מעצב האופנה ארצי יפרח

מעצב האופנה הישראלי העלה תמונה בצבעי דגל פלסטין - ועורר סערה ברשת

ארצי יפרח הוא יהודי שעזב את ישראל וחי במרוקו, ולדבריו, ביקש בפוסט לתת "נקודת מבט אחרת", והוסיף: "אני מתפלל עבור כל החפים מפשע שמשלמים את המחיר". ל-ynet הוא מסר כי קיבל הודעות נאצה אך לא יוריד את התמונה: "אנשים רבים ינסו להבין אותי לא נכון בכוונה, אבל אני לא מקדם שנאה בשום צורה". ומה הקשר לקטאר?

עודכן:
מעצב האופנה ארצי יפרח, ישראלי לשעבר שחי בשנים האחרונות במרקש שבמרוקו, פרסם היום (שבת) בחשבון האינסטגרם שלו תצלום של דמות חנוטה על רקע שחור שפניה מכוסות תחבושות, ולגופה יריעת בד לבנה עם שני פסים באדום וירוק. הצבעוניות המייצרת את דגל פלסטין, כמו גם הדמות המתה ללא פנים - הן אולי תרגיל לפרשנות בחוג לאמנות בימי שלום, אך בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" וכניסת צה"ל לפעילות קרקעית בעזה, לא מעט גולשים ישראלים הזדעזעו מההתייחסות החד-צדדית של המעצב.
5 צפייה בגלריה
ארצי יפרח מעצב אופנה
ארצי יפרח מעצב אופנה
הפוסט של ארצי יפרח שעורר סערה
(מתוך האינסטגרם של ארצי יפרח)
כשעה לאחר פרסום הפוסט החסום לתגובות, פרסם יפרח סטורי עם התייחסות ופרשנות לתצלום, אותם גם הסביר הערב בהרחבה ל-ynet: "כיהודי מרוקאי שחי במרוקו אני רואה את הדברים מנקודת מבט אחרת", אמר. "יש בי כאב גדול ושברון לב לשבויים הישראלים ולאהובים שאבדו. יחד עם זאת, יש בי גם כאב גדול על כל החפים מפשע שמשלמים מחיר לא הוגן. המשאלה היחידה שלי היא שיהיה שלום ולמצוא דרך שנוכל לחיות יחד בשוויון זכויות, שכן כולנו בני אדם".
יפרח המשיך ופירט: "יש לי חברים מדהימים מכל העולם הערבי, ויש לי חברים מדהימים מישראל ואני יודע כמה יפים וכמה נפלאים אנחנו יכולים להיות כולנו ביחד. אני מתפלל לחיים, אני מאמין בחיים, ומקווה מהמקום שלי לומר לא לשנאה או לכל טבח אחר עבור כל אחד אחר בעולם. אנשים רבים ינסו להבין אותי לא נכון בכוונה, אבל אני לא מקדם שנאה בשום צורה. אני נותן את אותה מידה של אמפתיה כלפי השבויים כמו שאני נותן את אותה מידה של אמפתיה כלפי חפים מפשע שמאבדים את חייהם בעזה. שיהיה שלום על כולנו במהרה בקרוב".
5 צפייה בגלריה
ארצי יפרח מעצב אופנה
ארצי יפרח מעצב אופנה
הסטורי שהעלה אחרי הפוסט
(מתוך האינסטגרם של ארצי יפרח)
ובכל זאת, מניח שציפית שבישראל יגיבו לזה כמסר חד צדדי מכיוונך. איזה תגובות קיבלת? "כן, קיבלתי הודעות שנאה. מהצד שלי אין לי שנאה. מי שעוקב אחרי יודע כמה אני נלהב מכל מה שאני עושה ואשתדל להמשיך לעשות זאת כמיטב יכולתי. זה לא חד סטרי כפי שהסברתי".
אתה חושב להסיר את התמונה? "אני לא אוריד את התמונה", הוא עונה בצורה חד משמעית. "אני מאפשר לאנשים להרגיש איך שהם מרגישים, כפי שהם צריכים לאפשר לי לבטא את מה שאני מרגיש כלפי האנושות באופן כללי. הכוונות שלי טהורות והן למען שלום ושיוויון".
5 צפייה בגלריה
ארצי יפרח מעצב אופנה
ארצי יפרח מעצב אופנה
"אני לא מקדם שנאה בשום צורה"
(מתוך האינסטגרם של יפתח ארצי)
יפרח, יליד ירושלים, עבד כסטייליסט שנים רבות בארץ ובהולנד, בה התגורר תקופה. בין לקוחותיו בעבר היו אורנה דץ, שרית חדד, עדי אשכנזי ואחרות. בעשור הראשון של שנות האלפיים פתח בוטיק בגן החשמל והיה לאחד המעצבים המקוריים שפעלו בתל אביב. מאז עזב את ישראל ב-2009, חי ופעל בפריז, ובעשור החולף, במרקש, מרוקו. בשנים האחרונות הוא עושה חיל בעולם האופנה הבינלאומי והערבי בפרט. אשתקד זכה בפרס מעצב השנה בקטגוריית בגדי הערב בתחרות האופנה Fashion Trust Arabia - ארגון ללא מטרות רווח שפועל מאז 2018 בקטאר, ושם לו לקדם מעצבים מהעולם הערבי. את הפרס קיבל ארצי מידיה של שייח'ה מוזה, האישה החזקה של קטאר. וזה, אולי, מסביר הכל.
5 צפייה בגלריה
שייחה מוזה באירוע פרסי אופנה בקטאר, 2021
שייחה מוזה באירוע פרסי אופנה בקטאר, 2021
האישה החזקה של קטאר. שייחה מוזה
(צילום: Getty Images)
פורסם לראשונה: 21:09, 28.10.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button