"הרגשתי מאוד מחופצנת, פגיעה ומפוחדת". קייט מוס, 2022

קייט מוס על הרגע שפרסם אותה: "לא רציתי להתפשט ובכיתי לאורך הצילומים"

הדוגמנית האייקונית בת ה-48 התראיינה ל-BBC וסיפרה על הצלמים ששידלו אותה להצטלם בעירום כנערה, שערוריית הסמים שכמעט הרסה את הקריירה שלה והתדמית הבעייתית כסמל ה"הרואין שיק"

פורסם:
בגיל 48, קייט מוס היא עדיין אחת מדוגמניות העל הגדולות בעולם, עם קריירה ארוכה שהפכה אותה לסמל של סטייל אבל גם רשמה על שמה טרנדים בעייתיים ושנויים במחלוקת כמו מראה ה"הרואין שיק". בריאיון לתוכנית רדיו של BBC היא נפתחה על הצדדים הקשים של המקצוע והרגעים המכוערים מאחורי התמונות הנוצצות שהפכו אותה לאחת הדוגמניות המדוברות בשלושת העשורים האחרונים.
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
קייט מוס על המסלול, 1994
(צילום: AP)

מוס התחילה לדגמן בגיל 14, וכמו דוגמניות צעירות רבות מצאה את עצמה מסתובבת לבדה בין אודישנים בתעשייה שבה הכוח נמצא פעמים רבות בידי אחרים. כבר מתחילת דרכה המקצועית, היא סיפרה, נדרשה לחשוף את גופה בניגוד לרצונה. "הייתי רק בת 15 בערך", היא נזכרה בריאיון במה שהתרחש על סט צילומים לקטלוג חזיות, "הצלם אמר לי להוריד את החולצה. הורדתי אותה והייתי אז מאוד ביישנית לגבי הגוף שלי. ואז הוא אמר: 'תורידי את החזייה שלך', ויכולתי להרגיש שמשהו לא בסדר. לקחתי את הדברים שלי וברחתי משם".

לדבריה של מוס, זה היה רגע ש"חידד את האינסטינקטים" שלה. מאז, אמרה, למדה "לזהות ממרחקים כשמשהו לא טוב קורה". עם זאת, היחסים המורכבים של מוס עם צילומי עירום המשיכו גם בשני מקרים נוספים שהיו מרכזיים בקריירה שלה בתחילת שנות ה-90: הצילומים לשער מגזין The Face וצילומי הקמפיין של קלווין קליין, שאליהם התייחסה בעבר גם בריאיון למגזין "וניטי פייר" בשנת 2012.
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"למדתי לזהות ממרחקים כשמשהו לא טוב קורה"
(צילום: GettyimagesIL)

כשהייתה מוס בת 16, היא צולמה על ידי הצלמת המנוחה קורין דיי בסדרת תמונות שנחשבת לרגע הפריצה הגדול שלה. בצילומים מופיעה מוס חשופת חזה על החוף באנגליה, עם חיוך מלא רוח נעורים ונוצות לראשה. כעת, סיפרה ל-BBC, עדיין כואב לה להיזכר באותו יום. "לא רציתי להוריד את החולצה שלי", אמרה, "הרגשתי לא בנוח להיות עירומה ובכיתי הרבה לאורך הצילומים".
קייט מוס במגזין The Face בשנת 1990

"קורין דיי אמרה לי לנחור כמו חזיר כדי להשיג את התמונה שבה האף שלי מכווץ", התייחסה מוס לצילום השער המפורסם, "לא רציתי לעשות את זה, אבל היא אמרה שככה זה נראה טוב". בהמשך סיפרה כי "הרגשתי מאוד-מאוד מודעת לגוף שלי והיא אמרה, 'אם לא תורידי את החולצה שלך, לא אזמין אותך לצילומים למגזין Elle', ואני הייתי בוכה. זה כאב כי היא הייתה החברה הכי טובה שלי ומאוד אהבתי אותה – אבל היא גם הייתה אדם מסובך לעבוד איתו. התמונות הן מדהימות אז היא קיבלה את מה שרצתה ואני סבלתי מהן, אבל בסוף הן עשו לי הרבה טוב, באמת. הן שינו את הקריירה שלי".
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"הייתי רזה כי לא האכילו אותי בצילומים ובתצוגות אופנה". 1999
(צילום: Diane Freed/GettyimagesIL)

ב-1992 התייצבה מוס שוב מול המצלמה לקמפיין של קלווין קליין לצד מארק וולברג באחד האירועים שנחשבים למנסחי ה"הרואין שיק". גם שם, היא נדרשה לוותר על חלק עליון והדבר גרם לה לחרדה שאיתה ניסתה להתמודד על ידי לקיחת כדורי הרגעה במרשם. "הרגשתי מאוד מחופצנת, פגיעה ומפוחדת", אמרה, "אני חושבת שהם שיחקו על הפגיעות שלי, ואני הייתי צעירה ותמימה, אז אני חושבת שקלווין אהב את זה".
כמו בעבר, מוס הכחישה גם הפעם כי טרנד ה"הרואין שיק" שבלט לאורך שנות ה-90 נוצר באופן מתוכנן ובשיתוף פעולה שלה. "אף פעם לא הייתי אנורקטית, אף פעם לא. ואף פעם לא השתמשתי בהרואין. הייתי רזה כי לא האכילו אותי בצילומים ובתצוגות אופנה, ובגלל שתמיד הייתי רזה. אני חושבת שההלם הגדול היה בגלל שלא היו לי קימורים כמו לדוגמניות הזוהרות של התקופה והייתי פשוט נערה רגילה".
מוס עם מארק וולברג בקמפיין לקלווין קליין

ההתמודדות של מוס עם סמים ואלכוהול ליוותה גם היא את הקריירה שלה ואף סיכנה אותה. בריאיון היא חוזרת לימיה כילדה בת 13 בקרוידון, שחיפשה את דרכה לאחר גירושי הוריה. "התחלתי לעשן ג'וינטים ולהסתובב עם אנשים שהיו הרבה יותר מבוגרים ממני, בנים מבוגרים יותר שלקחו אותי תחת חסותם והגנו עליי. הייתי מחליפה את מדי בית הספר שלי לבגדים רגילים ולוקחת רכבת ללונדון כדי ללכת לבר, למרות שבכלל לא אהבתי את הטעם של אלכוהול. הייתי שותה הרבה מקוקטייל לונג איילנד אייס טי כי לא היה לו טעם של אלכוהול, למרות שכמובן מדובר במשקה מאוד חזק".
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"אף פעם לא הייתי אנורקטית, אף פעם לא"
(צילום: John Phillips/GettyimagesIL)

ב-2005 התפרסמו בתקשורת תמונות של מוס עם קוקאין, שזכו לכותרות מסביב לעולם ואף גרמו לכמה מותגי אופנה לזנוח אותה כדוגמנית. "די כעסתי בזמנו, כי כל האנשים שהכרתי לקחו סמים, אז העובדה שהתמקדו בי ורצו לקחת ממני את הבת שלי הרגישה מבחינתי די צבועה", היא אומרת כעת, "אבל הרגשתי שאני באמת צריכה להתנצל אם אנשים הסתכלו עליי כמודל לחיקוי". הקריירה שלה חזרה למסלולה כאשר המשטרה החליטה שאין מספיק ראיות נגדה.
8 צפייה בגלריה
לילה גרייס וקייט מוס בגאלה של המטרופוליטן, 2022
לילה גרייס וקייט מוס בגאלה של המטרופוליטן, 2022
"אמרתי לה, 'את לא חייבת לעשות שום דבר שאת לא רוצה'". לילה גרייס וקייט מוס, 2022
(צילום: AP)

בשנים האחרונות הפכה בתה לילה מוס לדוגמנית בעצמה, כשהאם מנהלת את הקריירה שלה. "אמרתי לה, 'את לא חייבת לעשות שום דבר שאת לא רוצה. אם את לא רוצה לעשות צילומים מסוימים, אם הם לא מרגישים לך בנוח, אם את לא רוצה להיות דוגמנית – אל תעשי את זה'".

מוס דיברה גם על תמיכתה בבן זוגה לשעבר ג'וני דפ במשפט שניהל נגד אמבר הרד לאחרונה ובמעצב האופנה ג'ון גליאנו שהורשע בהתבטאויות אנטישמיות בשנת 2011. "אני מאמינה באמת, בצדק ובהגינות", אמרה, "אני יודעת את האמת על ג'וני דפ. אני יודעת שהוא מעולם לא בעט בי במדרגות. הייתי חייבת להגיד את האמת". על גליאנו הוסיפה כי היא מאמינה ש"הוא לא אדם רע – הייתה לו בעיה עם אלכוהול. אנשים אינם עצמם כשהם שותים, הם אומרים דברים שלעולם לא יגידו כשהם צלולים".
8 צפייה בגלריה
ג'וני דפ קייט מוס
ג'וני דפ קייט מוס
"אני יודעת את האמת על ג'וני דפ"
(AP)

כיום, סיפרה, זנחה את אורח החיים ההדוניסטי ו"המשעמם" והיא מעדיפה להתמקד בגננות. בכלל, היא לא נהנית להצטלם כשזה לא במסגרת עבודות דוגמנות. "אני למעשה מאוד ביישנית מול המצלמה. אני לא אוהבת לצלם סלפי או לראות צילומים אקראיים שלי. אני מתקשה להיות מי שאני מול המצלמה. הרבה יותר קל לי להיות מישהי אחרת".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button