דלית מימרם, "אופנת אריק" בשבילכם, היא כוכבת הטיקטוק המפתיעה של קיץ 2023 עם מאות אלפי צפיות בטיקטוק, שלל שיתופים, מעריצים וחיקויים, קצת דאחקות ושפה צבעונית ועשירה הכוללת ביטויים כמו "מזומבר" להצגת "שמלת מיה" – שמלת קולר קיצית בהדפס זברה, ותיאורי פריטים וצבעים שהביאו לה מעריצים מכל הארץ: "בנות, תגידו בוקר טוב לחולצת הפשתן המושלמת הזאת. מתאימה לרזות, מלאות, לכולן!" היא אומרת בסרטון שחצה את 200 אלף הצפיות ונותנת בחולצה שמות: "משמיש, צהוב בננה, טורקיז הים באילת, כחול פטרול, ירוק גוצ'י, אבן, צבע קרואסון, ירוק תפוח ומסטיק בזוקה". אפילו השחקנית ג'וי ריגר הציגה חיקוי של מימרם בסרטון שהעלה חברה הטוב טום באום, אבל המקור עולה על כולם.
"אופנת אריק" הוא בוטיק אופנה טברייני מפורסם מזה 35 שנה. אריק הוא בעלה של מימרם (55), אם לארבעה וסבתא לשתי נכדות, המתגוררת על שפת הכנרת בעיר. לפני כמה חודשים פתחה ערוץ טיקטוק והפכה מיד לסנסציה ארצית. כל אחד מהסרטונים שהיא מעלה – לפעמים ארבעה ביום – נפתח ומסתיים באופן שיווקי זהה, ומצולם כשהיא צועדת לכיוונה של המצלמה על רקע קולבים עמוסים בבגדים. לשון הפנייה תמיד אישית – "בנות, רק היום", או "בנות, הפריט הזה..." – והסרטון מסתיים במספר הטלפון הישיר של מימרם והבטחה למשלוחים לכל הארץ. הכוח שלהם הוא בשילוב נדיר של אותנטיות, חזרתיות (טכניקה שמשפיעניות צעירות כמו עינב כהן שכללו לדרגת אמנות), שפה צבעונית ובגדים בוהקים.
"אנחנו חנות משפחתית קטנה בטבריה, עובדים בגובה העיניים עם הלקוחות. אנחנו לא בוטיק יוקרה – זאת אופנת אריק, בגדי נשים מצעירות עד נשים בנות 90", אומרת מימרם בריאיון ל-ynet. "אריק הוא בעלי, וכשהכרנו כבר הייתה לו את החנות, ולכן היא על שמו. אז כולם מכירים את אופנת אריק. אני אפילו לא קוראת לזה בוטיק – זאת חנות, נוחה לכל כיס. אני אוהבת את כל הלקוחות שלי. גידלתי פה נשים ואת הילדות שלהן. דור ועוד דור. זה לא משהו שרואים ביומיום בכל מקום. אני אוהבת את מה שאני עושה, ברוך השם, ועושה אותו על הצד הטוב ביותר".
את חשבון הטיקטוק פתחו לה לפני כמה חודשים הילדים, שביקשו להכניס אותה לרשת החברתית הפופולרית. בנוסף, היא גם משתפת את הסרטונים בחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלה, אבל הצפיות המשמעותיות מגיעות מטיקטוק. את ההצלחה שלה אפשר לזקוף לדבר אחד: האישיות והאנרגיה שלה. בעוד התוכן שמוצג ברשתות החברתיות על ידי מפורסמים ומשפיעניות, כולל זה האותנטי-לכאורה, מגיע אלינו לאחר פילטרים רבים הכוללים בריף שיווקי, קוד קופון עם לינק ישיר ומודעות עצמית גבוהה למצלמה – הסרטונים של מימרם ל"אופנת אריק" כובשים את הצופה בפשטות ובישירות שלהם.
זו הסיבה, אגב, שהם זוכים לאלפי צפיות ושיתופים. הם מצחיקים את הצופה שכבר אינו רגיל לתוכן שאינו מהוקצע בקפדנות, ואפשר לזהות את זה בסרטונים לא מושלמים שמעלה מימרם, כמו כשהיא מציגה "אוברול נדיר" ואומרת לצלם "מהתחלה, אני לא אוהבת את זה ככה", עד שבתגובות העוקבים כבר לא יודעים אם זה מבוים או לא. הסרטון הפופולרי ביותר שלה, שהגיע לכמעט חצי מיליון צפיות, עוסק בחליפת מכנסיים מודפסת בארבעה צבעים. לוויראליות שלה תרמו גם מעריצים המגיעים עד לפתח החנות כדי להצטלם יחד איתה, וכאמור, שלל חיקויים ושיתופים, שגם אם הם מבקשים לעשות עליה דאחקה – מקדמים את המותג.
"אני מזהה שבחודשיים האחרונים מדברים על זה ממש", היא מספרת על הפרסום שקפץ עליה פתאום. "התגובות מפרגנות ותומכות. אנשים באים אליי במיוחד מכל הארץ ואני מאוד אוהבת את זה. לאחרונה אני גם מקבלת בקשות לצלם לאנשים ברכות יום הולדת ושאסריט להם סרטונים מיוחדים", היא משתפת, מופתעת מהפרסום. "אני אומרת להם: מה, אני? אני אדם פשוט, למה דווקא אני? ופייר, זה מרגש אותי ממש. זה כיף גדול".
אחד הדברים שמייחדים אותך זה השפה ותיאורי הצבעים כמו "שחור שמיים בלילה". זה משהו שתפס חזק. האם את כבר ממציאה שמות בכוונה?
"ככה אני מתארת את הצבעים כבר שנים, אבל הקרואסון זרם בהמשך. אני ממציאה את עצמי בכיף כל פעם מחדש. וזה באופן טבעי, כי זאת אני. זה לא משחק".
את רואה תנועת לקוחות גדולה יותר בעקבות הסרטונים?
"כן! זה חשף אותי להרבה קהל חדש בארץ וגם בעולם. אבל אל תשכח שזאת חנות שעובדת כבר 35 שנה, אז מכירים אותנו ומגיעות אליי לקוחות מכל הארץ: מראשון, מנתיבות, מהצפון. ואנחנו גם בטבריה, שזאת עיר תיירות, אז אנשים חוזרים אליי בכל חופשה בעיר. כולם קונים אצלי".