41 שנים עברו מאז הפרסומת הידועה של קלווין קליין בכיכובה של ברוק שילדס, ונראה כי המיניות המוחצנת של הקטינה בת ה-15 ממשיכה להסעיר את תעשיית האופנה. מה שאולי נתפס כלגיטימי בשנת 1980, לא יורד טוב בגרון בשנת 2021. בריאיון לאתר "ווג" סיפרה שילדס בת ה-56 על חוויותיה מצילומי קמפיין הג'ינס של קליין, שצילם ריצ'רד אבדון עם המשפט האייקוני שהפך למטבע לשון: "רוצה לדעת מה מפריד ביני לבין הקלווינ'ס שלי? כלום".
"הייתי תמימה. אני חושבת שההנחה הייתה שהבנתי הרבה יותר, אבל הייתי בתולה נצחית עוד שנים אחר כך", אמרה, "למרות המחלוקת סביבו – הקמפיין היה מוצלח. ואחרי זה התחתונים (של קליין, א"י) עקפו את הג'ינס. קלווין ידע איך לדחוף קדימה, ולתת את הטון במשך עשרות שנים".
את ההצעה להשתתף בפרסומת קיבלה שילדס מאמהּ. "היא שאלה: את רוצה ללבוש את הג'ינס ולעשות את הפרסומת?" נזכרת שילדס, שגם היום מתייחסת לבחירותיה בסלחנות. היא מספרת כי לא ידעה מיהו קלווין קליין ואת חשיבותו ככוח עולה בעולם האופנה (הייתה זו התקופה שבה המעצבים האמריקנים קליין והלסטון נאבקו על זירת מכנסי ג'ינס של מעצבי אופנה).
"אף אחד לא הורשה להיכנס לסט הצילומים", גילתה. "מכיוון שזו הייתה הגיחה הראשונה של אבדון לעולם המסחרי, אני חושבת שהוא היה די עצבני. עשינו מספר רב של טייקים של הכול, אבל הכוריאוגרפיה הייתה ספציפית ומכוונת", היא אומרת בהתייחס לכריעתה על ארבע במהלך הצילומים.
למרות שהייתה לבושה במכנסי ג'ינס ארוכים, הביקורת על השימוש בקטינה לצילומים בעלי רמזים מיניים לא איחרה להגיע. "זה הגיע למצב שצלמי פפראצי צעקו עליי ועל אימא שלי, 'איך יכולתן!' זה פשוט נראה לי כל כך מגוחך, אבל סקס מוכר משחר הימים".
לסיכום אמרה כי היא לא רואה בעצמה קורבן. "מצד אחד, אני לא חושבת שאוכל לחמוק ממה שעשיתי בשנות ה-80, אבל באותה מידה, נעשה כעת כל כך הרבה יותר ממה שאי פעם היינו חולמים לעשות. אני רואה את ילדיי המתבגרים נחשפים לדימויי גוף שונים, פחדים שונים וחוסר ביטחון, בעוד אנחנו היינו די מוגנים מזה אז. אני מעריכה שהייתי מוגנת בזכות הנאיביות שלי".
כעת יש הייפ מחודש סביב שילדס, שהחלימה משבר בירך בעקבות אימון גופני לפני כשנה. רק לאחרונה, היא מספרת בראיונות, חזרה לעלות על עקבים, כפי שאפשר לראות בתצלומים שלה משבוע האופנה במילאנו – שאליו הגיעה עם בתה גריר המונד הנצ'י בת ה-15 – ובגאלה של הבלט האמריקני בשבוע שעבר. "אני לא אוהבת שמשהו משתלט עליי", הסבירה בריאיון למגזין "פיפל". "במיוחד לא תאונה מטופשת כמו שעברתי. אני עדיין נזהרת, ובכל פעם שאני חושבת שאני מספיק חזקה, אני מבינה שאני עוד צריכה להמשיך ולעשות פיזיותרפיה".
לצד סרט חדש לחג המולד בהשתתפותה (A Castle for Christmas), שצפוי לעלות בסוף החודש בנטפליקס, השחקנית והדוגמנית שהתפרסמה כנערה צעירה, מעוניינת כעת להכתיר את עצמה לכוהנת לייף סטייל. סוג של גווינת' פאלטרו חדשה, או ריס ווית'רספון, האלי ברי ואל מקפירסון – כולן מפורסמות שהבינו את כוחן ביכולת לייצר רווחים מבסיס מעריציהן עם אתרי אינטרנט משלהן וסדרות של מוצרים.
לאחרונה השיקה שילדס את אתר הלייף סטייל Beginning Is Now, שמבקש לחגוג את החיים של נשים בגילה. "לנשים מוצגות כל הזמן הזדמנויות להתחלות חדשות", כותבת שילדס באתר. "אנחנו יכולות לראות את ההזדמנויות האלו כמפחידות, או לחלופין, אנחנו יכולות לבחור לראות את ההזדמנויות האלו כממריצות ומשחררות, הזדמנות ללמוד, דרך לצמוח, לאמץ את האני המתפתח שלנו ללא הרף. כי כל אירוע, גדול או קטן, משנה את מי שאנחנו".
כמו תמיד בניסיון להעצים נשים (וגברים, ובכלל), גם שילדס עושה זאת דרך קלישאות. החל בשיעורי יוגה מצולמים, ציטוטים שלה, שיחות על איך זה להיות אישה בשנת 2021, וכמובן חנות של חולצות טי וסווטשירטים צבעוניים עם לוגו האתר. עבור סווטשירט צהוב עם הכיתוב Beginning Is Now על השרוול, תשלמו לא פחות מ-118 דולר. על חולצת טי, קצת פחות מ-70 דולר. טווח המידות דמוקרטי: מאקסטרה סמול ועד XXXL. "אני מרגישה היום חזקה יותר, סקסית יותר, מסוגלת יותר, בטוחה מאי פעם", אמרה שילדס ל-WWD עם השקת האתר. "הקמתי אותו מתוך רצון להמריץ נשים להתחלות חדשות, לחגוג את מי שאת, ולא לפחד להיות אמיצה ולמצוא בתוכך חוסן אמיתי".