משבר הקורונה אילץ את ענף המסעדנות לגלות סתגלנות. גם מסעדות שמעולם לא חשבו על אופציה של משלוחים מגיעות כיום לכל מקום שרק יבקשו מהן, ולו רק כדי לשמור את העסק על אש קטנה עד יעבור זעם. אז משלוח הפך אומנם לברירת מחדל - אבל אילו מסעדות מציעות את המשלוחים המיוחדים? כאלו שאין לאף אחד אחר? ליקטנו עבורכם את המשלוחים הכי מעניינים ברחבי הארץ.

האחים

את "האחים" אתם בוודאי מכירים כמסעדה, אבל בתקופת הקורונה, האחים יותם ואסף דוקטור השיקו גם שירותי "מכולת". השירות מסופק ברחבי תל אביב, ומעניק משלוחים של כל מה שתל-אביבים אוהבים לאכול וללקט בנוסף לחלק קטן מתפריט המסעדה. תוכלו להזמין ביצי משק, חלה מיוחדת של האחים, גבינות של מחלבות בוטיק, תבליני בלאדי, מוצרים ארטיזנליים (מוצרי בוטיק בעבודת יד), פרצל של מאפיית שרויטמן, סלטים של האחים כמו חומוס (11.90 שקלים), אריסה של מסעדת אייבי (מסעדה נוספת של האחים) וצזיקי.
לחובבי הירקות, יש "ליקוטי דוק" של ירקות שבדרך כלל מוצאים רק בשווקים ערביים וגם מוצרי בסיס כמו חמאה וחלב. מי שמעוניין בבשר יוכל לרכוש שש יחידות קבב של האחים ב-58 שקלים, עוף מדפונה (47 שקלים) או עוף סופריט. ערכה ומתכון להכנה בבית של הכרוב הערבי המפורסם של האחים תעלה 52 שקלים. בנוסף ניתן להזמין מוצרי מזווה, אלכוהול משובח וקינוחים של האחים, בהם טארט פקאן (19 שקלים).
13 צפייה בגלריה
מכולת האחים
מכולת האחים
מכולת האחים
(צילום: אורי קרול)
אזורי חלוקה: מרכז תל אביב, רמת אביב, רמת החייל, צהלה, שכונת ביצרון, גבעתיים ורמת גן. עלות משלוח: 25 שקלים
לא כשר

הפרופסור

הפרופסור, האיש מאחורי ההמבורגר המסתורי בלחמנייה השחורה, עטה מסכה עוד הרבה לפני שפרצה מגפת הקורונה. כעת הוא משיק שירות חדש. קחו כיסא של ים, מחצלת או שולחן קטן והתמקמו במרחק של עד 500 מטר מהבית. לאחר מכן בצעו הזמנה, שתפו את המיקום שלכם בזמן אמת דרך הוואטסאפ - והשליח בדרך אליכם. השירות לא מסתיים כאן. השליח יערוך לכם את השולחן עם מפה ויגיש את הארוחה, בתוספת בקבוק יין או בירה.
13 צפייה בגלריה
השליח של הפרופסור גם יערוך לכם את השולחן
השליח של הפרופסור גם יערוך לכם את השולחן
השליח של הפרופסור גם יערוך לכם את השולחן
(צילום: יח"צ)
אזורי חלוקה: צפון תל אביב ומרכזה, רמת השרון, הרצליה, רמת גן, גבעתיים ופתח תקווה.
שעות פעילות: כל השבןע מלבד שישי, 11:30 - 24:30
לא כשר

מגזינו

במסעדת מגזינו האיטלקית תוכלו להזמין את כל התפריט. בין המנות המוצעות תמצאו פיצות, פסטות, סלט הבית, ריזוטו תירס ובייקון (72 שקלים), קלמרי פריטו, פטריות על פולנטה ואפילו צ'יזבורגר. אם חשקה נפשכם במשהו מתוק, תוכלו להזמין את הקינוחים של המקום: פרוסה של עוגת גבינה ושוקולד לבן, פיסטוק והקראק פאי הידוע של המקום, שאותו תוכלו להזמין כפרוסה או כעוגה שלמה (280-44 שקלים).
הזמנה דרך אפליקציית וולט
לא כשר

הסביח של עובד

רק משבר כמו הקורונה יכול היה לגרום למוסד ותיק ומוכר כמו "הסביח של עובד" להוציא את המנה המפורסמת שלו במשלוחים. אל חשש, שפת "עובד" הייחודית נשמרת גם במשלוחים - וכשתבצעו את ההזמנה תצטרכו לענות על השאלה הקבועה: "כמה-כמה בדרבי?" (למי שלא מכיר, הכוונה היא למינון שתרצו בין העמבה - צהוב/מכבי - לחריף - אדום/הפועל).
הזמנה דרך אפליקציית וולט
13 צפייה בגלריה
הסביח של עובד. המשפטים המפורסמים נשארו גם במשלוחים
הסביח של עובד. המשפטים המפורסמים נשארו גם במשלוחים
הסביח של עובד. המשפטים המפורסמים נשארו גם במשלוחים
(צילום: ירון ברנר)

הבסטה

מסעדת "הבסטה" קיימת כבר לא מעט שנים, אבל עד למשבר הקורונה לא הציעה משלוחים. כיום אפשר להזמין משלוח המגיע בטמפרטורת החדר - ואתם מחממים מתי שמתחשק לכם. זה יכול להיות עוף בזעפרן (75 שקלים), המבורגר ובייקון (89 שקלים), שווארמה חזיר בחמגשית (79 שקלים) ובורקס הסרטנים המפורסם לאפייה עצמית בבית (98 שקלים).
אזורי חלוקה: תל אביב דמי משלוח: מיפו ועד הירקון - ללא עלות, צפונה או מזרחה משם - 30 שקלים.
שעות פעילות: הזמנות מתקבלות עד 15:30
טלפון להזמנה: 03-5169234 או בוואטסאפ: 050-4081432
לא כשר
13 צפייה בגלריה
בורקס סרטנים של מסעדת "הבסטה"
בורקס סרטנים של מסעדת "הבסטה"
בורקס סרטנים של מסעדת "הבסטה"
(צילום: רינת חרמון)

פימפמלה

אם מתחשק לכם קוקטייל טוב, למרות שהפאבים סגורים - פימפמלה ידאגו לכם. במחיר של 120 שקלים תקבלו מארז הכולל בקבוק אלכוהול ואת כל המצרכים הדרושים להכנת הקוקטייל + מתכון מאויר שהכינה נופר צור. מנות הדגים הקטנות שנוהגים להגיש במקום לצד המשקה לא מגיעות במשלוח.
דמי משלוח: 15 שקלים בתל אביב, מחוצה לה משתנה בהתאם למרחק.
טלפון להזמנות: 054-7094407
13 צפייה בגלריה
מי אמר שצריך לוותר על קוקטיילים?
מי אמר שצריך לוותר על קוקטיילים?
מי אמר שצריך לוותר על קוקטיילים?
(צילום: יח"צ)

Bodega

המזללה האמריקאית הכשרה תשמח לשלוח לכם מנה שנשמעת כמו אוקסימורון: צ'יזבורגר כשר עם בייקון. איך הם עושים את זה? הבייקון הוא למעשה בייקון טלה שמיוצר במקום, והגבינה היא גבינה טבעונית. ההמבורגר עצמו נחשב לסמאש בורגר, קציצה מפורקת שעוברת "גיהוץ" והשטחה על הפלנצ'ה, מה שמשאיר אותה ג'וסית ומתפרקת בפה. את היצירה הזו אפשר להזמין בגודל רגיל, בדאבל או בטריפל (79-35 שקלים), ויש גם מבחר המבורגרים מיוחדים, בהם "קי טאון" עם קימצ'י, בייקון, צ'דר טבעונית, מיונז כמהין וסרירצ'ה (49 שקלים).
הזמנה דרך אפליקציית וולט
כשר
13 צפייה בגלריה
צ'יזבורגר בייקון כשר
צ'יזבורגר בייקון כשר
צ'יזבורגר בייקון כשר
(צילום: יח"צ)

Habarbari

רגע לפני הקורונה, עולם האוכל געש בהתלהבות ממוסד הפיתות שהגיע מיפו לראשון לציון. פספסתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לטעום את הפיתה שכולם התלהבו ממנה, שתגיע עד אליכם הביתה עם שליח. לשירות קוראים "ברברי דרייב", והוא יביא לכם את אחת הפיתות המדוברות עם סלט טרי, טחינה, עמבה, חריף, בצל, עגבנייה ופלפל חריף על האש, כבני לוויה של קבב מרגז, פרגיות, אנטריקוט או נתח קצבים. מחיר הפיתות נע בין 30 ל-40 שקלים.
תשלום באשראי בלבד
מינימום הזמנה: 60 שקלים
דמי משלוח: 10 שקלים
אזורי חלוקה: ראשון לציון, חולון ובת ים.
להזמנות: 03-5185769, בוואטסאפ: 052-4000956.
לא כשר

המעשנה של ניסן

הרבה אנשים עושים בשר מעושן, אבל יש רק יצרן אחד של בשר מעושן שישלח לכם ארוחה מלאה עד הבית. ניסן אלקיים מציע בימים אלה שלוש ארוחות מובנות: הארוחה הראשונה עולה 200 שקלים, וכוללת 700 גרם בשר (4 נתחים + צ'וריסו). הארוחה השנייה כוללת 1.2 קילו בשר, והיא עולה 330 שקלים. מהארוחה הזו יוכלו ליהנות ארבעה אנשים, והיא כוללת חמישה נתחים שונים + צ'וריסו. האופציה השלישית היא ארוחה גדולה לשישה-שבעה אנשים, שמחירה 500 שקלים. יחד עם הבשר מגיעים גם תפוחי אדמה מעושנים, פלפל חריף, עגבנייה, בצל, בטטה או סלק ורוטב איולי קארי. את הבשר שתקבלו תצטרכו לחמם במשך 15 דקות בתנור.
אזור חלוקה: תל אביב ואזור השרון, ללא עלות.
מינימום הזמנה: 200 שקלים
להזמנות: 054-4223222
לא כשר

תוצרת הגליל המערבי - עד הבית

היצרנים המקומיים מאזור הגליל, בשיתוף עם עמותת זמן גליל מערבי ובתמיכת ארגון JNF ארה"ב, השיקו מארזי יום העצמאות שיביאו עד פתח ביתכם מוצרים ארטיזנליים (מוצרי בוטיק בעבודת יד) כמו בירה, פרלינים, יין, מאפים מיוחדים שכיף לאכול לצד שתייה של מאפיות "נועלוש" ו"תושה", דבש מקומי, ערכות יצירה לכל המשפחה ועוד. מחיר המארז 135 שקלים (כולל משלוח). ניתן להזמין את המארזים גם לאחר יום העצמאות.
אתר ההזמנות או בטלפון: 04-6015533
13 צפייה בגלריה
מארזי עצמאות של הגליל המערבי
מארזי עצמאות של הגליל המערבי
מארזי עצמאות של הגליל המערבי
(צילום: אנטולי מיכאלו)

Biennale Pizza Arte

בכפר הדרוזי ג'וליס, סניה עאמר אופה פיצות נפוליטנית, פוקצ'ות וקלצונה בטאבון ענק. מה שמיוחד בפיצות של סניה, ומה שמבדיל בינן לבין כל שאר הפיצות בארץ, הוא השילוב בין הבצק הנפוליטני לתוספות ייחודיות לגליל (וגם זה שהפיצה הכי יקרה בתפריט עולה 55 שקלים). זה יכול להיות זעתר טרי שסניה מכינה בעצמה ושמן זית מריר שמייצרים ממטע הזיתים המשפחתי, ירקות עונתיים ושום קונפי. בגזרת המאפים יש קלצונה אסאדו (49 שקלים) ופוקצ'ה עראיס (59 שקלים). למנות הבצק אפשר להוסיף סלט פטוש או מסחן עוף (עוף בסומאק, 39 שקלים), ויש גם מנת משלוחים מיוחדת שאין בתפריט הרגיל - פוקצ'ה בגודל של פיצה עם נתח של פרגית צלויה, שאותה מורחת סניה לפני הצלייה בתבלינים המיוחדים שהיא מייצרת בעצמה. שעות המשלוחים משתנות - מוטב להתעדכן לפני שמזמינים.
אזורי חלוקה: כפר ורדים, יישובי משגב, הקריות, הכפרים מסביב לג'וליס.
להזמנות: 04-8841334
לא כשר
13 צפייה בגלריה
הפיצה הייחודית של Biennale
הפיצה הייחודית של Biennale
הפיצה הייחודית של Biennale
(צילום: יח"צ)

lux

השף עלאא מוסא החליט להפוך את בר האוכל האופנתי שלו, שבעיר התחתית של חיפה, למעדניית אוכל מוכן הפועלת בין 11:00 ל-16:00. בקערות עמוסות ויפות הוא מציע את האוכל הערבי והאותנטי שלמד בבית של אמא. התפריט כולל סלט טבולה וסלט ג'רג'יר (29-26 שקלים), פריקה (מאכל דגן מגרעיני חיטה ירוקה) עשבי תיבול ושולבטה (תבשיל בורגול) קישואים (32 שקלים), "אורז חתונות" ומקלובה עם או בלי עוף (72-48 שקלים). יש גם עלי גפן ממולאים, עם או בלי בשר. ניתן לשלב בהזמנה גם יינות בוטיק. בשעות הערב התפריט הופך לקצת יותר מהודק ומציע מנות כמו טאבולה דג (46 שקלים), מוסר עם ריזוטו פריקה, תרד בר ושעועית ירוקה (92 שקלים) ועוד.
אזורי חלוקה ודמי משלוח: חיפה (20 שקלים), הכרמל (25 שקלים), נשר והקריות (30 שקלים)
להזמנות: 07702060970
לא כשר
13 צפייה בגלריה
מבר אוכל למעדניה בימי קורונה. Lux
מבר אוכל למעדניה בימי קורונה. Lux
מבר אוכל למעדניה בימי קורונה. Lux
(צילום: יח"צ)

תלפיות

במסעדת תלפיות החיפאית אפשר להזמין במהלך השבוע כריכים עם דגים טריים, שאותם השף אילן פרן מביא בעצמו מדי בוקר מנמל הדייגים. יש בתפריט גם מנות של דגים נאים, המסופקות באריזת ואקום עם כל התוספות ליד. כל שעליכם לעשות הוא להגיש את המנה לצלחת ולהרגיש כאילו אתם יושבים אצל אילן במסעדה. לקראת סוף השבוע ישנם משלוחים של מארזים מיוחדים. המארזים הללו כוללים תמהיל שונה של מוצרים שמייצר אילן בעצמו במטבח המסעדה או מלקט מיצרנים קטנים שהוא מכיר. זה יכול להיות לבנה קשיו של נועה לוי, קונפיטורת עגבניות שרי עם פלפל אנגלי ו-וניל, קפה טחון טרי של "טלק" משוק תלפיות, צפתית של קדוש, שמן זית של משפחת סואעד מהגליל, יין של יקב בוטיק, משקה פקורונה של מזקקת יוליוס, אבן יוגורט, שום שחור ועוד. מלאי המארזים מוגבל, וחייבים להזמין אותם עד חמישי ב-12:00. המשלוחים יכולים להגיע מחיפה עד לתל אביב, ומחירם משתנה בהתאם לתכולה.
להזמנות: 052-5895380
לא כשר

Pho 26 Talpiot

מסעדת Pho 26 Talpiot החיפאית עושה משלוחים של מרק פו (49 שקלים), שאליהם אפשר לצרף גם את אחד מבקבוקי היין המעולים שהבעלים של המסעדה, אייל מנסור, ליקט מכל העולם. חוץ מזה, הודות לשיתוף פעולה מיוחד, אפשר לצרף להזמנה גם את אחת ממנות הכנאפה של "כנאפה תלפיות" הפועל לא רחוק מהמסעדה. יש אפשרות גם לכנאפה טבעוני (25-20 שקלים).
אזורי חלוקה: חיפה
מחיר משלוח: 20 שקלים
להזמנות: 054-4613165
לא כשר
13 צפייה בגלריה
כנאפה תלפיות. קצת מתוק בתקופה מבלבלת
כנאפה תלפיות. קצת מתוק בתקופה מבלבלת
כנאפה תלפיות. קצת מתוק בתקופה מבלבלת
(צילום: גיל אבירם)

Pizza Co

ב-Pizza Co אפשר להזמין ערכות להכנה עצמית של פיצה שמגיעות לכל חלקי הארץ. כל ערכה כוללת חמישה כדורי בצק מחמצת קפוא, חצי קילו גבינת מוצרלה של מחלבת עברי ובקבוק רוטב עגבניות איכותי של "פטי", והמחיר - 98 שקלים.
עלות המשלוח: 25 שקלים
להזמנות בוואטסאפ: 052-3383187

Otto

בזמן שרוב הברים סגורים או לכל היותר עושים משלוחים של קוקטיילים, ב-Otto שבמתחם ביתנ'ס בביתן אהרון מציעים משלוחים של שתי מנות הדגל של הבר: פיצה מלבנית מבצק איטלקי ונאצ'וס עם סלסילה וגואקאמולי. פיצה מלבנית כפולה כולל תוספת מוצעת במחיר נמוך מהרגיל - 65 שקלים.
אזורי חלוקה: יישובי עמק חפר, ללא עלות
שעות פעילות: החל מ-12:00
להזמנות: 054-2902649
לא כשר
13 צפייה בגלריה
הפיצה המלבנית של otto
הפיצה המלבנית של otto
הפיצה המלבנית של otto
(צילום: גיל אבירם)

ארצ'י

מ"ארצ'י" שבאשקלון אפשר להזמין שתי פיצות ב-100 שקל (כולל שתייה גדולה), וניתן להוסיף להזמנה גם בקבוקים אישיים של קוקטיילים. בתפריט המשלוחים שהשיקו לאחרונה ישנם גם המבורגרים, שמגיעים כמנה או כדיל למספר סועדים (דיל לארבעה שכולל גם שתייה עולה 219 שקלים) ופילי צ'יז סטייק (67 שקלים). אפשר להזמין גם ערכה בשם "מסיבת נגרוני", שכוללת טנקירי, קמפרי ומרטיני רוסו המגיעים יחדיו להכנה עצמית בבית (229 שקלים).
להזמנות: 08-6334466
לא כשר
13 צפייה בגלריה
קוקטיילים אישיים בארצ'י
קוקטיילים אישיים בארצ'י
קוקטיילים אישיים בארצ'י
(צילום: יח"צ)

סושימוטו

ב"סושימוטו" שבשדרות עושים משלוחי סושי וגם מציעים ערכות להכנת סושי בבית. הערכה כוללת מחצלת סושי, חבילת אצות, ירקות חתוכים/ מטוגנים, אורז מוכן לסושי, טמגו, שומשום שחור וחוברת מתכונים. ערכה צמחונית עולה 140 שקלים, וערכה עם דג שכוללת סלמון חתוך לרצועות או חתוך לפילה עולה 160 שקלים. כל אחת מהערכות מתאימה לכארבעה אנשים.
אזורי חלוקה: שדרות וסביבתה.
להזמנות בטלפון: 077-5605342
כשר

המבשלה

מבשלת הבוטיק האילתית sof ובר המסעדה שלה "המבשלה" מציעים משלוחים של בירה המיוצרת במקום + תפריט אוכל. התפריט מורכב מארבע ארוחות מובנות של המבורגרים לפי מספר האנשים הרצוי (320-95 שקלים). חוץ מזה ישנן עיקריות, מיני-עיקריות ונשנושים לצד הבירה. על כל התפריט יש בימים אלה 20% הנחה, מי שנמצא בבידוד מקבל 30% הנחה.
דמי משלוח: בהזמנה מעל 150 שקלים - ללא עלות, בהזמנה של עד 150 שקלים - 20 שקלים.
להזמנות: 052-5895380
לא כשר

זוני

ב"זוני" הירושלמית ישמחו להכין עבורכם עוגות יום הולדת, וגם לשלוח לכם עד הבית כמה מנות פרנץ' טוסט מיוחדות, למשל פרנץ' טוסט עם תותים, מסקרפונה ופירות יער (52 שקלים), פרנץ' טוסט עם כבדי עוף, בצל מקורמל, פטריות והולנדז (79 שקלים) ופרנץ' טוסט עם בייקון ואמנטל. מלבד פרנץ' טוסט תוכלו להזמין בין השאר המבורגר טלה בלחמניית בריוש ומרק בצל. בימים אלו מוצע כל התפריט בהנחה של 15%.
אזורי חלוקה: כל רחבי ירושלים - ניתן להזמין גם בשבת.
להזמנות: 02-6257776
לא כשר

המתססה

המתססה הוא מפעל בוטיק קטן לייצור סיידר, עם או בלי אלכוהול, הממוקם באזור הרי ירושלים. חוץ מהסיידרים מתסיסים במקום פירות נוספים, ומייצרים ריבות וחמוצים מפירות. כל המוצרים עשויים מ-100% פרי ללא חומרים משמרים. בימים אלו הם עושים משלוחים של מארזים שמחירם נע בין 100 ל-200 שקלים, ואפשר גם להרכיב מארז ממוצרי "המתססה" על פי העדפותיכם. את המארזים מתחייבים לספק ללקוח בתוך שבעה ימי עסקים.
דמי משלוח: 42 שקלים - מעל ל-300 שקלים, ללא עלות.
להזמנות בטלפון או בוואטסאפ: 054-4733087
13 צפייה בגלריה
המתססה. סיידרים ועוד
המתססה. סיידרים ועוד
המתססה. סיידרים ועוד
(צילום: יח"צ)

Confi & Co

השף יואב בלימן (סושי פו, מטבח לילה) מציע ב"קונפי & קו" שבשוהם תפריט משלוחים לשישי-שבת שכולל מנות כמו כנאפה טלה עם בקר (160 שקלים לתבנית), תבשיל לחי עם ירקות שורש (12 שקלים ל-100 גרם) ואסאדו בבישול ארוך על העצם (15 שקלים ל-100 גרם). חוץ מזה יש גם מנות עוף, דגים, סלטים, חריימה מושט, ממולאים וקוסקוס.
מינימום הזמנה: 250 שקלים
אזורי חלוקה: שוהם והסביבה (דמי משלוח: 19 שקלים), מודיעין והסביבה (49 שקלים), תל אביב (59 שקלים).
להזמנות בטלפון: 03-9449596