמה קלידוסקופית אשר חלקן יימכרו כ-NFT. כלומר, פריט לבוש וירטואלי. "במצב המגפה הזו, הדיגיטלי יכול להיות אמיתי", אמר לווג.