היקב של ענת

יקב בוטיק קטן, אותנטי ומשפחתי הנמצא בהר אדר, ושייך לזוג ענת ואמיר חסידים, המייצרים סדרות קטנות של יינות אדומים מזנים כמו קברנה סוביניון, פטי ורדו, שיראז, גראנש ומורבדר. היקב אמנם נמצא בהרי ירושלים, אבל הענבים מגיעים בעיקר מאזור הגידול של הגליל העליון וזיכרון יעקב. את היינות הנהדרים של היקב אי אפשר למצוא בחנויות אלא רק במקום עצמו. הנוף משגע והאווירה משפחתית ואינטימית. פתוח בשישי ושבת, כדאי להתקשר מהדרך.
מבוא הכרמים 21 הר אדר, 054-7887038, 054-4336642
6 צפייה בגלריה
היקב של ענת
היקב של ענת
(צילום: היקב של ענת)

יקב קסטל

יקב שהקים אלי בן זקן במושב רזיאל - לפני 30 שנה. בסוף שנות ה-80 ננטע הכרם הראשון של היקב, ובאמצע שנות ה-90 נעשה הבציר הראשון. היום קסטל נחשב לאחד מהיקבים הישראליים הטובים ביותר בארץ, והוא מנוהל על ידי המשפחה הגרעינית – בן זקן ושלושת ילדיו. לפני כעשר שנים היקב עבר למבנה חדש במושב יד השמונה, ועכשיו הוא משקיף לנוף מטריף וחולש על מבנה גדול. תוכלו להתפנק עם כוס יין ואוויר הרים צלול מול הנוף, ואל תוותרו על סיור במרחבי היקב - ללא ספק תפגשו כאן את חדר החביות הכי יפה שראיתם.
יד השמונה, 02-5358555
6 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

יקב פלם

הדרך ליקב פלם יפהפייה, והאוויר של הרי ירושלים נכנס לנשמה עוד לפני שהגעתם למקום. הוא נמצא סמוך לצומת אשתאול בתוך יער הקדושים, ומנוהל בידי בני משפחת פלם. היקב נמצא בתוך נוף ירוק שמזכיר אחוזות יין אירופאיות, ויש בו מרפסת נעימה שפונה לגפנים - שם גם אפשר להתענג על כוס יין. חוץ מיינות משובחים במיוחד שתוכלו לקנות הביתה, מציעים במקום גם טעימות מיינות היקב לצד צלחת גבינות טעימות והסברים מחכימים על הזנים ועל תהליכי הייצור. הכרמים שבהם מגדלים את הגפנים נמצאים בהרי יהודה ובגליל העליון. מומלץ לקנות יין, לצרף סלסילת פיקניק מהבית, למצוא מקום נעים ומוצל בתוך היער, ולהעביר ככה כמה שעות של אסקפיזם.
יער הקדושים, אשתאול, 054-2133102
6 צפייה בגלריה
מסעדות בטבע
מסעדות בטבע
(צילום: Cornersfilms)

יקב יפו

יקב בוטיק משפחתי שהתחיל כיקב גראז' בחצר בית משפחת צלניקר ביפו עם 5-4 חביות בשנת 1998, ומייצר היום בעמק האלה כ-60 אלף בקבוקים בשנה. היקב עבר לאזור בתחילת שנות האלפיים, ומייצר תשעה יינות - רוזה, לבנים ואדומים. בשטח היקב יש חצר נעימה עם זולות ושולחנות, שם תוכלו לטעום מהיינות ולהסתכל בערגה על הנוף המשגע של עמק האלה. בימי חמישי ושישי בעלי היקב מארחים בעצמם ותוכלו לקבל לצד היין גם מעט נשנושים קלים כמו זיתים, בייגלה וגבינות.
נווה מיכאל, 054-4550888
6 צפייה בגלריה
(צילום: יונתן פיחוטקה)

יקב יהודה

אבי יהודה הכורם התחיל את דרכו בבית ספר החקלאי מקווה ישראל, וכשסיים ללמוד כורמות, הקים בסוף שנות ה-90 יקב בוטיק קטן במושב שורש הקסום והפסטורלי. ביקב מייצרים רק יינות אדומים עם פוטנציאל התיישנות גבוה, ובתיאום מראש אפשר לערוך במקום סדנאות יין מודרכות. בעוד כחודש (סביב אוגוסט) הסומאק הפראי שגדל שם באזור בשפע כבר יאדים, ותוכלו לחזור הביתה לא רק עם בקבוק יין - אלא גם עם שקית הפתעות.
מושב שורש, 02-5348175, 054-4638544
6 צפייה בגלריה
יקב יהודה
יקב יהודה
(צילום: ניצן יהודה)

יקב צובה

יקב שנמצא בקיבוץ צובה, נוסד באמצע שנות האלפיים ומייצר היום שמונה סוגים של יין וכ-60 אלף בקבוקים בשנה. כל הענבים מגיעים מהכרמים של הקיבוץ, הפרושים על פני 450 דונמים. תוכלו לשבת כאן על בקבוק יין מול הנוף ולהתענג על כוס יין צונן לצד צלחת גבינות ולחם, גם במהלך השבוע - בניגוד לרוב היקבים שפועלים לרוב בעיקר בימי שישי.
קיבוץ צובה, 073-7604448
6 צפייה בגלריה
יקב צובה
יקב צובה
יקב צובה
(צילום: שמרית אמור)