לפני שבעה חודשים בחרה מעצבת האופנה תמי חומסקי לסגור את המותג שנשא את שמה במשך 17 שנים, והיה מבוסס על ערכים של פרקטיות, מינימליזם ועל-זמניות. הבגדים בעיצובה נמכרו בלמעלה מ-40 נקודות מכירה בארץ, אבל מאז הקורונה, היא מספרת, חל שינוי בהרגלי הקניה של הלקוחה וההפיכה המשפטית שהביאה איתה גל של הפגנות בשנה האחרונה לא תרמה לזה.
"ראיתי מגמה שלא משתנה", היא מודה. "והחלטתי לסגור את העסק בלב שלם מתוך הבנה שראיתי שהתקופה שלפני הקורונה לא תחזור. הקהל הצטמצם ביכולות שלו. הקהל המבוגר שלי, לדוגמה, יעדיף לעזור כלכלית לילדים ולנכדים. יש קהל לעיצוב ישראלי, אבל הקהל לזה קטן משנה לשנה".
בחודשים האחרונים היא החלה לשתף פעולה עם בית האופנה אלמביקה של המעצבת הגר אלמביק. זה החל בסטיילינג לצילומים והמשיך לעיצוב טקסטיל, בו התמחתה גם במותג שלה, שתמיד פעל עם הדפסים מקוריים. עכשיו משתפות השתיים פעולה בקולקציית קפסולה ראשונה ואינטימית הפונה לשוק הבינלאומי והמקומי, שצפויה להמשיך גם בעונה הבאה תחת השם ATTITUDES.
כתב היד של שתי המעצבות משתלב בכל הפריטים שבקולקציה: חומסקי מביאה איתה את החספוס, הגזרות הקרובות לגוף והסגנון האנדרוגיני (שמקבל חיזוק בבחירה לצלם את הקולקציה על הדוגמנית ולדה קוקס), אלמביק מטעינה אותה בגזרות נשפכות מלאות בתנועה, שמלוות גם את הקולקציות העצמאיות שלה. יחד הן מצליחות להרכיב אוסף של פריטים שמתאים ללקוחות בוגרות שמחפשות בגדי קז'ואל עם זיק אמנותי.
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?
"בסטודיו שנמצא בביתי בתל אביב".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?
"הרעיון היה ליצור מינימליזם מגוון, עם פריטים סולידיים שהם בכל זאת מעיזים, כמו חליפה עם הדפס אול-אובר שאני מאוד אוהבת. הגר ואני קיבלנו החלטה משותפת לעבוד עם בד אחד (טקביקה, בד קל ולא מתקמט עשוי ניילון ואלסטן) בצבע שחור ובשני הדפסים גרפיים של שחור ולבן. זה מאפשר להרכיב קולקציה שהיא כולה על טהרת השחור, עם הבד המודפס או קומבינציות משולבות כמו שמלת מעיל מודפסת מעל מכנסיים שחורים".
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב?
"אני מרגישה שיש בה צניעות, יציבות ופרקטיות שהולמים את המצב, וגם קשיחות מסוימת עם רכות וגזרות שעוטפות את הגוף. בכלל, אני חושבת שלפריטים יש אורך רוח, ובעידן שבו המילה 'זמן' טעונה, הפריטים האלה יכולים ללוות אותנו לאורך תקופה".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה?
"הקולקציה הייתה מוכנה עוד לפני שפרצה המלחמה, השאלה הייתה מתי אפשר לבשר עליה", אומרת חומסקי ועוצרת שניה להרהר: "המילה לבשר או בגד עוטף...פתאום כל מילה מקבלת משמעות נוספת בעקבות המלחמה".
פריט מפתח בקולקציה:
"וסט ארוך שמחבק את הגוף".
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך?
"היא כבר משפיעה. אלמביקה הוא מותג ישראלי שנושא בשורה בעולם ובקולקציה הבאה שכבר עוצבה, בחרתי לעבוד עם עסקים מקומיים, כמו בית מלאכה קטן להדפסה של זהב על בדים. כמו כן, בחודש שעבר התפרסם בעמודים האמריקנים של המותג סרטון שמדבר על שיתוף הפעולה הארוך שלנו עם יצרנים פלסטינים".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. איזה מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד?
"אני מאוד אוהבת ומאמינה בעיצובים של מיכל מנגיסטו מהמותג AKAL".
מידות: XL-S
מחירים: הקולקציה נמכרת בהנחה של 30 אחוז. טווח מחירים לאחר הנחה: 625-349 שקל.