השחקן ווילם דפו בן ה-69 נעל את תצוגת האופנה של מיו מיו, שהציגה את קו הגברים והנשים של המותג

גל גדות ונטלי פורטמן בשורה הראשונה, האחיות חדיד על המסלול: שבוע האופנה בפריז

אלסנדרו מיקלה חשף את קולקציית הביכורים שלו לוולנטינו, בתה של ניקול קידמן דגמנה בזמן שהאם צפתה, אנה זק התכסתה בהלבשה תחתונה והמעצב הישראלי הצעיר יונתן כרמל הציג לראשונה בלוח התצוגות הרשמי – רגעי השיא והשפל מעיר האורות

פורסם:
שבוע האופנה של פריז ננעל ביום שלישי האחרון בערב מהאגדות. באופן מילולי, לא כמטאפורה. בית האופנה קופרני קיים את תצוגת האופנה שלו בשעת לילה מאוחרת בדיסנילנד פריז, הראשונה שנערכה בלוקיישן התיירותי. צמד המעצבים סבסטיאן מאייר וארנו ואיו, בני זוג בעבודה ובחיים, ידועים בתצוגות אופנה תיאטרליות וקסומות, לרוב בחיבור בין עיצוב לטכנולוגיה. הפעם הם בחרו לקיים את תצוגת אביב-קיץ 2025 על רקע טירת היפהפייה הנרדמת, והסיום כלל זיקוקים וברקים. מאות קילומטרים משם חווה הציבור הישראלי זיקוקים מסוג אחר, אבל תמיד תהיה לנו את פריז.
שבוע האופנה שהתקיים בעיר הציג כמה מהקולקציות המדוברות של השנה, ובראשן תצוגת הביכורים של אלסנדרו מיקלה לוולנטינו. למרות שלא הביא איתו חדש גם הפעם, כוחו של המעצב – שהפך את גוצ'י לעסק המניב מכירות בסך 10 מיליארד דולר בשנה – הוא ביכולת לברוא עולם. עם כתב יד מובחן ושפה עיצובית עשירה – מיקלה "שבר" את המינימליזם של העונות האחרונות והחזיר אל המסלול עושר ויזואלי, עם שכבות על שכבות של טקסטורות והדפסים שזיקקו את כתב היד שלו. המעצב לא שכח להוסיף קודים עיצוביים של המייסד ולנטינו גרוואני, כמו שמלות קפלים אדומות, הדפסי נקודות ואלגנטיות איטלקית.
אבל פריז לא הציעה רק בגדים לנסיכות דיסני או לגרופיות של מיקלה. היו שם גם לא מעט פריטים נחשקים. לציון עשור לעבודתו במותג לואווה, ג'ונתן אנדרסון יצר אוסף פריטים שגם אם הם נראים זוהרים וגדולים מהחיים, ניתן לצאת איתם לקניות במכולת. כן, גם עם שמלות החישוק הפרחוניות. קלילות ונינוחות הציגו גם המעצבת צ'מינה קמאלי בקולקציה השנייה שלה לקלואה, וסטלה מקרטני למותג הנושא את שמה, בתצוגה שהתקיימה, כמו תמיד, ברחובות פריז, באופן המשדר נגישות וחיבור אל העיר ולקוחותיה. לצד אלו, שבוע האופנה ראה את עזיבתו של המעצב הדי סלימאן את בית האופנה סלין וההכרזה על המעצב מייקל ריידר כמחליף שלו.
והיו גם לא מעט ישראלים העונה בפריז, בין אם על המסלול או בשורה הראשונה. דוגמניות כמו ליתאי מרכוס, דורית רבליס וסאן מזרחי צעדו בתצוגות המדוברות של השבוע, ובמדורי הבידור והאופנה בארץ רעשו מביקורן הנוסף של גל גדות וחבורתה (רותם סלע, מיטל ויינברג, לירון ויצמן ויעל גולדמן) בתצוגה של לואווה. אבל עם כל הכבוד לוונדר וומן – צריך לדבר על יונתן כרמל מהמותג Vautrait, שהציג העונה לראשונה בלוח התצוגות הרשמי של הפדרציה לאופנה בפריז. כרמל הצעיר, הפועל מתוך סטודיו בגן החשמל בתל אביב, היה השנה פיינליסט בתחרות המעצבים היוקרתית של LVMH ונראה כי דלתות העיר נפתחו בפניו.
בתצוגה הפריזאית הציג כרמל אוסף פריטי לבוש שממשיך את העיסוק שלו בקראפט ובפיתוח כתב יד שמרפרר ליצירת ארכיטיפיים מהמלתחה הקלאסית, תוך פירוקם והטענתם בקודים חדשים. לדוגמה, ז'קט ג'ינס שהורכב מפריטי ג'ינס נוספים, או להבדיל אלפי הבדלות, גדילי ציציות שמופיעים על גבי צעיף, פלירטוט עם המקומיות שבה הוא פועל. בקולקציה הופיעו גם פריטי עור נהדרים, כמו מעיל עור בגזרת אוברסייז וגופייה פיסולית – שניהם בשחור.
בשיחה עם ynet מפריז מספר כרמל כי הקולקציה עוסקת בתחושות של זהות אישית ומערכת היחסים שהוא מנהל עם עיר האורות. "אני חי ופועל במצב לימינלי, כל הזמן בתנועה, על קו תל אביב-פריז, ללא בסיס קבוע", אומר כרמל. "אני ישראלי, גדלתי בתל אביב, ועכשיו אני עושה צעדים ראשונים בעיר עם היסטוריה גדולה של אופנה. פתאום אני חלק מזה ואני שואל שאלות של טריטוריה".
בטקסט הנלווה לקולקציה, שלא לומר מניפסט, הוא מוסיף: "אני מתגעגע למקום שמעולם לא הייתי בו, ועדיין הוא מושך אותי בחזרה לעבר משהו שאני לא יכול להבין במלואו. אני מרגיש משיכה בלתי נלאית לפריז שמעולם לא הכרתי – עיר הקיימת רק ברסיסים של זיכרון ודמיון. באוסף הזה, אני שואף להעניק חיים לעבר שמעולם לא היה קיים, לעורר נוסטלגיה עמוקה לעיר שמעולם לא באמת חייתי בה, אך איכשהו שייכת לי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button