סלק מתאים למילוי, לבישול, לתבשילים ומרקים, הוא גם נהדר בסלט כשהוא מבושל והוא ממש מעולה שהוא נא וטרי. נראה שכולם אוהבים סלק, אולי בגלל הסוכר שבו, אולי בגלל הצבע ואלי בגלל שהוא עשיר בהמון דברים טובים שמסייעים למערכת העיכול, בהפחתת מתחים ובהורדת לחץ דם. אם תשאלו אותי - הכל נכון, אבל מעל הכל - סלק זה טעים, טעים מאוד.
בטור שלי השבוע שני סלטים עם סלק נא: הראשון סלק שהוא הפתעה, סלק פסים, שחוץ מזה שהוא מרהיב ביופיו הוא גם לא מלכלך ולא משאיר כתמים. ערבבתי אותו עם קולורבי וצנונית וקצת עלי חזרת. הסלט הזה מתאים מאוד לשולחן אלגנטי וגם ישמר מצוין בתוך הקופסא לפיקניק בפארק (זה מסוג הסלטים שהזמן עושה להם רק טוב).
4 צפייה בגלריה
(צילום: נדב טל)
הסלט השני נראה מסובך ומורכב אבל הוא פשוט מאוד להכנה, קרפצ'יו סלק אדום, עם קצת זיתים, בוטנים ונבטי צנונית בתחמיץ עדין עם מעט סילאן, זו מנת קרפצ'יו נהדרת לצמחונים ולכל מי שאוהב סלט מלא בטעמים ומרקמים.

סלק פסים, קולורבי וצנונית

המצרכים: 1 סלק פסים 2 צנוניות (גודל בינוני) 1 קולורבי 1/2 צרור עלי חזרת 1/4 צרור כוסברה 5 עגבניות לחות
לרוטב - 1/4 כוס שמן זית מיץ מחצי לימון 1 שן שום כתושה 2 כפות חומץ 3-5 טיפות שמן שומשום 1/4 כפית מלח גס 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
4 צפייה בגלריה
(צילום: נדב טל)
אופן ההכנה:
  1. קולפים את הסלק ופורסים דק בעזרת מנדולינה או סכין - יש לפרוס דק אבל לא דק כמו נייר. חוצים את פרוסות הסלק ומעבירם לקערת ערבוב.
  2. חותכים באופן דומה את הקולורבי והצנוניות ומוסיפים לקערה.
  3. מפרידים את עלי החזרת ועלי הכוסברה מן הגבעולים, קוצצים גס ומוסיפים לקערה.
  4. קוצצים את העגבניות המיובשות ומוסיפים לקערה ביחד עם כל מרכיבי הרוטב. זה מסוג הסלטים שהישבה ברוטב עושה להם רק טוב, תכינו אותו כחצי שעה לפני ההגשה (גם שעתיים זה ממש מצוין). מעבירים לצלחת הגשה ללא הנוזלים שניגרו ומגישים.

קרפצ'יו סלק, זיתים ושברי בוטנים

המצרכים: 1 סלק אדום 1/2 חבילה נבטי צנונית 8-10 זיתים שחורים (תאסוס) 10 גבעולי עירית חופן בוטנים קלופים וקלויים
לרוטב - 1/4 כוס שמן זית מיץ מ-1/2 לימון 2 כפות חומץ 1 שן שום כתושה 1 כפית שטוחה סילאן 1/4 כפית פלפל שחור גרוס
4 צפייה בגלריה
(צילום: נדב טל)
4 צפייה בגלריה
(צילום: נדב טל)
אופן ההכנה:
  1. קולפים את הסלק, מסירים את קודקודו ותחתיתו (החלקים הקשים), שוטפים ובעזרת סכין חדה פורסים דק דק ככל שניתן (כמו דפים עגולים). אפשרות נוספת ויעילה יותר לפרוס את הסלק לרמת הדקיקות הזו היא באמצעות מנדולינה, אם בחרתם לעבוד עם מנדולינה בבקשה נקטו משנה זהירות.
  2. מניחים את דפי הסלק בקופסה שטוחה ומוסיפים את: שמן הזית, מיץ הלימון, השמן ושן השום הכתושה. מוודאים שהתחמיץ מכסה את כל דפי הסלק ומניחים בצד עד להרכבת הסלט. פעולה זו מרככת את הסלק ועוזרת לו לספוג טעמים לכן רצוי להשרות את הסלק כחצי שעה לפחות לפני ההגשה.
  3. מגלענים את הזיתים וקוצצים דק, מניחים בצד. קוצצים את העירית, שוברים גס את הבוטנים ומניחים גם כן בצד.
  4. בסמוך להגשה: מסדרים את דפי הסלק על צלחת גדולה ושטוחה (ללא עודפי התחמיץ), מזלפים את הסילאן בצורה חופשית על דפי הסלק, ומפזרים את הפלפל השחור. את נבטי הצנונית מניחים במרכז, ומפזרים מסביב את שברי הבוטנים, הזיתים הקצוצים והעירית.
נדב טל הוא בעל הבלוג "עושהסלט"
פורסם לראשונה: 09:13, 02.06.21