השמלה, שמחירה 1,900 שקל, נמכרה תוך פחות מ-48 שעות במאות יחידות. ויקטוריה סטארמר, 2024

כוכבת האופנה החדשה של בריטניה: הסגנון המפתיע של ליידי ויקטוריה סטארמר

צבעים חזקים, נעלי ספורט ומסרים פוליטיים מעודנים – הגברת הראשונה של בריטניה רק נכנסה לתפקיד, וכבר גורמת לבגדים שהיא לובשת לאזול מהמדפים. האם היא למדה זאת ממישל אובמה?

פורסם:
הבריטים, כך נראה, מכורים לאפקט ה"סולד אאוט" באופנה, המסמן באופן מיידי את כוחה של דמות כזו או אחרת להעלות את היקף המכירות של מותג מסוים. אחרי קייט מידלטון ומייגן מרקל, שנודעו בכוחן לרומם מותגי אופנה שאת עיצוביהם הן לבשו, עכשיו זוכה לתואר גם "הגברת הראשונה" של בריטניה – ויקטוריה סטארמר, או "ויק" כפי שהיא נקראת בקרב חבריה.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה סטארמר נכנסת לראשונה למעון ראש הממשלה בלונדון, 2024
ויקטוריה סטארמר נכנסת לראשונה למעון ראש הממשלה בלונדון, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר בכניסה לרחוב דאונינג 10 בלונדון
(צילום: Carl Court/Getty Images)

את הדרך אל התפקיד והבית החדש בכתובת דאונינג 10, לונדון, עשתה יד ביד עם בעלה קיר סטארמר, ראש הממשלה החדש של בריטניה. הוא בחליפה שחורה (עם מכנסיים הזקוקים למכפלת) ועניבה בגוון בורגונדי, היא בשמלת מקסי אדומה עם תיפורים חיצוניים בצבע לבן של המותג Me+Em. לדברי אנשי המותג, השמלה שלבשה סטארמר, שמחירה 1,900 שקל, נמכרה תוך פחות מ-48 שעות במאות יחידות והפכה לסולד אאוט. עם זאת, בבדיקה שערכנו השבוע באתר המותג, נמצאו עוד יחידות בודדות (בטווח מידות שבין 46-34) של השמלה האדומה, שמוצעת למכירה גם בצבע שחור.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר בארמון בקינגהם, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר בארמון בקינגהם, 2024
בלי עקבים. ויקטוריה וקיר סטארמר בארמון בקינגהאם, 2024
(צילום: Aaron Chown - WPA Pool/Getty Images)

את הופעתה השלימה עם זוג נעלי עקב כסופות של המותג ראסל אנד ברומלי, שנמכרות בימים אלו ב-145 ליש"ט (685 שקל) לאחר 50 אחוז הנחה. הבחירה בשני מותגי פרמיום בריטיים, לא יוקרתיים מדי, מעידה על סדר יום שסטארמר מבקשת להציג בהופעותיה: שילוב של קידום מותגים מתוך הממלכה ושמירה על מראה נגיש, כזה שכמעט כל אישה יכולה להזדהות איתו.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר ביום הבחירות בבריטניה, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר ביום הבחירות בבריטניה, 2024
בחירות צבעוניות לא מתנצלות. ויקטוריה וקיר סטארמר ביום הבחירות בבריטניה
(צילום: Leon Neal/Getty Images)

ליידי סטארמר היא יהודייה-בריטית בת 51, עורכת דין לשעבר וכיום עובדת בשירות הבריאות הלאומי בבריטניה (NHS). בשנת 2007 היא נישאה לסר קיר סטארמר, אולם עד לאחרונה התרחקה מאור הזרקורים. היא גם פעלה להשאיר מחוץ לרדאר התקשורתי את שני ילדיהם: בן ובת בגיל ההתבגרות, שעברו איתם למשכן החדש מבית המשפחה בשכונת קמדן בצפון לונדון. בכתבה שפורסמה מוקדם יותר החודש בווג, סיפרו חברותיה כי סטארמר היא "האמא המגניבה בשכונה" ובמגזין "גרציה" ציינו כי יש לה סגנון "מלוטש ומצוחצח" שגורם לשאר האימהות באזור ליישר קו אופנתי.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר באירוע בחירות, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר באירוע בחירות, 2024
"האמא המגניבה בשכונה". באירוע בחירות, 2024
(צילום: Alishia Abodunde/Getty Images)

על פניו, נראה כי הסגנון הנינוח של סטארמר שונה מפיגורות במעמדה ובסביבתה. הוא אינו מדויק כמו של קייט מידלטון, אינו יוקרתי כמו של מלניה טראמפ, לא מעוצב בהתאמה אישית כמו השמלות של ג'יל ביידן ולא מינימליסטי כפי שמדגימה לטיסיה מלכת ספרד. אם כבר, בדומה למשב הרוח המרענן שהכניסה מישל אובמה לבית הלבן בסוף העשור הראשון של המילניום - סטארמר מביאה איתה רוח חדשה לדאונינג 10. היא אינה חוששת משילוב של שמלות בצבעוניות חזקה ובהדפסים שונים, ומשדרת נינוחות בשמלות מקסי לא מתאמצות, בהן היא נראית מתנועעת בחופשיות, בשילוב נעלי סניקרס או נעלי עקב נמוכות.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר בחגיגת הניצחון בבחירות, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר בחגיגת הניצחון בבחירות, 2024
אלגנטית ונינוחה בחגיגת הניצחון בבחירות
(צילום: Ricky Vigil/Getty Images)

בדומה לאובמה, גם סטארמר מקפידה על בחירה של מותגים מקומיים. לפסגת נאט"ו בוושינגטון מוקדם יותר החודש, היא ירדה מהמטוס לצד בעלה לבושה שמלת תחרה לבנה ופשוטה של המותג Needle & Thread של המעצבת האנה קופין, שמחירה 450 ליש"ט (2,130 שקל). מוקדם יותר לבשה סטארמר שמלת פאייטים רקומה עם גלימה של המותג לביקור בארמון בקינגהאם, שאירח את קיסר יפן נארוהיטו ורעייתו. מחיר השמלה עמד על 725 ליש"ט (3,430 שקל) – לא זול, אך גם לא מופרך בהשוואה לשמלות ערב של מעצבים ובתי אופנה כמו אלכסנדר מקווין, ג'ני פקהאם וכריסטיאן דיור, ששאר האורחות לבשו באותו ערב.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר עולים למטוס לקראת נסיעה רשמית ראשונה לוושינגטון, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר עולים למטוס לקראת נסיעה רשמית ראשונה לוושינגטון, 2024
בשמלת תחרה לבנה של המותג Needle & Thread
(צילום: Stefan Rousseau - WPA Pool/Getty Images)

"ליידי סטארמר נראתה יפה ואלגנטית בשמלת הסריג הלבבית שלנו בארמון בקינגהאם ובשמלת סריג התחרה בטיול הראשון שלה מחוץ לבריטניה בתפקיד ה'גברת הראשונה'", אמרה קופין בריאיון ל"דיילי טלגרף" החודש. "פנטסטי לראות אותה בהזדמנויות אלו לובשת מותגים בריטיים עצמאיים שנוסדו על ידי נשים כדי לייצג את הסגנון הבריטי, ואנחנו מלאות כבוד שהיא בחרה ללבוש שמלות בעיצוב המותג".
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה וקיר סטארמר בלונדון, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר בלונדון, 2024
ויקטוריה וקיר סטארמר בלונדון
(צילום: Leon Neal/Getty Images)

הבחירות הצבעוניות של סטארמר לא מתנצלות: האדום הוא אדום אש, שמלות הפרחים נראות כמו ערוגה אביבית בגני קנזינגטון. מלבד אחידות סגנונית המעידה על טעם אישי, היא מייצרת נוכחות ויזואלית שממגנטת אליה את כל המבטים. דוגמה לכך הייתה בזמן שבעלה, ראש ממשלת בריטניה, דיבר על רצונו להדק את הקשרים עם מדינות האיחוד האירופאי (לאחר הברקזיט ויציאת בריטניה מהאיחוד). סטארמר חיזקה את אמירותיו באמצעים ויזואליים, דרך שמלה אדומה של המותג הצרפתי The Kooples שמחירה 320 ליש"ט.
10 צפייה בגלריה
ויקטוריה סטארמר בוועידת נאט"ו, 2024
ויקטוריה סטארמר בוועידת נאט"ו, 2024
בשמלה אדומה של המותג הצרפתי The Kooples
(צילום: Stefan Rousseau/Pool Photo via AP)

בתמונה משותפת לצד ראשי ממשלות בולגריה והולנד ונשיא המועצה האירופית ורעייתו, השמלה האדומה של ליידי סטארמר לא הייתה רק היחידה שבלטה, אלא גם ייצגה את שאיפות מדיניות החוץ של בעלה לעיני העולם. פחות מחודש בתפקיד, נראה כי סטארמר הפנימה את מה שגברות ראשונות לפניה למדו: בחירות אופנתיות אינן עניין מקרי, אלא דרך להביע מסרים וליצור תחביר של קודים ויזואליים. מעניין יהיה לראות כיצד היא תשכלל זאת בשנים הקרובות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button