השחקן אדם דרייבר הולך להיות מסך הבית שלכם בשנה הקרובה. ב-24 בנובמבר הוא יפציע לצדה של ליידי גאגא בסרט החדש "בית גוצ'י", שמסע יחסי הציבור שלו בשיאו, בעוד רק החודש נבחר לשמש כפנים לבושם החדש Hero של בית האופנה המתחרה ברברי. במהלך החודשים הקרובים גם יצא לאקרנים הסרט "אנט", שפתח את פסטיבל קאן (מבקר הקולנוע של ynet סיכם אותו בצמד המילים "נפיחה קולנית") ושיוקרן השבוע בפסטיבל הקולנוע בירושלים. אלו מצטרפים לשורה ארוכה של תפקידים שעשה בקולנוע ובטלוויזיה, כמו אדם ב"בנות", פטרסון ב"פטרסון" הפיוטי, קיילו בסדרת "מלחמת הכוכבים" וצ'ארלי ב"סיפור נישואים". לא יהיה מופרך לומר שאדם דרייבר הוא השחקן ההוליוודי הלוהט של התקופה.
לאחר שסומן כסמל מין על תפקידו ב"בנות", עכשיו הוא שוב גורם לנשים (ולגברים) להתעוררות מינית. דרייבר מככב בפרסומת החדשה לבושם Hero של ברברי, שאותה הוא מתחיל הכי חזק שאפשר בריצה לצד סוס, חושף גוף שרירי ומהירות מעוררת קנאה, ומסיים ניצב על החוף כקנטאור (חצי אדם, חצי סוס). הקמפיין מבקש להעצים אנשים לחקור את הלא נודע, להיאבק עם עצמם, ולהפוך בעצמם ל"גיבורים". בתקשורת וברשתות החברתיות לא נותרו אדישים למראה המחשמל של דרייבר. "סוף סוף, אדם דרייבר שבאמת אפשר לרכוב עליו", בלטה הכותרת הפרובוקטיבית באתר Vulture, ובטוויטר הייתה זו צייצנית שפרסמה סרטון שלה הולכת על ארבע עם הכיתוב "מעמידה פנים שאני סוס כדי שאדם דרייבר יוכל לרכוב גם עליי".
דרייבר (37) נולד וגדל בקליפורניה, ארצות הברית. אביו, ג'ו, היה יועץ בפטיסטי לבני נוער. אמו, ננסי, ניגנה בפסנתר בכנסייה. שום דבר בהמשך לא הכין אותו להיות השחקן שהוא היום, ואולי דווקא כן: הוא גדל בחינוך נוצרי שמרני, וללימודי משחק פנה לאחר ששירת במשך שלוש שנים בחיל הנחתים של ארצות הברית, שאליו התגייס בעקבות מתקפת הטרור על מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר. "זה לא היה נגד מוסלמים", אמר אשתקד בריאיון ל"ניו יורקר", "זה היה: הותקפנו. אני רוצה להילחם למען ארצי, נגד מי שזה לא יהיה".
את הרוח הפטריוטית תיעל בשנת 2006 להקמת הארגון ללא כוונות רווח "אמנות בכוחות המזוינים", שמעלה מופעי תיאטרון בכל זרועות הצבא בארצות הברית וברחבי העולם. "הקמתי את הארגון כדי להתחיל בדו-שיח בין אנשי צבא לאזרחים, חיילים ובני משפחותיהם ברחבי העולם", הוא מסביר בריאיון להשקת הבושם החדש של ברברי. "אנו מעניקים חוויות אמנותיות בחינם לקהילות של אנשי צבא, המציגות יצירות אמנות מגוונות בנות זמננו. אני סבור שחשוב שאנשים בצבא ובני משפחותיהם ייחשפו לצורת תקשורת, שייתכן שלא הייתה להם הזדמנות להתנסות בה בעבר".
במהלך לימודי המשחק הכיר את ג'ואן טאקר, שחקנית מוכרת פחות ממנו. "היא קראה הרבה ספרים, ידעה הרבה דברים, היא הייתה מאוד שלווה", סיפר ל"ניו יורקר". ב-2013 התחתנו השניים בטקס אינטימי. לשניים ילד קטן, שדבר הולדתו הוסתר מהתקשורת במשך שנתיים ב"מבצע צבאי", כהגדרת דרייבר. שמו של הבן, כמו גם שנת לידתו, מוסתרים מהציבור, אך בתמונות פפראצי מחופשה באיטליה של המשפחה השנה, נחשפו תמונות של הילד שנראה בערך כבן ארבע.
שנה לפני חתונתו, התרחשה הפריצה הגדולה של דרייבר על המסך כאדם סאקלר בסדרה "בנות" של לינה דנהאם ב-HBO. האוזניים הבולטות, הגוף התמיר המתנשא לגובה 190 סנטימטרים והאף הגדול במרכז הפנים, הפכו אותו לאנטי-גיבור, הבחור המוזר שדנהאם מנהלת איתו מערכת יחסים לא יציבה לאורך כל הסדרה. "בנות" סימנה את דרייבר ככוכב. סמל מין. הנבכיות שבה התנהל והיחס המוזר שלו למיניות הפכו אותו, באופן מפתיע, לדמות נחשקת. היו מי שטענו כי הוא קולו של דור, בדיוק כמו דנהאם.
אחר כך הגיע גם הקולנוע – שילוב בין סרטי אינדי איכותיים כמו "פטרסון" של ג'ים ג'רמוש ו"סיפור נישואים" של נח באומך, לשוברי קופות מסדרת "מלחמת הכוכבים" והסרט "שחור על לבן" שכתב וביים ספייק לי, שעליו גם היה מועמד בשנת 2019 לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. עכשיו הוא עומד להופיע בסרט המסקרן "בית גוצ'י", שיגיע לאקרנים בסתיו הבא, בתפקיד מאוריציו גוצ'י, שנורה למוות ב-27 במרץ 1995 בכניסה למשרדו בוויה פלסטרו שבמילאנו, חיסול שהזמינה גרושתו, פטריציה רג'יאני (ליידי גאגא).
למרות הפרסום הגדול לאורך העשור האחרון, נדמה כי הרומן של דרייבר עם תעשיית האופנה מתנהל עם הפסקות ארוכות. ב-2013, בשיא תהילת "בנות", כיכב דרייבר בקמפיין ג'ינס של מותג האופנה האמריקאי GAP, ועכשיו כאמור, כמעט עשור אחר כך, הוא הפנים של בושם חדש. אולי הסיבה לכך היא כי יחסיו עם אופנה ובגדים מורכבים.
"יש לי ממדי גוף גדולים, כך שכאשר אני לובש בגדים שנוחים לי, אני תמיד זוכר אותם. המידות של ברברי מתאימות לי", אומר מסביר. "בנוסף לכך, להיות הפנים של בושם זה חלק מרשימה ארוכה של דברים שלא חשבתי שמישהו יבקש ממני לעשות. זה לא היה משהו ששאפתי אליו, לכן זה עניין אותי עוד יותר".
ואולי זאת הסיבה שדרייבר הוא השם הכי חם כרגע: הוא לא נראה כמו דוגמן, הוא בעל מראה ייחודי שמושך את העין ואינו שחוק. השאלה שמנקרת בראש האם הוא יפה או לא – אינה חשובה. המראה הממגנט, חוסר הפרופורציות ונקודות החן שמקשטות את פניו, הופכות אותו לדמות שאי אפשר שלא להסתכל עליה. יש לשער כי תפקידו הקרוב כמאוריציו גוצ'י יספק לו תהילה נוספת בתעשיית האופנה, ואולי גם קמפיין לגוצ'י – שם המראה המוזר של דרייבר כבר נחשב למיינסטרים.