בחירה סגנונית להבליט את מבנה הגוף של פנלופי, במקום להסתיר אותו. מתוך "ברידג'רטון", עונה 3

איך הפכה האופנה לכוכבת המפתיעה בעונה השלישית של "ברידג'רטון"?

המהפך הגדול של פנלופי פת'רינגטון בהשראת מרילין מונרו, השמלות של אלואיז ברידג'רטון בסגנון אודרי הפבורן, והתלבושות האקסטרווגנטיות של קרסידה קאופר – דווקא ההחלטה לחרוג מדיוק היסטורי, הביאה סטייל לדמויות שמחפשות חתן העונה

פורסם:
האם סדרות דרמה וסרטי קולנוע תקופתיים אמורים להיות שיעור בהיסטוריה ולהציג תמונה נאמנה לתקופה שבה הם מתקיימים? תלוי את מי שואלים. יותר ויותר מעצבי תלבושות לוקחים לעצמם חירות בשילוב אינטרפרטציות עכשוויות, כשבין המקרים המפורסמים אפשר למנות את סרט הקולנוע "מארי אנטואנט" של סופיה קופולה מ-2006, שבו אפשר לזהות נעלי סניקרס חבויות של חברת אולסטאר בצבע לילך, שמחזקות את דימוי המתבגרת של המלכה מארי אנטואנט, או עיצוב התלבושות הוויקטוריאני לדמותה של בלה בקסטר ב"מסכנים שכאלה" של הבמאי יורגוס לנתימוס, שעליו זכתה מעצבת התלבושות הולי וודינגטון השנה באוסקר.
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
פאות גרנדיוזיות של המלכה שרלוט כסוג של מארי אנטואנט דה לה שמאטע
(צילום: באדיבות נטפליקס)

הדרמה התקופתית "ברידג'רטון", שעלתה לעונה שלישית בנטפליקס, לוקחת את הצופים למסע שחורג מדיוק היסטורי של עלילת הסדרה במאה ה-19. בדי הקטיפה והמשי עדיין שם, אבל הפרשנות והעיצובים מודרניים יותר. מעצב התלבושות ג'ון גלייזר הסביר בראיונות כי בניגוד לשתי העונות הקודמות, הפעם אפשר לעצמו יד חופשית ומופשטת בעיצוב הדמויות, נאמנה פחות למקור של תקופת הריג'נסי המלווה את הסדרה. "זו פנטזיה – לא שיעור בהיסטוריה", הסביר בשיחה עם אתר האופנה "פאשניסטה". "לקחנו לעצמנו חופש גדול, אבל אנחנו עדיין מכבדים את התקופה".
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
מראה אופנתי, אך כזה שגם מחזיר את הצופה לדברים מוכרים מהעבר
(צילום: באדיבות נטפליקס)

גלייזר הולך קדימה ואחורה בהיסטוריה של האופנה, עם ציטוטים מאופנת הרוקוקו מסוף המאה ה-18, כמו עיצוב הפאות הגרנדיוזיות של המלכה שרלוט כסוג של מארי אנטואנט דה לה שמאטע, משחק עם הגזרות המשתנות של שמלות תקופתיות לכל אורך המאה ה-19, ושואב השראה משתי כוכבות גדולות של המאה ה-20: אודרי הפבורן ומרילין מונרו. הציטוט על ציטוט מעניק לדמויות ב"ברידג'רטון" מראה אופנתי, אך כזה שגם מחזיר את הצופה לדברים מוכרים מהעבר.
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
"זה הסגנון של העונה". אלואיז ברידג'רטון וקרסידה קאופר
(צילום: באדיבות נטפליקס)

אחת הדוגמאות היפות למעבר בין תקופות, ניתן לראות בדמותה של אלואיז ברידג'רטון המתכתבת עם אודרי הפבורן. שמלת הנשף הלבנה שאותה לובשת אלייזה דוליטל בסרט "גבירתי הנאווה" (שנוצר ב-1964 אך עלילתו מתרחשת בתחילת המאה ה-20) היוותה השראה לשמלת הנשף של אלואיז המקושטת באבני חן. במקרה אחר, היא לובשת שמלת משי שיפון בגוון תכלת בהיר, שמרפררת לבגד דומה שלבשה דוליטל בסרט. "ממתי את לובשת כל כך הרבה מלמלה?", נשאלת אלואיז בפרק הראשון. "זה הסגנון של העונה", היא עונה, מצביעה על השינוי, תרתי משמע, של העונה השלישית.

המטמורפוזה של פנלופי והשריון של קרסידה

העיסוק בבגדים ככלי לזיהוי ולפרשנות, פוגש את הצופים כבר מתחילת העונה הראשונה. מחלקת עיצוב התלבושות של הסדרה הרכיבה צבעוניות לכל אחת מהמשפחות הראשיות בסדרה: צהוב למשפחת פת'רינגטון, כחול לברידג'רטונים. גבולות הגזרה האלה מאפשרים, לדברי גלייזר, "חידוד של המחקר ההיסטורי לצד התייחסויות לאופנה ולאמנות – מציורים מופשטים ועד למסלולי תצוגות עילית – כדי לשלב ולפתח את התלבושות האישיות של כל דמות".
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
"אני לא רוצה לראות שוב צבעי הדר". פנלופי פת'רינגטון ואחיותיה
(צילום: באדיבות נטפליקס)

הדמות שזוכה למטמורפוזה הגדולה ביותר העונה היא פנלופי פת'רינגטון, שאותה מגלמת בחן השחקנית ניקולה קוכלן, כשבמרכז העונה עומד הקשר בינה לבין קולין ברידג'רטון (השחקן לוק ניוטון). כשהיא חווה שינוי רגשי כתוצאה מצפייה בנשים המפלרטטות איתו, היא יוצאת למהפך ואומרת לתופרת שלה, ז'נבייב דלקרואה, "אני לא רוצה לראות שוב צבעי הדר". כתוצאה מכך, היא מתרחקת מגווני הצהוב לטובת הירוק, כמו שמלת ערב בגזרת אמפייר משובצת אבנים בגוון ירוק כהה ועמוק, שמשתלב נהדר גם עם השיער הערמוני שהיא מציגה בנשף הגדול שבו היא "יוצאת" שוב אל החברה.
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
"זה היה רחוק מדי מאזור הנוחות שלה". המהפך של פנלופי
(צילום: באדיבות נטפליקס)

הצבעוניות המשתנה מספרת סיפור רחב בהרבה. פנלופי מבינה שאם היא רוצה להתחתן, עליה לעשות שינוי. היא מחליטה לעבור ממלתחה פרחונית ומצועצעת כמו זו של אמה ואחיותיה, לבגדים בגווני ירוק וכחול המזוהים עם משפחת ברידג'רטון. אלו מקבילים גם לשינוי האישי שהיא עוברת, בניסיון להיראות מושכת וסקסית יותר. יותר משהמהלך הזה מציג את ההתפתחות של הדמות בסדרה, הוא מעלה שאלות על כוחם של בגדים בעיצוב האישיות וההשפעה שלהם עלינו, כמו גם שאלות ביקורתיות על הצורך של נשים להשתנות כדי להשיג חתן, והדרכים שמובילות אותן לכך.
11 צפייה בגלריה
ברידג'רטון, עונה 3
ברידג'רטון, עונה 3
הדרך לחתונה עוברת בשינוי המלתחה
(צילום: באדיבות נטפליקס)

את השינוי מסביר גלייזר בצורה מעניינת. בריאיון ל-InStyle הוא מספר כי הכניסה של פנלופי הייתה מסובבת ראשים, בניגוד לפרח הקיר שהייתה קודם לכן. "כשמסתכלים על מפורסמים בשטיח האדום, כאלה שלא מתלבשים כך כל הזמן, הם בדרך כלל הולכים קצת יותר רחוק עם בחירותיהם מאדם שמתלבש לעתים קרובות, כי זאת סיטואציה שאינה טבעית עבורם. גם בסדרה זהו הניסיון הראשון של פנלופי למשהו חדש, אז זה היה קצת לא בסדר ולא ממש בסדר. זה היה רחוק מדי מאזור הנוחות שלה".
11 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 3
מתוך "ברידג'רטון", עונה 3
המטרה: בגדים בגווני ירוק וכחול המזוהים עם משפחת ברידג'רטון
(צילום: באדיבות נטפליקס)

יותר מאשר בעונות הקודמות, בעונה החדשה של "ברידג'רטון" יש התמקדות בהבלטת מבנה הגוף של פנלופי – במקום הסתרה שלו. גלזר עשה זאת על ידי שינוי הצללית של השמלה התקופתית בשנות ה-20 של המאה ה-19, תוך שהוא גם מבקש להתחבר לזוהר ההוליוודי של מרילין מונרו בשנות ה-50 של המאה ה-20.
11 צפייה בגלריה
מאחורי הקלעים בצילומי העונה השלישית של "ברידג'רטון"
מאחורי הקלעים בצילומי העונה השלישית של "ברידג'רטון"
מאחורי הקלעים בצילומי העונה השלישית של "ברידג'רטון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

דמות נוספת שבולטת העונה היא קרסידה קאופר, שזוכה לאוסף תלבושות אקסטרווגנטיות, כמו שמלות ערב מפוארות עם שרוולי ענק, חלקן עשויות נוצות וגדילים, היוצרות אשליה ויזואלית של מעין "שריון ענק" המגונן עליה ומרחיק ממנה פיזית את כל מי שרוצה ברעתה. זוהי דרך נוספת לשרטט את אופייה של דמות טלוויזיונית באמצעות בגדים, שמעבירה מסרים נוספים עבור הצופים שיבחרו להתרכז בסגנון הצבעוני של הסדרה, ופחות במהלכים העלילתיים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button