אחרי שמונה שנים של פעילות ושני כוכבי מישלן, הודיע היום השף מושיק רוט כי הוא סוגר לצמיתות את המסעדה היוקרתית שלו באמסטרדם - מסעדת Moshik. "היום המסעדה סגרה את הדלתות סופית, וזה כנראה אחד מהימים העצובים בחיי", כך פרסם השף רוט בחשבון האינסטגרם שלו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
את כוכב המישלן שלו קיבל רוט כבר בשנת 2005 על מסעדה אחרת שהייתה בבעלותו, ובשנת 2009 קיבל את הכוכב השני שלו. רוט הצליח לשמר את שני הכוכבים גם כשפתח בשנת 2012 את מסעדת Samhoud Places, ששינתה בהמשך את שמה למסעדת Moshik. ב-15 במרץ פרסם השף רוט פוסט באינסטגרם ובו הוא כתב כי בשל הקורונה המסעדה תהיה סגורה עד תחילת אפריל. אבל אחרי שהפתיחה התעכבה, הודיע היום רוט כי המסעדה לא תיפתח שוב.
בפוסט ארוך ומרגש שפרסם באינסטגרם אמר רוט "היום המסעדה נסגרת לצמיתות וזה כנראה אחד הימים העצובים ביותר בחיי, משום שאושר בחיים משמעותו להיות מסוגל להגשים את הייעוד שלי בכל יום, והוא בישול". עוד הוסיף וכתב: "בגסטרונומיה יש משהו ייחודי. היא מחברת בין אנשים, תרבויות ורעיונות, ובאמצעות הייחודיות הזאת אני התחברתי לאורחים שלי, לצוות שלי שאני מעריץ, לאורחים שלי מכל העולם, וכמובן, לעצמי".

2 צפייה בגלריה
מושיק רוט
מושיק רוט
(צילום: צילום מסך )

בסוף הפוסט רמז רוט כי הוא עוד ישוב לפעילות קולינרית, אך לא ציין מתי ואיפה.
רק בחודש נובמבר האחרון פרש רוט מהשותפות ברשת ההמבורגרים "שמונה", ונכון לעכשיו אין בבעלותו של השף שום מסעדה. בשנת 2014 הצטרף רוט למסעדת "טוטו" בתל אביב, לאחר פרישתו של השף ירון שלו, אך פרש ממנה תוך חודשים ספורים, ומאז התרכז בניהול המסעדה שלו באמסטרדם. "כאדם וכשף אני מחפש שקט ויצירה קולינרית", הוא כתב אז, "ולכן החלטתי היום לפרוש מ'טוטו' ולהתרכז במסעדה שלי בהולנד, שם אני מממש את היצירה שלי".