"עלינו לכבד את גופנו ולחבק את המסורת הנצחית של השימוש באמנות כאמצעי עוצמתי להבעה עצמית". מלניה טראמפ

מלניה טראמפ: "אני עומדת בגאווה מאחורי צילומי העירום שלי כדוגמנית"

בזמן שבעלה דונלד טראמפ מנהל מסע בחירות לנשיאות, הגברת הראשונה של ארה"ב לשעבר מתייחסת לביקורת שספגה בעקבות תמונות דוגמנות שלה ללא בגדים. "האם אנחנו כבר לא מסוגלים להעריך את היופי של הגוף האנושי?" 

פורסם:
בשנת 2016, חודשים ספורים לפני שנבחר דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, פורסמו מחדש תמונות עירום של אשתו, מלניה טראמפ (54) מתקופתה כדוגמנית צעירה. כשהייתה בת 25 הצטלמה טראמפ בעירום למגזין הגברים הצרפתי Max, ובינואר 2000, כשכבר הייתה בת זוגו של טראמפ, הופיעה בעירום על שער המגזין GQ הבריטי במהדורה מיוחדת שהוקדשה לדוגמניות-על בעירום.
תמונות אלו צצו מחדש ב"ניו יורק פוסט" לפני שמונה שנים במטרה לפגוע במסע הבחירות של טראמפ לנשיאות, אחרות הופצו על ידי ארגון פוליטי שהתנגד לטראמפ בשם Make America Awesome. בניגוד לפרסומים שטענו כי טראמפ הייתה "דוגמנית עירום", יש לומר ביושר כי כמו דוגמניות אחרות, היא הצטלמה לא פעם בעירום, כפי שעושות גם היום דוגמניות כמו קנדל ג'נר, קייט מוס, האחיות ג'יג'י ובלה חדיד ואחרות.
5 צפייה בגלריה
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
(צילום: AP Photo/Wilfredo Lee)

אתמול (רביעי) התייחסה טראמפ לנושא בסרטון בן 45 שניות, שפורסם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלה תחת הכותרת "מדוע אני עומדת בגאווה מאחורי צילומי דוגמנות העירום שלי?"
5 צפייה בגלריה
מלניה טראמפ מגיבה לתמונות העירום שלה
מלניה טראמפ מגיבה לתמונות העירום שלה
מלניה טראמפ מגיבה לתמונות העירום שלה
(צילום מסך)

"האם אנחנו כבר לא מסוגלים להעריך את היופי של הגוף האנושי?" שואלת טראמפ בסרטון שבמהלכו מופיעים דימויים של ציורים ופסלים קלאסיים, כולל "ליידי גודייבה" של ג'ון קולייר ו"דוד" של מיכלאנג'לו. "עלינו לכבד את גופנו ולחבק את המסורת הנצחית של השימוש באמנות כאמצעי עוצמתי להבעה עצמית", הוסיפה מי שמקווה לחזור עם בעלה אל הבית הלבן.
הסרטון של מלניה טראמפ

הסרטון שבו יוצאת טראמפ להגנת תצלומי העירום שלה כדוגמנית הוא חלק מסדרה של סרטונים שהיא מפרסמת לאחרונה במטרה לקדם את ספר זיכרונותיה החדש שצפוי לראות אור בחודש הבא. בין היתר התייחסה טראמפ לשני ניסיונות ההתנקשות בבעלה; ובסרטון אחר תקפה את ה-FBI לאחר הפשיטה שנערכה באחוזת מאר-א-לאגו באוגוסט 2022. "זה לא רק הסיפור שלי – זה תמרור אזהרה לכל אמריקאי, תזכורת לכך שחובה לכבד את חירותנו וזכויותינו", אמרה טראמפ.
ההתנגחות בה ובבעלה באמצעות שימוש בתמונות שבהן היא מצולמת בעירום הוא מהלך אנטי-פמיניסטי, ובחירתה לנכס לעצמה את הדיון בנושא מעמידה אותה בעמדת כוח מול מבקריה. בסרטון הנוכחי מאשימה טראמפ את התקשורת בביקורת על עבודתה כדוגמנית, שהגיעה בעיקר ממתנגדיו של בעלה. "הניו יורק טיימס" מדווח כי מאז שנחשפו מחדש תמונותיה הפרובוקטיביות, אחד הדברים הקרובים ביותר ללבה של טראמפ היא ההגנה על התדמית והמוניטין שלה.
5 צפייה בגלריה
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
מלניה ודונלד טראמפ, 2024
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)

"בתור הגברת הראשונה היא הייתה קפדנית במיוחד לגבי אילו תמונות שלה יפורסמו על ידי הבית הלבן, וחתמה על כל תמונה לפני פרסומה", הסבירה לעיתון סטפני גרישם, יועצת בכירה לשעבר. כמו כן, בשנת 2017 הורה בית משפט בלונדון לצהובון הבריטי The Daily Mail להתנצל על כתבה ש"פקפקה בטיב עבודתה כדוגמנית מקצועית". טראמפ ועורכי דינה טענו שהפרסום פגע ביכולתה להרוויח כסף כאישיות "מפורסמת ביותר וידועה היטב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button