צפו: יצאנו לבדוק מה אוכלים ברחובות חיפה
(צילום: לין לוי)
חיפה היא אחת הערים הטעימות בארץ, על כך אין מחלוקת. זאת העיר שהביאה לנו את הכריכים המופלאים של ״סנדוויץ ברכה״, את "פלאפל הזקנים" המיתולוגי, ״פלאפל מישל״, "שווארמה אמיל", ״בורקס העגלה״ וגם את "פלאפל ג׳ורג׳" מוואדי ניסנאס ואת "פלאפל אבו אחמד" משוק הפשפשים של ואדי סאליב.
15 צפייה בגלריה
פלאפל ג'ורג'
פלאפל ג'ורג'
פלאפל ג'ורג'
(צילום: ירון ברנר)
עד כאן השמות הגדולים של הקולינריה החיפאית בגזרת אוכל הרחוב. אבל זה לא הכל, כי בחיפה יש גם מאכלי רחוב סודיים - אותם מכירים בעיקר פודיז מקומיים - שזכו לקצת פחות רייטינג תקשורתי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
15 צפייה בגלריה
בורקס העגלה
בורקס העגלה
בורקס העגלה
(צילום: ירון ברנר)
ברשימה הזו יש, למשל, סנדוויץ' דרום אמריקאי, בורקס שבבצק שלו במקום חמאה או מרגרינה יש טחינה, כריך בשר מושחת שמכינים בתוך קצבייה ותיקה, קבב, כריך מרוקאי עם קציצות ורוטב וגם שיפודייה אחת קטנה שרוקחת קבב אגדי.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
בלי הרבה יחסי ציבור, אבל בטעם מושלם: "בא לי פיתה"
(צילום: עלאא זעאתרהֿ)
לפניכם רשימה של מנות אוכל רחוב חיפאיות שייתכן שאתם (עדיין) לא מכירים.

אטליז אבו שקארה

האטליז של משפחת אבו שקארה ותיק, מוכר ומוערך מאוד בעיר, ואם אתם קרניבורים - אתם פשוט חייבים להכיר את המקום, מדובר בחנות שתטריף לכם את הדעת, שלאחרונה - במהלך השיפוץ האחרון שנעשה שם - נבנה בה גם ״אקווריום״ זכוכית, שבו צולים נקניקים מהם, בהמשך, מרכיבים סנדוויצ׳ים מטורפים. ולא, אנחנו לא מתכוונים לפסטרמה, אלא לנקניקים מבשר לבן דוגמת פרשוטו איטלקי וסלמי מצרפת.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
את הספריבס, הסינטה, הבייקון, הצ׳דר, סלט הקולסלאו והירקות, עוטפת כאן לחמנייה מבצק מחמצת שעוברת צלייה על הפלנצ'ה. ובכלל, הכנת הכריכים כאן לוקחת זמן רב ודורשת השקעה ומחשבה רבות שמובילות בסוף לתוצאה מושלמת של כריך מופת במחיר של 45 שקלים.
חורי 38 ואדי ניסנאס חיפה, 04-8517652‏, לא כשר

צ'יוויטו

כאן מגישים כריכים דרום אמריקאיים משוגעים עם הרבה תוספות בפנים ובחוץ (צ׳יפס, פוטטו, צ׳יפס בטטה, טבעות בצל וכדורי פירה) במשקלים משתנים (250, 500 או 750 גרם). התפריט עצמו מחולק למטבחים של מדינות שונות, כשלכל מדינה יש כריך עם הרכבי בשר שונים.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: נעמה סובול)
גולת הכותרת במקום היא הכריך מאורגוואי שכולל אנטרקוט, בייקון טלה, שינקן, הודו, גאודה, ביצת עין, בצל מקורמל, פלפל קלוי, ירקות ורטבים (70 שקלים). כריך מרשים לא פחות הוא הכריך הקובני - טוסט עם הודו בגריל, שינקן, אווז מעושן, גבינה שוויצרית, רוטב שום וחרדל דיז׳ון (60 שקלים).
שער פלמר 2 חיפה, 04-6220032‏, לא כשר

סבתא

כריכייה צעירה ומגניבה שיש לה סניף נוסף בתל אביב, ומציעה מיני סוגי סנדוויצ׳ים יצירתיים ועוד שישה כריכי קומבו מפוארים. יש במקום גם גרסאות טבעוניות, אבל העיקר כאן הם הנקניקים והבשר והשילובים הנכונים בינם לבין רטבים וביצה.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
הכריכים הבולטים במקום הם כריך נקניקים צלויים (35 שקלים) וכריך סטייק עם בצל שמבושל במשך ארבע שעות. מומלץ גם לנסות את אחד מכריכי ה-Combo, ביניהם "Tuna melt״ (35 שקלים), ו-Special turkey עם הודו, צ׳דר, בטטה ובצל (44 שקלים).
צפרירים 2 חיפה, 04-8101117‏, לא כשרֿ

צ'יצ'ו

היום אפשר למצוא סניף של ״צ׳יצ׳ו״ גם בתל אביב, אבל הסניף הראשון שממנו הכל התחיל נמצא בחיפה. ״צ׳יצ׳ו״ - למי שלא מכירים - היא כריכייה הפועלת בקונספט מרוקאי, שבה את הסנדוויצ׳ים מכינים בתוך לחם פרנה בעל כושר ספיגה רב, שנועד לספוג את הרוטב העשיר המתלווה לכריך.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
לתוך הלחם הזה מעמיסים קציצות בקר, קציצות כבש ויש גם קציצות עוף וקציצות דגים, כשלכל סוגי הקציצות מותאם רוטב אחר: עגבניות, תרד, סלרי או רוטב על בסיס גמבה וכוסברה (45-38 שקלים).
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
נתנזון 6 חיפה, 04-6997779‏, כשר

כריכי ויקטור

המקום הבא פועל מעל 30 שנה באותו רחוב בחיפה, ומציעים בו סנדוויצ'ים שנחשבים לסוג של פלא קולינרי. הסוד של ויקטור אלחדיף ובנו יוסי, בעלי המקום, הוא במבחר האפשרויות המסחרר של מרכיבים פשוטים ונטולי יומרה, שבהם הם משתמשים דוגמת מיונז, חומוס, סלט אבוקדו, ארבעה סוגים שונים של חריף, טונה, סלט ביצים, נקניקים וגבינות, ירקות טריים וחמוצים.
את כל הטוב הזה הם אורזים כאן לתוך "לחמניית שמונה" קלועה ופשוטה, והתוצאה שמתקבלת היא כריך "אולד סקול" נוסטלגי שלא מנסה להמציא את הגלגל, אלא מספק מנה גדושה של אהבה ונוסטלגיה.
השרון 12 חיפה 04-8536882, לא כשר

בורקס טורקי מאיזמיר

הבורקס הכי מפורסם בחיפה הוא, ללא ספק, ״בורקס העגלה״,. אבל עם כל הכבוד אליו (ויש כבוד), זה לא הבורקס המופלא היחיד שיש בעיר: ב״בורקס טורקי מאיזמיר״ מציעים מאפה טעים במילוי של חצילים ובשמל, עם ג'יבנה וזעתר או במילוי של תרד וגבינה.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
פדרו הרומני לא משתמש בחמאה או במרגרינה לצורך הכנת הבצק שלו אלא בטחינה גולמית, מה שהופך את הבורקס כאן לטבעוני (כל עוד לא מילאתם אותו בגבינה ובביצה). התוצאה נהדרת והבצק מושלם: גם קריספי וגם רך, גם נימוח וגם מתפוצץ לאלפי רסיסים בפה. מחיר היצירה הזו הוא 16 שקלים.
משה אהרון 8 חיפה, 072-3713018, לא כשר

מאמא פיתה

בתוך חור קטן בקיר ברחוב אלנבי, מסתתר מקום צנוע שבו הווידה אופה פיתות ענקיות מבצק לבן, פשוט ומלא טעם. בתוך הפיתות האלה אפשר לשים לכם תערובת של זעתר, לבנה ושמן זית (16 שקלים), ואפשר רק לפזר זעתר ושמן זית או לבחור באחד השילובים הקלאסיים כמו פיצה, שכולל גבינה ורוטב עגבניות.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
כל הפיתות שמציעים במקום, שפועל מאז מאז שנת 1996, פהן בגודל של פיצה אישית שנאפית בטאבון מסתובב. שלוש דקות המתנה, ויש לכם מנה מנחמת לאכול על הדרך.
אלנבי 57 חיפה, לא כשר

בא לי פיתה

צמוד לפאב ״אפטר דארק״, פועל דוכן אוכל רחוב שמביא לחיפה את הפיתות שף סטייל אייל שני. השילובים בין מרכיבי המנות כאן מעניינים ולא שגרתיים, והפיתה היא לא סתם פיתה רגילה אלה ״ג׳פיתה״ - שילוב יצירתי בין ג׳בטה לפיתה.
התפריט כאן כולל פיתת מוסקה ממולאת בבשר טחון, חציל, עגבנייה ובצל קלויים ויש גם פיתת "פילי צ'יז סטייק" עם מינוט סטייק שעשוי מנתח אנטרקוט מעושן (30 שקלים).
נתי טולוצ'ינסקי, הבעלים של ה"אפטר דארק" כמו גם של דוכן הפיתות הזה, מציע שם גם פיתה עם שווארמה דג בקלה, עם קבב רומני ברוטב טחינה, עם פילה עוף, חסה פריכה, רוטב קיסר ופרמזן ופיתה עם מעורב ירושלמי. מחירן של כל המנות אחיד - 30 שקלים.
יפו 30 חיפה, 053-5216076, לא כשר

עייש אלסראיא

מסעדת פועלים משפחתית שמציעה עסקיות משתלמות ב-50 שקלים, וארוחות משפחתיות ב-100 שקלים. חוץ מזה, יש במקום גם כמה מנות שאפשר לקחת לדרך כמו למשל שווארמה טורקית מעוף שמגולגלת לתוך בצק יחד עם עגבניות, בצל, פטרוזיליה ותערובת תבלינים (35 שקלים).
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: עלאא זעאתרהֿ)
בהמשך, המאפה נכנס לאפייה בטאבון, במהלכה כל הנוזלים שבו ניגרים החוצה ונספגים בתוך הבצק. חוץ ממאפה השווארמה יש במקום גם ספיחה ומסחן.
י.ל.פרץ 11 חיפה, 052-5529551‏, לא כשר

ג'רבה סנדביץ' טוניסאי

״ג׳רבה״ הוא מקום חדש יחסית בשוק תלפיות אותו פתחה יפה שמילוביץ, אישה מרתקת עם גנים טריפוליטאים ורומנים גם יחד. המקום פשוט למראה, והעיצוב שלו כולל כלי נגינה ומפת עולם ענקית התלויה על הקיר ומסייעת ליפה לספר את סיפוריה חוצי העמים והיבשות.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
לצד הסיפורים, יפה תכין לכם שם גם כריך טוניסאי ביתי בבגט עם אנשובי, צלפים ומלפפון במלח, ובזמן שתאכלו יש סיכוי טוב שהיא גם תנגן עבורכם מנגינה נעימה בסיטאר פרסי. המחיר עבור סנדוויץ אחד הוא 25 שקלים (3 שקלים תוספת עבור צלפים ואנשובי), ועל חצי מנה תשלמו כאן 17 שקלים.
סירקין 21 חיפה, 050-7263796‏, לא כשר

בית המאפייה

המקום הזה, שיש המכנים אותו גם ״בית האוכל של סלבה״, הוא מין דוכן שמסתתר בין הבסטות של שוק תלפיות. כאן מוכרים אוכל ביתי, ובוויטרינה יש גם מאפה שמרים שהבצק שלו מזכיר סופגנייה, אלא שהוא לא מתוק כלל. המאפה הזה מחביא בתוכו מילוי של פטריות, כרוב מבושל, בשר כבש או ביצה קשה. המחיר ליחידה הוא שישה שקלים.
יחיאל 10 שוק תלפיות חיפה, לא כשר

סביח

״סביח״ היא שיפודייה קטנה, פשוטה למראה ומוערכת מאוד בעיני יודעי דבר. היא ממוקמת במרכז המסחרי המנומנם בשכונת נווה דוד, ואת הקבב מכינים כאן על המקום, בידיים, והוא נחשב לאחד הטובים בארץ.
מלבד הקבב, המקום מספק לסועדים גם מנת טחול על האש והצגה חד פעמית שנוצרת הודות לסינרגיה בין עובדי המקום - הבעלים, אשתו ועובד נוסף, שיספקו לכם הרבה אנרגיה טובה לצד אוכל מעולה.
יהושפט 6 חיפה, לא כשר

קונדיטוריה סארו

אם אתם חובבי מתוק, כדאי לכם להכיר את ״סארו״ - קונדיטוריה שפתחו שני אחים ממשפחת אבו שקארה: כריסטיאן וג'וליאן. הקונדיטוריה, המתמחה בהכנת מאפים ועוגות מבצק שמרים, ממוקמת בחלל שבו במשך שנים ארוכות פעלה קונדיטוריית ״ספירא״. בשיפוץ שערכו במקום לפני מספר שנים, השאירו את אווירת הרטרו שאפיינה את המקום הקודם, וגם הפרלמנטים הקבועים עדיין שומרים על נוכחות.
15 צפייה בגלריה
אוכל רחוב מחיפה
אוכל רחוב מחיפה
(צילום: לין לוי)
מה שבכל זאת השתנה במקום זו הוויטרינה, שעכשיו יש בה מאפי פטיסקי ביניהם אקלר מפלצתי המכונה ״קילר״ (מחירו 22 שקלים) - אקלר שבבצק שלו יש תמצית שקדים ובקרם פטיסייר שממלא אותו יש פיסטוק, מי ורדים ודובדבני אמרנה.
יפו 19 חיפה, 04-8727718, לא כשר

"תרבות אכילה"

נעמה סובול - בעלת הבלוג ״תרבות אכילה״ - מדריכה בחיפה סיורי אוכל המתמקדים באוכל רחוב. את הסיורים שלה היא מעבירה באזורים הכי ״סיסיים״ בעיר כמו העיר התחתית, ואדי ניסנאס ותלפיות.
15 צפייה בגלריה
מסעדות חדשותב ארץ
מסעדות חדשותב ארץ
(צילום: נעמה סובול תרבות אכילה)
במהלך הסיורים שלה, סובול תספק לכם הצצה למוסדות המיתולוגיים של העיר ותגלה בפניכם את הסודות הטעימים ביותר של החיפאיים. אורך הסיורים הוא כשלוש שעות, והמחיר הוא 129 שקלים למשתתף.
15 צפייה בגלריה
מסעדות חדשותב ארץ
מסעדות חדשותב ארץ
(צילום: נעמה סובול תרבות אכילה)