יודע להתייחס אל עצמו ואל הבגדים שהוא לובש בהומור. המחווה שלי לג'יימי דורנן

אייקון מאויר בשבוע: בחליפות, בג'ינס או בעירום – 50 גוונים של ג'יימי דורנן

הוא התחיל כדוגמן, שיחק ביצירות מוערכות, אבל זכה לפרסומו הגדול ככריסטיאן גריי חובב ה-BDSM. בגיל 41 הוא מככב בקמפיין האופנה הלוהט של התקופה ומוכיח למה לעולם הסטייל לא נמאס ממנו

פורסם:

ג'יימי דורנן

סליחה, במי מדובר? שחקן, דוגמן ומוזיקאי אירי, שלנצח ייזכר בתור הפנטזיה האולטימטיבית של עקרות הבית ברחבי העולם שחולמות עליו ב-50 גוונים של תשוקה.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן באירוע של שאנל, 2022
ג'יימי דורנן באירוע של שאנל, 2022
כמה כפתורים פתוחים באירוע של שאנל, 2022
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

לתואר "סמל מין" (ביטוי אנכרוניסטי שחשבנו שכבר עבר מהעולם, אבל מתברר שמיהרנו לחגוג) הוא הגיע בזכות גילום דמותו של כריסטיאן גריי, חובב הקשירות ומשחקי השליטה בסרט הכה איום ונורא "50 גוונים של אפור", על המשכיו האיומים לא פחות. אלה הוסיפו לדמותו עוד גוונים של "אופל" ו"שחרור", שבאו על חשבון יכולות המשחק שדווקא יש לו אך נעלמו מן העין בתוך כל האפור-אפור הזה.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
ג'יימי דורנן בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
עניבת פפיון בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

דורנן נולד בבלפסט, עבר ללונדון, שר בלהקה, דגמן עבור קלווין קליין ואברקרומבי אנד פיץ' – מותגים שמעדיפים את הדוגמנים שלהם עם כמה שפחות בגדים – אבל תרם את גופו ופניו גם לטובת בתי אופנה שמלבישים יותר ומפשיטים פחות כמו הוגו בוס, ארמאני, דיור, דולצ'ה אנד גבאנה וארמנגילדו זניה.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן
ג'יימי דורנן
נינוח עם משקפי שמש וחולצת טי
(צילום: Getty Images)

הוא דגמן, שר וחלם על קריירת משחק, עד שזו החלה לקרום עור, גידים ולסת מסותתת עם השתתפותו בשנת 2006 ב"מארי אנטואנט", סרטה של הבמאית הנחשבת סופיה קופולה. משם הוא עבר לתפקידים בטלוויזיה. קודם בפנטזיה הלא-מוערכת מספיק "עד עצם היום הזה", ואחריה בסדרה שסימנה אותו באות הכבוד המשולש של כוכב, ילד רע, וחביב הנשים – The Fall לצידה של ג'יליאן אנדרסון, אייקון אופנה בפני עצמה ואורחת עבר של הטור הזה.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן בטקס האוסקר, 2017
ג'יימי דורנן בטקס האוסקר, 2017
שיער קצוץ וז'קט לבן בטקס האוסקר, 2017
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

התפקיד שלו כרוצח סדרתי שמתחזק במקביל חיי משפחה מסורים, כריזמה בערמות וחזות מצודדת, הייתה הקדימון לתפקיד חייו (לטוב ולרע) בתור כריסטיאן גריי – הגבר שמגיע בעסקת חבילה עם אזיקים ושוט.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן ואמיליה וורנר במסיבת אוסקר, 2022
ג'יימי דורנן ואמיליה וורנר במסיבת אוסקר, 2022
עם אמיליה וורנר במסיבת אוסקר, 2022
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בניגוד לתדמית הקולנועית הסליזית שלו, דורנן נשוי כבר עשור לשחקנית אמיליה וורנר ויש להם שלוש בנות, שאפשר לקוות כי לא יבקשו לצפות לעולם בסרט שאבא עשה. מי שהתגעגע, יכול כעת לראות אותו חולק מסך עם גל גדות במותחן הריגול האמריקאי "לב של אבן".
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן, 2016
ג'יימי דורנן, 2016
לא מגולח וחושף שרירים, 2016
(צילום: Taylor Jewell/Invision/AP)

למה אייקון? בנוסף לגוף עבודות מגוון ומוצלח למדי כדוגמן, דורנן אוהב אופנה ויודע להתנהל בגבולותיה בלי פדיחות מיותרות. ולא פחות חשוב, הוא יודע להתייחס אל עצמו ואל הבגדים שהוא לובש בהומור, כמו בתמונה שחרכה בזמנו את האינסטגרם (במסגרת הקטגוריה "דברים מפוקפקים שנדחפנו לעשות בתקופת הקורונה"), שבה הוא מופיע עם זקן, שמלה אדומה, קוקיות ונעלי עקב מוזהבות.


למרות שפרש מדוגמנות, המגזין ווג הכתיר אותו כאחד מ-25 הדוגמנים הגברים הטובים ביותר בכל הזמנים, והוא עדיין נרתם מפעם לפעם לטובת קידום מותגים שחביבים עליו דוגמת הוגו בוס, בית אופנה שנדמה כאילו נברא בצלמו ובדמותו. הוא מעיד על עצמו שהוא גבר של כפר שמרגיש הכי בנוח בתוך זוג נעלי סניקרס, מכנסי ג'ינס וטי שירט, אבל בגיחות המחייבות שלו לאירועים שדורשים שדרוג סגנוני – הוא יודע ללבוש את החליפה.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן על השטיח האדום, 2022
ג'יימי דורנן על השטיח האדום, 2022
ז'קט עם כפתרה כפולה על השטיח האדום, 2022
(צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)

נדמה שהכול אצל דורנן נמתח בין קצוות מנוגדים: הכי טראש והכי "סוגה עילית", פסיכופת הולל על המסך ואבא שעושה בושות בחיים האמיתיים, שחקן מחונן ב-The Fall ועצי להחריד ב"50 גוונים", מסתובב במגפיים בביתו הכפרי ומתהדר בחליפות ממותגות בערבי גאלה חגיגיים. דווקא התנודות האלו הן שעוזרות לו לייצר פרסונה שמתרחקת מקלישאות ומתחמקת מציפיות.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן
ג'יימי דורנן
בחולצת פסים
(צילום: Getty Images)

דורנן הוא אייקון מהסוג של השחקן המנוח סטיב מקווין, האיש והקרדיגנים – קשוח, מסוקס, אבל גם בעל חושים אופנתיים וסגנון אישי מהסוג שלא עושה עניין מעצמו. והנינוחות הזו, כבר למדנו, יוצרת את כל ההבדל.

למה לא? לאורך ההיסטוריה של הקולנוע, יש שחקנים שנכנסו לפנתיאון בזכות בגד אחד שהפך לאייקוני: השמלה השחורה עם הכתר והפנינים של אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאני", השמלה הלבנה ונטולת התחתונים של שרון סטון ב"אינסטינקט בסיסי", חולצת הטריקו של מרלון ברנדו ב"חשמלית ושמה תשוקה", או החליפה הצהובה של אומה תורמן ב"קיל ביל". דורנן מוצא את מקומו באותו היכל נצחי דווקא כשהוא נפטר מהחליפה – בזכות חוסר הבגדים שמלווה אותו ב"50 גוונים". דימוי מפורסם ובלתי נשכח? ודאי. מסוגנן? פחות.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן בטקס פרסי הקולנוע הבריטיים, 2023
ג'יימי דורנן בטקס פרסי הקולנוע הבריטיים, 2023
מעונב בטקס פרסי הקולנוע הבריטיים, 2023
(צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

ובכל זאת: דורנן הוא הפנים החדשות של מותג האופנה הספרדי לואווה, שהתמקם בשנה האחרונה בצמרת רשימת המותגים הכי מדוברים של התקופה. הוא מרוח על כל הכרזות של קמפיין הגברים של המותג לסתיו-חורף 2023-24 כשהוא מתהדר בזקן מלא, ז'קטים קז'ואליים, מכנסי ג'ינס ותיק שווה במיוחד.
בקמפיין החדש של לואווה

כשאתה כבר בן 41, כיכבת בסדרת הסרטים המביכה בעולם, ואתה עדיין מקבל את הכותרת "הפנים החדשות" של מותג האופנה הכי לוהט בעולם (לפי הדירוג של אתר חיפושי האופנה Lyst) כנראה שיש לך את זה בגדול.
17 צפייה בגלריה
ג'יימי דורנן ואנדרו גרפילד בטקס האוסקר, 2022
ג'יימי דורנן ואנדרו גרפילד בטקס האוסקר, 2022
עם אנדרו גרפילד בטקס האוסקר, 2022
(צילום: AP Photo/Jae C. Hong)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button