האופן שבו היא משתמשת באופנה הוא גם אקט של מחאה וגם, במקביל, התמכרות מתוקה למה שיפה ומסוגנן. המחווה שלי ליסמין פיני

אייקון מאויר בשבוע: טרנסג'נדרית, שחורה ולא מסתתרת – הסטייל המפתיע של יסמין פיני

היא פרצה בלהיט הנוער "עוצר נשימה", חולמת להיות נערת בונד הטרנסית הראשונה, ובינתיים מוכיחה שגם עם משקפיים, שיער מקורזל וחזה שטוח אפשר לכבוש את עולם האופנה

פורסם:

יסמין פיני

סליחה, במי מדובר? יסמין פיני מגלמת את אל ארג'נט הטרנסג'נדרית ב"עוצר נשימה", דרמת הנוער המדוברת שהפילה את נטפליקס על הברכיים ודוהרת כעת בעונה שנייה. המצקצקים אולי יטענו כי מדובר בסדרה שעובדת בלהמציא מחדש את הפוליטיקלי-קורקט, שבה כולם מסודרים בנינוחות על הקשת הקווירית ולא עושים סקס, סמים או צרות (בניגוד מושלם ל"אופוריה", לדוגמה), אבל יש בה קסם רב, כמויות של טוב לב, שחקנים מרגשים ופיני אחת שעושה לכולם בית ספר בכל מה שנוגע לאיך להתלבש – בסדרה ובחיים גם יחד.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני בפסטיבל ונציה, 2022
יסמין פיני בפסטיבל ונציה, 2022
יסמין פיני לובשת מיו מיו בפסטיבל ונציה, 2022
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)

פיני, שחוגגת השבוע יום הולדת 20, השיקה את המסלול שלה להצלחה בסרטונים בטיקטוק שתיארו את חוויותיה כטרנסג'נדרית בריטית שחורה. משם היא המשיכה לשתי עונות ב"עוצר נשימה", כאשר בעונה השנייה זכתה לסיפור אהבה משל עצמה, אומצה כסמל על ידי הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה, וצורפה לצוות השחקנים של הסדרה האייקונית "דוקטור הו" לכבוד חגיגות ה-60 שלה.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני, 2022
יסמין פיני, 2022
עם אפרו מפואר, 2022
(צילום: Tristan Fewings/Getty Images for UK Black Pride)

בינתיים היא כבר מסמנת לעצמה את היעד הבא ומכריזה כי היא רוצה להיות נערת ג'יימס בונד הטרנסית הראשונה. בין אם תצליח לעשות היסטוריה במיתולוגיה הסקסיסטית של סרטי ג'יימס בונד ובין אם לא, היא כבר עשתה היסטוריה אחרת, קטנה אך משמעותית, בגילום דמות טרנסג'נדרית שלא סובלת מדיכאון, דיכוי, ניצול או בידוד חברתי. הייצוג הסופר-חיובי הזה הוא אולי אוטופי במקצת (ושונה, כמובן, גם מהסיפור האישי של פיני), אבל הוא ללא ספק משב רוח מרענן ואופטימי, בעיקר על רקע האופן שבו נוהגים לתאר בטלוויזיה ובקולנוע את מי שלא צועד בתלם הבינארי.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני במצעד הגאווה בלונדון, 2023
יסמין פיני במצעד הגאווה בלונדון, 2023
חצאית מיני על הבמה במצעד הגאווה בלונדון, 2023
(צילום: Jack Hall/Getty Images for Pride In London)

למה אייקון? מאז שפרצה פיני לתודעה עם "עוצר נשימה", היא כבר הספיקה לטפס על השערים של מגזיני האופנה הנחשבים ולהפוך לנערת הפוסטר הרשמית של האופנה הקווירית. נכון שהאנטר שפר מ"אופוריה" כבר עשתה את זה קודם – ובינתיים זוכה להצלחה רבה יותר כדוגמנית – אך בעוד שפר מייצגת נראות שתואמת היטב לסטריאוטיפים על אידיאל יופי נשי ובלונדיני, פיני היא כרטיס ביקור של טרנסג'נדריות שלא נולדו עם מראה של ברבי. זהו ייצוג שמתנער מאחיזה בסממנים נשיים שמקלים על החיבוק של הקונצנזוס התרבותי בכלל, ושל עולם האופנה בפרט. ממלכה שלמרות התדמית המתקדמת שלה, היא גם שמרנית להחריד.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני בשבוע האופנה בפריז, 2023
יסמין פיני בשבוע האופנה בפריז, 2023
קולר ניטים בשבוע האופנה בפריז, 2023
(צילום: Pierre Mouton/Getty Images for Acne Studios)

ב"עוצר נשימה" הדמות שלה היא התלמידה הכי פאשניסטה בבית הספר, אבל למען האמת זו לא חוכמה גדולה כשכל השאר מתלבשים על המנעד שבין גאפ ליוניקלו. נורמקור במקסימום. ועדיין, פיני היא שחורה, ממושקפת, מקורזלת שיער ונטולת חזה נשי – אפיונים שמקשים על החדירה אל הזרם המרכזי האופנתי. למרות זאת, היא מצליחה להשתלב במעוזים הכי קלאסיים של התעשייה.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני באירוע אופנה בפריז, 2022
יסמין פיני באירוע אופנה בפריז, 2022
באירוע אופנה בפריז, 2022
(צילום: Julien M. Hekimian/Getty Images for SFC x Fashion East x Dazed)

בתפקיד אל ארג'נט בסדרה "עוצר נשימה"

את מעמדה העולה באופנת המיינסטרים אפשר לראות דרך שערי המגזינים, שמשמשים כחלון הראווה וכדלת הכניסה הראשית לעולם הסטייל. בחודשים האחרונים היא כבר זכתה לככב על שערי ווג ו-Elle הבריטיים, טין ווג הצעיר, ואפילו נכנסה באלגנטיות לרשימת האנשים המסוגננים ביותר לשנת 2023 של מגזין GQ. שם היא אומנם ממוקמת הרבה אחרי בלה חדיד, המלכה המכותרת של הרשימה, אבל זו רק ההתחלה בשבילה.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני, 2022
יסמין פיני, 2022
חושפת בטן שרירית, 2022
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images for GAY TIMES)

כבר בגילה הפעוט למדי, מציגה פיני סגנון מובהק ומזוהה, שמעיד על חיבה לאופנת שנות ה-70, לבדים שקופים למחצה, ולבטן חשופה (ושרירית להפליא). הופעתה מתאפיינת בכך שהיא לא מסתתרת ולא מתחפשת – לא מבחינת מגדר ולא מבחינה אתנית. היא מסתובבת בבגדים שמתניידים בין הסקסי לאלגנטי, אבל כוללים גם אזכורים לבגדי ראפרים אמריקאים ומשודכים לתסרוקת אפרו ענקית שלפעמים נקלעת לצמות דקיקות.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני באירוע של מיו מיו, 2022
יסמין פיני באירוע של מיו מיו, 2022
באירוע של מיו מיו, 2022
(צילום: Stefania M. D'Alessandro/Getty Images for Miu Miu)

לצד הייחודיות האישית שלה, פיני היא גם פרסומת מהלכת לדור ה-Z כולו. יש לה דיבור טיקטוקי שפונה כל הזמן ל"מעריצים שלי ברשת", היא שוחה בביטחון עצמי ומתלהבת מעצמאות כלכלית ראשונה בחייה. היא מתייחסת לאופנה כאל כלי לביטוי עצמי, שלפחות לכאורה לא מושפע מנקודת המבט של הזולת. ועדיין, איכשהו, היא משתכשכת בבריכה החמימה של הטרנדים העכשוויים.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
חולצה א-סימטרית וחצאית משובצת על השטיח האדום, 2022
(צילום: Alberto Pezzali/Invision/AP)

למה לא? כמי שרואה בעצמה לוחמת חברתית ומובילה מטרות חשובות, פיני נוטה לפעמים ליפול למחוזות של חשיבות עצמית מעט יהירה. בריאיון שנתנה למגזין Elle הבריטי התייחסה לעצמה כ"מי שנועדה להוביל דור שלם ולהיות אלומת אור גאה והשראה עבור ילדים צעירים יותר". זה אולי נשמע קצת מרחיק לכת, אבל גם מעורר סימפטיה לתמימות והאותנטיות שניתן למצוא ולהוקיר אצל אנשים שכותבים את הנרטיב של חייהם תוך כדי החיים עצמם.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני בטקס פרסי אטיטיוד, 2022
יסמין פיני בטקס פרסי אטיטיוד, 2022
בטקס פרסי אטיטיוד, 2022
(צילום: John Phillips/Getty Images)

ובכל זאת: פיני מצאה דרך נהדרת להתעלות מעל השנאה והדחיקה לשוליים של חברה המתמחה בביטול האחר. היא משמיעה קול ומציגה נראות של קוליוּת מודעת לעצמה ולא מתנצלת. האופן שבו היא משתמשת באופנה הוא גם אקט של מחאה וגם, במקביל, התמכרות מתוקה למה שיפה ומסוגנן.
19 צפייה בגלריה
יסמין פיני בפסטיבל הקולנוע בלונדון, 2022
יסמין פיני בפסטיבל הקולנוע בלונדון, 2022
בפסטיבל הקולנוע בלונדון, 2022
(צילום: Eamonn M. McCormack/Getty Images for BFI)

19 צפייה בגלריה
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
חליפה שחורה קטנה, 2022
(צילום: Stuart C. Wilson/Getty Images)

19 צפייה בגלריה
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
יסמין פיני על השטיח האדום, 2022
רגע בלונדיני ותלבושת סרוגה, 2022
(צילום: Tristan Fewings/Getty Images)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button