חולצה אנטישמית בלואי

בלואי עם כאפייה שקוראת לשחרור פלסטין; ה-BBC בתגובה: "זה מוצר מזויף"

אוסטרליה סוערת בעקבות חולצת טי שהופצה עם משפחת הילר, הכלבלבים האהובים מהסדרה "בלואי", כשהם לבושים בכאפייה, מנופפים דגל פלסטין וקוראים "מהנהר לים". בעלי זכויות השידור של התוכנית התלוננו והחולצה הוסרה מהאתר

פורסם:
הכלבה בלואי, כוכבת סדרת האנימציה האהובה לכל המשפחה באותו שם, שנולדה באוסטרליה ומוקרנת בכל העולם כולל ישראל, עומדת ביממה האחרונה במרכזה של סערה פוליטית ואופנתית בעקבות מלחמת ישראל-חמאס. פעילים פרו-פלסטינים באוסטרליה יצרו חולצת טי ועליה הדפס של משפחת הכלבלבים "הילר", אוחזים יחד שלט עם הקריאה "מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית" - סלוגן אנטישמי הקורא להשמדת ישראל. לצד דגלי פלסטין, צוירה בלואי עם כאפייה על צווארה, כיסוי הראש שזוכה לרנסאנס מאז המלחמה.
החולצה המדוברת היא "בוטלג", כלומר, אינה מוצר רשמי של הסדרה, אלא נוצרה על ידי הארגון הפרו-פלסטיני Free Palestine Printing, שמכר אותה באופן עצמאי, במטרה לאסוף תרומות לתושבי עזה. אתמול (ב'), הוסרה החולצה מהעמוד לאחר תלונה של BBC Studios, בעלי זכויות השידור של תוכנית הטלוויזיה. "זהו מוצר מזויף שנמכר על ידי מוכר שאינה מורשה. אולפני BBC מסתייגים בתוקף מכל שימוש לא מורשה בדמותה של בלואי וצוות הגנת המותג שלנו נוקט בפעולה המתאימה", מסר דובר BBC לעיתון The Australian.
2 צפייה בגלריה
חולצה אנטישמית בלואי
חולצה אנטישמית בלואי
חולצה אנטישמית בלואי
(צילום מסך)
על פי העיתון, הקהילה היהודית באוסטרליה האשימה את הארגון בניסיון לגרום לפילוג בין ילדים יהודים ללא יהודים. "סוכני הפילוג האלה משחיתים את לבם ומוחותיהם של ילדינו ומנצלים אייקון ילדים אוסטרלי אהוב המייצג טוב לב, כיף ותמימות, למען מטרתם המעוותת והמכוערת", אמר דביר אברמוביץ', יו"ר הוועד נגד השמצה באוסטרליה. "הורים יהודים מודאגים לגבי ביטחונם של ילדיהם, ובאקלים של אנטישמיות מתגברת ורטוריקה הולכת וגוברת של חוסר סובלנות והקצנה, שיטות זדוניות כאלה רק מבעירות את הפילוג ומעוררות עוינות".
החולצה של בלואי היא חוליה נוספת בשרשרת של חולצות ופריטי לבוש ואביזרים שנוצרו בשלושת החודשים האחרונים ביחס למלחמה, עם סלוגנים והדפסים עם קריאות להשמדת ישראל ותמיכה בפלסטינים. אלו נמכרו באתרים כמו אמזון, אטסי ואחרים, חלקן הוסרו מאז בעקבות תלונות של לקוחות. רק לאחרונה, לדוגמה, סערה הרשת, בעקבות "סיבוב שופינג" בחנות שאנל בבוורלי הילס, שערכה השחקנית ג'ניפר גרנר עם בתה בת ה-18 ויולט, שלבשה סווטשירט עם מפת דגל ישראל בדוגמת אבטיח של המותג Wear The Peace, דימוי ויזואלי שנבחר בזכות צבעיו לסמל את פלסטין. מעניין אם ויולט קראה לשחרור פלסטין לפני או אחרי שפירקה את כרטיס האשראי של אמה בשאנל.
2 צפייה בגלריה
בלואי
בלואי
בלואי
(צילום: lev radin / Shutterstock.com)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button