הבוקר נפתחה בקניון עזריאלי בתל אביב חנות ראשונה למותג Other Stories& מבית קמעונאית האופנה השוודית H&M. ערב קודם לכן התקבצו במקום לא מעט ידועניות מקומיות, שרקדו לצלילי מוזיקה שניגנה השחקנית אביה מלכה, שגם בבוקר פתיחת החנות נותרה על העמדה. עוד אפשר היה לחשוב כי היא בילתה את הלילה בחדר ההלבשה. שעה אל תוך הפתיחה, נראה כי הקהל הישראלי לא מעוניין לדחות סיפוקים והוא מילא את שלושת החללים המרכזיים בחנות, המשתרעת על פני 460 מ"ר בקומה השנייה של הקניון.
הרשת – שמחזיקה בשלושה צוותי סטודיו לעיצוב בשלוש ערים שונות בעולם: פריז, שטוקהולם ולוס אנג'לס – מגיעה לישראל שמונה שנים לאחר שנפתחה לראשונה במרץ 2013. מאז הספיקה להקים חנויות במיקומים שונים ברחבי העולם, כמו באוסטריה, בהולנד, בגרמניה, בבריטניה, בארצות הברית, בסין ובאיחוד האמירויות.
החנות בתל אביב מעוצבת בדומה לחנויות המותג בחו"ל, וביום חמישי צפויה להיפתח חנות נוספת לרשת בקניון מלחה (עזריאלי) בירושלים, בשטח של 465 מ"ר. החנות תצטרף לחנות של COS, מותג נוסף של החברה השוודית, שנפתחה בקניון בתחילת ספטמבר.
כניסתה של Other Stories& לישראל מוסיפה עניין למצאי האופנתי בקניונים ומגשימה חלום ללקוחות מקומיות רבות שחיכו עד עתה לנסיעות לחו"ל כדי לרכוש את פריטי המותג. הרשת מתמחה בסגנון המשלב בהצלחה קז'ואל עם נגיעות רטרו, כמו חצאיות מיני מקורדרוי, שמלת קטיפה שחורה עם צווארון כותנה לבן, סריגים פריכים עם צווארוני גולף שיתאימו למכנסי ג'ינס בשלל גזרות, ואוסף מגפיים שנע בין הקלאסי לטרנדי, כמו מגפי בוקרים כסופים ומגפיים עם סוליה עבה. בכניסה לחנות תוכלו להתרשם גם ממחלקת הטיפוח הלא גדולה של המותג, הכוללת סבונים נוזליים במגוון ריחות עדינים עם שני כיורים המאפשרים להתנסות במוצר, לצד קרמים, פריטי בישום ומוצרים נוספים.
חוויית הקנייה בחנות המותג הראשונה בישראל הייתה יכולה להיות הוליסטית ושלמה אילולא פערי מחיר של עשרות אחוזים בין ישראל לאירופה, כפי שמצאנו בבדיקה של מגוון מוצרים. לדוגמה, שמלת פאייטים סגולה שלבשה בערב הפתיחה שגרירת המותג בישראל ירדן הראל, עולה בארץ 700 שקל. לשם השוואה, בארצות הברית תשלמו עליה 179 דולר (557 שקל), בגרמניה ובמערב אירופה היא עולה 149 אירו (536 שקל) ובאנגליה היא מתומחרת ב-135 ליש"ט (562 שקל). כלומר, בממוצע ישלמו הלקוחות בישראל כמעט 150 שקל יותר מאשר במדינות אחרות. הפער בין גרמניה לישראל הוא הגבוה ביותר, ועומד על 164 שקל – 30 אחוז יותר. המחירים קרובים יותר לאלה של ארצות הברית, כמו בכל הפריטים שבדקנו, אם כי עדיין נרשמו פערים לרעת ישראל.
הפרשי מחירים התגלו גם במקרה של מכנסי ג'ינס. הדגם xoxo בגזרה ישרה, לדוגמה, עולה בישראל 395 שקל, לעומת 99 דולר (308 שקל) בארצות הברית, 79 אירו (282 שקל) בגרמניה ו-75 ליש"ט (312 שקל) באנגליה. גם כאן, הפער בין ישראל לגרמניה עומד על יותר מ-100 שקלים לזוג מכנסיים – כ-40 אחוז יותר.
במקרה של זוג מגפי בוקרים כסופים, המחיר בישראל עומד על 700 שקל, בהשוואה ל-179 דולר (557 שקל) בארצות הברית, 149 אירו (536 שקל) בגרמניה ו-135 ליש"ט (562 שקל) באנגליה. שוב מדובר בפער של כ-30 אחוז לרעת הלקוח הישראלי.
דוגמה נוספת היא תיק עור, שמחירו בישראל 855 שקל. בארצות הברית הוא עולה 229 דולר (712 שקל), בגרמניה 179 אירו (638 שקל) ובאנגליה 165 ליש"ט (687 שקל). זהו פער של 34 אחוז בין ישראל לגרמניה ו-20 אחוז בין ישראל לארצות הברית.
בגזרת הקוסמטיקה הפערים קטנים יותר והמחירים דומים לאלה שבחו"ל. על סבון ידיים נוזלי בבקבוק של 250 מ"ל, תשלמו בישראל 35 שקל. בארצות הברית מחירו עומד על 11 דולר (35 שקל), כשבמדינות האיחוד האירופי המחיר הוא 7 אירו (25 שקל) ובאנגליה 6 ליש"ט (25 שקל) – כך שהפער בין ישראל לאירופה הוא פחות מ-30 אחוז, וזהה למחיר בארצות הברית.
עם זאת, על הבושם Riviera תשלמו כבר יותר. בישראל הוא עולה 150 שקל, בארצות הברית מחירו 40 דולר (125 שקל), בגרמניה 30 אירו (107 שקל) ובאנגליה 28 ליש"ט (117 שקל). הישראלים ישלמו 43 שקל יותר מהצרפתים או הגרמנים, פער של 40 אחוז.
גם במחלקת ההלבשה התחתונה נמצאו פערים מעודנים יותר. חזייה שעולה בישראל 180 שקל, תעלה בארצות הברית 49 דולר (152 שקל), בגרמניה 35 אירו (125 שקל) ובאנגליה 29 ליש"ט (121 שקל). אם משווים למחיר בארצות הברית, הקרוב יותר למחיר בישראל, מדובר בפער של 18 אחוז.
לטובת חובבות הקניות אונליין נציין כי הרשת בישראל לא מבצעת משלוחים מקומיים. מי שמתעקשת על שליח תוכל אומנם למצוא חלק מהפריטים ומוצרי הקוסמטיקה באתר asos, אלא ששם המחירים יקרים בעשרות שקלים למוצר, גם לעומת החנות הישראלית, כך שאין יתרון בהזמנה מקוונת.
תגובת מאץ ריטייל: "הבדלי המחירים נובעים בעיקר ממיסוי המשתנה ממדינה למדינה, עלויות הובלה גבוהות ותנודות חדות בשער החליפין הנוכחי. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מוצרים בקטגוריות השונות שמחירם זהה או שנמצאים בפער קטן משמעותית בהשוואה לשער הדולר הנוכחי. לאורך העונה, הצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממגוון רחב של פריטים במחירים תחרותיים לצד מבצעים נקודתיים".