שיתופי פעולה בין חברות אופנה לכוכבות ומפורסמות מתקיימים באופן תדיר בשני העשורים האחרונים במטרה לחזק את שני הצדדים תדמיתית, שיווקית וכלכלית. לרו, מדובר בשני סוגי מפורסמות: משפיעניות עם כוח מכירה חזק ברשתות החברתיות כמו עינב כהן ויובל כספית, או מתלבשות מקצועניות עם סגנון אישי בולט שכל הופעה שלהן על השטיח האדום מפילה לסתות כמו נועה קירל.
אילנית לוי, שהשיקה השבוע קולקציית קפסולה ראשונה עם חברת גולברי - היא לא זה, ולא זה. ובכל זאת, היא הצליחה לשחרר תחת ידיה שיתוף פעולה מוצלח, כזה שלקוחות רבות ודאי יזדהו איתו. איך היא עשתה את זה? בזכות דבר אחד: אותנטיות.
"הגדרת אותי נכון: אני לא משפיענית או אחת שמתלבשת לשטיח האדום - אני העם", אומרת לוי בשיחה עם ynet. "אני זאת שהולכת לעבודה בבוקר, מנקה את הבית, ויוצאת עם חברים בערב. זה לא קרה הרבה זמן, אבל זה יקרה. מבחינתי, עממית אינה מילת גנאי - זאת המחמאה הכי גדולה שיש, ואני מחבקת את זה. זה מה שאני, ואני לא מתיימרת להיות מה שאני לא".
הרומן בין גולברי ללוי החל כבר ב-2006, אז החליפה בתפקיד הפנים של המותג את חברתה הטובה מירי בוהדנה במשך כמה עונות. בסיבוב הנוכחי היא איתם משנת 2020. מה הבשיל שרק בעונה התשיעית לחוזה החליטו בגולברי לעצב קולקציה בהשראת הסגנון האישי של לוי? "אני הבשלתי", היא מודה. "הרעיון ליצור קולקציה משותפת תמיד היה באוויר. בימי צילום הייתי מביעה את דעתי: את זה אני אוהבת, אולי כדאי לעצב משהו דומה בגזרה מעט שונה. והעונה החלטתי שאני רוצה, ומצדם של גולברי לא היה היסוס לרגע".
העבודה ארכה תשעה חודשים, והחלה קודם ל-7 באוקטובר. המלחמה הובילה לעצירת המהלך, אך לפני שלושה חודשים התחדשה העבודה על הקולקציה, שהושקה החודש לקראת פסח. עם זאת, זו לא "קולקציית חג". לא תמצאו בה שמלות חגיגיות לליל הסדר או אוסף קלישאות בלבן; וגם לא פריטי לבוש בעלי שפה עיצובית מורכבת או ניסיון לתרגם טרנדים עונתיים.
באוסף, הכולל 25 דגמים, תמצאו פריטי קז'ואל נטולי יומרה ומאמץ, בדומה לתדמית הציבורית של לוי בת ה-41. "ביומיום שלי אני מתלבשת מאוד פשוט, לרוב בטרנינגים", היא מגלה. "אם אני ממש מתאמצת אז אלבש מכנסי ג'ינס רחבים. גם בערב, אם אני יוצאת, אלו יהיו מכנסי ג'ינס. לא תראה אותי בשמלות ערב פומפוזיות. זה לא אני", היא מוסיפה. "צריך לזכור שאני לא מתלבשת לעבודה שלי בטלוויזיה, כי הכול קורה שם. אני יוצאת מהבית בפיג'מה, ובאולפן מלבישים ומאפרים אותי".
השנה תארח לוי את חג הפסח אצלה בבית, והיא מספרת כי עם כל תדמית "חולת ניקיון" שדבקה בה, היא טרם החלה את הניקיונות לחג. "לא מדברים על זה!", היא צוחקת. אותנו עניין איך הקולקציה לא מקושטת כתמי אקונומיקה, כמו הבגדים הרגילים שבארון שלה. "אקונומיקה אי אפשר להוריד מאף מקום, ואני ממשיכה ללכת עם זה כאילו כלום לא קרה", היא אומרת לסיכום. "זה חלק מהאישיות וזה עובר בגנים. גם אימא שלי ככה".
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?
"במונית חזרה מצילומים לפרסומת מרגשת של קולקציית החג, שנוצרה בהתאמה למצב. אנחנו לא חיים במצב רגיל, ואוי ואבוי לנו אם היינו חוזרים לשגרה. זה לא בא בחשבון מבחינתי. 133 החטופים והחטופות, האחים והאחיות שלנו, נמצאים בגיהינום, וחייבים להזכיר אותם בכל רגע. בפרסומת לחג אני מדברת על מושג החירות שאין עכשווי ממנו: 'עבדים היינו, עבדים' ובאו לכלותנו, ועדיין באים לכלותנו. נותרנו באותו מצב רדיפה מאז יציאת מצרים. והשנה, כשהילדים ישירו 'מה נשתנה?' נספר שהרבה השתנה השנה. כולנו השתנינו השנה. פסח הוא החג שאני הכי אוהבת, אבל לא פשוט לחגוג אותנו השנה".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?
"אני בן אדם שצריך שיהיה לו נוח ויפה, אז עיצבתי בגדים שאני קוראת להם 'קלים לתפעול'. אני, למשל, לא מצליחה ללבוש דברים מורכבים בלי סטייליסט צמוד, אז הקולקציה פונה לא רק לאנשים שמבינים באופנה, אלא לאנשים כמוני, נשים שזקוקות לפתרונות לבוש ליומיום. בנוסף, כל פריט ניתן ללבוש במספר אפשרויות. לדוגמה, את הווסט ניתן ללבוש כווסט בלבד או עם חולצה מתחת וז'קט מעל".
עד כמה חשוב לך שהקולקציה תתכתב עם טרנדים עונתיים?
"האמת? אני לא אשת אופנה. חשוב לי שזה יתכתב עם נוחות ושייראה יפה. אולי אני טועה - אבל הבאתי את מי שאני".
כיצד המלחמה השפיעה על קולקציית אביב-קיץ 2024 בעיצובך?
"עיצבנו את הקולקציה במספר חלקים, לפני ואחרי המלחמה. הצבעוניות כולה מאוד רגועה, והחליפה 'הצבעונית' היחידה היא בגווני כחול. אם כבר להרים את הראש, אז עם צבעי המדינה. שיחזיר לנו קצת גאווה וראש מורם".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה?
"אם היה צורך - הייתי משנה, אבל מאחר והקולקציה אינה קולקציה זוהרת, אז אין בה פריטים נוצצים או בגדי ערב. אם היו, אני מניחה שזה היה יורד כי זה לא מתאים למצב הרוח של אף אחד ואחת".
פריט מפתח בקולקציה:
"מכנסי ג'ינס בגזרה רחבה, שמתאימים לכל מבנה גוף. זה פריט ורסטילי שאת יכולה ללבוש בערב עם חולצה מכופתרת או עם טישירט ביום".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. אילו מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד?
"מלבד גולברי, כמובן, את המעצבים הישראלים אני מכירה דרך השותפה שלי להנחיה בטלוויזיה: גלית גוטמן, שלובשת ומקדמת מעצבים ישראלים, כמו מירית רודריג. בנוסף, אני מאוד אוהבת את רונן חן, שהצטלמתי לו לפני כ-20 שנה באחד הקמפיינים היפים שעשיתי; ונילי לוטן, זוגתו של דיויד ברוזה, שמעצבת בגדים הורסים".
מידות: 46-36
מחירים: גופיות וחולצות, 250-130 שקל; מכנסיים, 300-200 שקל; שמלה, 350 שקל; אוברולים, 550-500 שקל; וסט, 250 שקל; ז'קט, 400 שקל; תיקים, 250-230 שקל.