קנדל ג'נר
סליחה, במי מדובר? קנדל ג'נר היא הכי גבוהה, הכי רזה והכי פחות "משופצת" מכל האחיות לבית קרדשיאן, שהפכו את עצם הפרסום למקצוע. ואם זה לא מספיק כדי לשים אותה בפסגה, היא גם הדוגמנית בעלת השכר הכי גבוה בעולם כבר חמש שנים ברצף, לפי מגזין פורבס.
על תשומת הלב הציבורית היא הייתה צריכה להתמודד מגיל צעיר מול כמעט כל אחד במשפחתה – מההורים קריס וקייטלין ג'נר, ועד האחיות המפורסמות לא פחות ממנה – אבל בגיל 27 כבר יש מאחוריה תיעוד מלא ומפורט של המעבר מילדות לבגרות באדיבות תוכנית הריאליטי שעשתה בית ספר לכל תוכניות הריאליטי לדורותיהן, קריירת דוגמנות שנמשכת יותר מעשור, כמעט 300 מיליון עוקבים באינסטגרם, רשימת נכסי נדל"ן מפוארת בשווי מיליוני דולרים, וחבר מפורסם גם הוא – באד באני, שבעצמו כבר כיכב במדור זה בעבר.
את קריירת הדוגמנות שלה היא התחילה בגיל 14 כפרזנטורית של רשת האופנה פוראבר 21, ומאז צעדה על המסלולים של כל המותגים האפשריים, עלתה על כל שערי המגזינים שאפשר לחשוב עליהם והובילה את כל הקמפיינים הכי גדולים. במקביל, ברגיל ובנוהל, היא ממנפת את הפופולריות העצומה שלה כדי לשווק לקהל השבוי קולקציות בגדים, לק לציפורניים, קו איפור וטיפוח, ואפילו מותג של טקילה. כי אם אפשר, אז למה לא.
החודש היא השתלטה, שוב, על שער המגזין הרפר'ס בזאר, שבחר בה כאחת מ-14 אייקוני התרבות של השנה, ובמקביל מככבת על שער מגזין W. אז אם עדיין פקפקנו, כעת כבר אין ספק שהפלג הג'נרי של קנדל וקיילי כבר לא חוסה תחת הצל הכבד של האחות הגדולה קים ופועלה. ומכולן, רק קנדל מצאה נישה נפרדת וייחודית כדוגמנית-על פעילה ששועטת קדימה אל עבר תהילת עולם.
היא "הילדה הטובה" של המשפחה, שמתרחקת באופן יחסי משערוריות, בני זוג רעילים וריבים מתוקשרים, אבל בכל זאת לא מוותרת על הגישה החיובית לעירום, גלוי או מרומז, או על הבחירה המשפחתית המסורתית בראפרים כבני זוג. כי בכל זאת, אי אפשר ליפול רחוק מדי מהעץ.
למה אייקון? האופן שבו ג'נר שוחה בבריכת האופנה-רשתות חברתיות-רשימות היפים והעשירים, הוא הגילום האולטימטיבי של המושג "דוגמנית-על של דור האינסטגרם". הנראות שהיא מטפחת, ההתנהלות הציבורית והבחירות המקצועיות שלה יכולים כולם יחד לייצר אבטיפוס מושלם למי שירצה לבנות את המדריך לסופר-מודלס של התקופה. והפרחים, כמובן, לאמא קריס.
גם מחוץ לדפי הכרומו של המגזינים והרחק ממסלולי התצוגות, ג'נר יודעת איך למשוך אליה את כל תשומת הלב. היא אלופה בהרכבת התלבושות הכי מדוברות לכל אירוע שכולל שטיח אדום וגדודי צלמים. לרוב היא מצמצמת את הכיסוי הטקסטילי שלה באירועים אלה למינימום הנדרש כדי לא להיקרא "עירומה לחלוטין", והכמעט-כלום הזה תמיד יהיה ממותג. כבונוס, הוא יספק גם נושא לשיחה ששווה מיליוני לייקים.
כשמותג הטיפוח אסתי לאודר בחר בה, לפני כמעט עשור, לפנים החדשות של המותג, היא הודיעה על כך דרך חשבון האינסטגרם שלה ולא דרך הודעה לעיתונות. היה זה האירוע הסימבולי של העברת הכתר מראשן של שחקניות הוליווד אל משפיעניות הרשת – הגיבורות החדשות של התרבות הפופולרית.
היום יש לג'נר פלטפורמת מדיה גלובלית משל עצמה. היא לא משתמשת בה רק כדי לשתף עם העולם צילומים מפולטרים ומחויכים מז'אנר "אני והיפות שלי בסיישל", אלא גם מקדמת שיח על התמודדויות נפשיות, חרדות, חוסר ביטחון, ושאר נושאים שמעסיקים את הנוער שמוצא בה מודל להזדהות. היא מוכרת את הדימוי שנשען על השקר המוסכם של "אני בדיוק כמוכן" (רק הרבה יותר גבוהה, יפה, עשירה ופופולרית), ומהצד השני של המסך יש מיליוני נערות שקונות בדיוק את מה שהיא מוכרת ומבקשות עוד.
אפשר להתווכח על מידת האותנטיות של הייצוג מבית ג'נר-קרדשיאן ברשתות החברתיות, אבל המסרים עדיין עוסקים בהעצמה ובנחמה. מתברר שיש גם צד חיובי במסחר בדימויים פופולריים המחויבים לפוליטיקלי-קורקט.
למה לא? היא לא רק אחת מהקרדשיאנס, אשר נדמה כי לפאר אותן ולחבוט בהן בו-זמנית הפך לספורט המועדף על האמריקאים, היא גם הנציגה הסופר-מצליחה של המשפחה בעולם הדוגמנות – שזו סיבה נוספת ולא פחות טובה שהיא חוטפת מכל הכיוונים. יורדים עליה על תקריות פוטושופ מביכות, על רזון קיצוני, על בזבזנות מטורפות ומאשימים אותה בניתוק מהחיים "כפי שאנחנו מכירים אותם". יש לה מאבטח שמחזיק לה את המטרייה בעודו נרטב, כי היא לא לבשה מכנסיים, כי היא שכחה את החזייה, כי היא לא יודעת לחתוך מלפפון. בקיצור, לא קל להיות קנדל ג'נר שצלמי פפראצי דבוקים אליה כמו ישבן נוסף ומתעדים כל פדיחה בחייה. מצד שני, האם אנחנו מרחמים עליה? ממש לא.
ובכל זאת: ג'נר היא לא רק הפנים היפות (והגוף הדקיק) של דור ה-Z, היא גם מייצגת את דף המסרים החיוביים דווקא שתעשיית האופנה מעוניינת להעמיד מאחורי ההגדרה הדורית הזו. היא דוגמה אטרקטיבית למי שבוחרת את התדמית שמתאימה לה, מתרכזת בערך העצמי שלה, צומחת, ומעודדת אחרים לעשות את אותו דבר. קנדל ג'נר היא התרגום הפיזי של הסלוגן האייקוני "אני שווה את זה".
מה זה אייקון אחד בשבוע?
עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.