החשבון האמיתי של דניאלה להבי מזהיר מפני המודעה המזויפת

"תיק של דניאלה להבי ב-20 יורו"? זהירות, זה פייק

מודעות בפייסבוק הבטיחו מחירים נמוכים במיוחד למותגי אופנה ישראליים כמו דניאלה להבי, מאיה נגרי, אלמביקה ומשכית, אך המעצבים הבהירו שמדובר בהונאה ושהמודעות מפנות לעמודים מזויפים: "כתבו שם שאנחנו סוגרים ומחסלים מחירים". ממטא ישראל נמסר כי הם לא מכירים את המקרים

פורסם:
מותגי אופנה ישראלים מתמודדים עם הונאה שמנסה להטעות את הצרכנים שלהם. בסוף השבוע האחרון היה נראה כאילו מעצבי האופנה המקומית יוצאים במכירות חיסול. מודעות ממומנות בפייסבוק פרסמו, לכאורה, מחירי מבצע בלתי הגיוניים של פריטי לבוש ואביזרים של מיטב מותגי האופנה הישראלים: דניאלה להבי, מאיה נגרי, אלמביקה, משכית ואחרים. תיקים של דניאלה להבי ב-20 יורו, מעיל עור של מאיה נגרי ב-60 יורו. מחירים שגם ב"מכירת חיסול" צריכים להדליק נורה אדומה בקרב הצרכנים - הונאה לפניכם.
המתקפה הנוכחית מצטרפת למתקפת סייבר גדולה שנעשתה ביוני 2023 על אתר האופנה הישראלי של פקטורי 54.
2 צפייה בגלריה
מודעה מזויפת
מודעה מזויפת
החשבון האמיתי של דניאלה להבי מזהיר מפני המודעה המזויפת
(צילום מסך)
מדובר בהונאה מתוחכמת אשר אף אחד מהמעצבים איתם שוחחנו, אינו יודע לומר מי עומד מאחוריה: האם אלו מתחרים בענף, מדינות עוינות כמו איראן, או סתם האקרים משועממים. חשוב לציין: האתרים המקוריים לא נפרצו. נעשתה כאן העתקה של תמונות המוצרים לאתר שמתחזה לאתר המקורי. לדברי כל המעצבים איתם שוחחנו, כתובות האתרים מובילות לחברת איחסון בסין ולאחר פנייה חלק מהעמודים הוסרו, אך לעיתים נפתחו יותר מ-4 או 5 אתרים שונים לכל מותג, כך שהסרתם היא משימה סיזיפית.
"ביום שבת התחלנו לקבל הודעות מלקוחות האם המחירים שפרסמנו נכונים", מספר אורי להבי מהמותג "דניאלה להבי". "גילינו שבפייסבוק פורסמו מודעות ממומנות שמתחזות אלינו על ידי פרופיל בשם סוזאן סמית'. זה טרגוט מאוד מדויק של לקוחות ישראליות ואנשי אופנה מקומיים (גם כותב שורות אלה טורגט, א"י)". במקרה של "אלמביקה" היה זה הפרופיל המזויף "ליסה פרימן" שהודיע על מכירת חיסול ו"פינוי פריטי עודפים". שני המותגים אף פרסמו אזהרה בפייסבוק ללקוחותיהם ופועלים מול הגופים הרשמיים בנושא.
דברים דומים גם מספר ל- ynet ניר טל ממותג האופנה "משכית": "ביום שישי החלו להתפרסם מודעות בפייסבוק שאנחנו סוגרים את המותג ומחסלים מחירים", הוא מספר ומציג מודעה ממומנת שבה נכתב בצורה עילגת: "מבצע סגירה של משכית נמוך ל-9.8 דולר". "ניסינו לברר מי עומד מאחורי העמודים המתחזים ללא הצלחה. נכון להיום (ד'), הצלחנו להוריד שניים מתוך שלושה אתרים שהתחזו אלינו, דרך חברת אחסון האתרים בסין".
2 צפייה בגלריה
מודעה מזויפת משכית
מודעה מזויפת משכית
המודעה המזויפת שמתחזה למשכית
(צילום מסך)
ההונאה הזו פגשה גם את לקוחותיה של המעצבת מאיה נגרי, שמספרת כי החל מיום ראשון השבוע קיבלה פניות מלקוחות שתהו האם המחירים המפורסמים נכונים, אחרות הודו כי "נפלו" בפח. כל המעצבים איתם שוחחנו מסרו כי נעשתה פנייה הן למטה הסייבר של מדינת ישראל, לחברת מטא (פייסבוק) ובמקרה של נגרי, גם הוגשה תלונה למשטרת ישראל. בשיחה עם נציגים מטעם נגרי נמסר לנו כי "המשטרה סגרה את התיק מאחר ולא הצליחה לזהות מי עומד מאחורי ההונאה".
לדברי המעצבים, בימים האחרונים נעשו פניות לפייסבוק, למערך הסייבר של מדינת ישראל, לחברות האשראי, שהן הנפגעות הגדולות מההונאה, וכן למשטרת ישראל - אולם נכון להיום עמודים אלה עדיין פועלים. "למה לפייסבוק לוקח כל כך הרבה זמן להוריד מודעות?", תוהה להבי. "מישהו - שאנחנו לא יודעים מי - שופך כסף על מודעות ממומנות כדי לפגוע בלקוחות ישראליות. כרגע, נמסר לנו לדווח על העמוד ושהנושא בטיפול״.
ממטא ישראל נמסר כי הם לא מכירים את המקרים וממערך הסייבר של מדינת ישראל טרם נמסרה תגובה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button