בשיתוף שופרסל
כולנו מכירים את זה מהפיד באינסטגרם: חברים שילדו ילד ראשון מעלים תמונות של העולל הטרי עם שלל אקססוריז, רהיטים ומכשירים משוכללים שהם מיהרו לרכוש באלפי שקלים כדי לפנק את הנסיך הקטן. זה בדיוק מה שקרה לבר חג׳ג׳ (21) מצורן עם לידתו של בנה הראשון, ריף. ״הכל התחיל עוד לפני הלידה״, היא משחזרת, ״בשלב מסוים נכנסתי ללחץ שאנחנו לא מוכנים לילד והתחלתי להשתולל״.
6 צפייה בגלריה
"מה עוד צריך לקנות לעולל שטרם נולד?"
"מה עוד צריך לקנות לעולל שטרם נולד?"
"מה עוד צריך לקנות לעולל שטרם נולד?"
(צילום: shutterstock)
מהר מאוד הפך הצורך הבסיסי להיות מוכנים לאובססיה. חג'ג' מצאה עצמה מזמינה מקטלוג של אחת מרשתות הפארם בעלות כוללת של 1,500 שקלים על בסיס יומי, לצד פשיטות אינטרנטיות על אתרי מוצרי תינוקות עם רכישות במאות שקלים נוספים. מגדלי קוביות, פאזלים, מוצצי פרימיום ואינספור פריטים נוספים מצאו את דרכם אל ביתה של חג׳ג׳. ״בשיא ההשתוללות קניתי בר כמו מכונת אספרסו שמכין בקבוק תוך שמונה שניות, מקלחת שהיא גם משקל, מחמם בקבוקים שגם עושה סטריליזציה, ספר תמונות לשנה הראשונה ודיסקיות שמתעדות את הילד לפי גילים".
חג'ג' לא מייצגת תופעה נדירה. הורים רבים לילד הראשון נוטים להגזים ולרכוש מוצרים שהם לא באמת צריכים. רבים מהם עושים זאת כדי להרגיש שלא חסכו על הילד, אבל לא לוקחים בחשבון שרבים מהמוצרים מיותרים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מירי לב, אחות ודולה, מכירה את התופעה מקרוב. ״האמא מגיעה לחנות ואומרים לה ׳תקני 20 סוגים של מוצצים, תראי למה התינוק מתחבר׳, וזאת טעות. אנחנו לא במציאות שבה צריך לנסוע שעות לחנות, הכל נמצא מסביב לבית. מנסים מוצר אחד, לא עובד? יורדים למטה וקונים אחר״.

למצוא את האיזון, לא להתפשר על האיכות

הורים לילד ראשון שהגזימו בהוצאות יכולים להתנחם בכך שכנראה בילדים הבאים הם ירגישו אחרת. כך קרה למשל לרחלי רחמנוב, אם לארבעה מירושלים. ״כשנולד בני הבכור, ליאל, הכל היה ברמת חמישה כוכבים״, היא נזכרת. ״היו לי סטריליזטור, מתקן בקבוקים, מנקה מברשת, מגבונים וחיתולים ממותגי פרימיום, מחמם מגבות, דברים שחלקם בכלל לא היו שימושיים ונקנו בעיקר בשביל הפוזה. אבל מאז נולדו לי עוד שלושה ילדים והיום אני הרבה יותר מודעת. ההוכחה הכי טובה להתפכחות שעברתי היא ליאן, הילדה הרביעית שלי. היא כבר הייתה זרוקה על הדשא או על הרצפה – בלי משטח אפילו – והילדה יצאה נינג׳ה. הכי עצמאית, הכי צנועה ושמחה במה שיש לה. זה בא עם המון רגשות אשמה ונקיפות מצפון, אבל המציאות מוכיחה שלא צריך צילומי סטודיו ומחמם מגבונים כדי שהילד יהיה מאושר״.
6 צפייה בגלריה
בקבוקים, סינר, מוצץ, מחמם בקבוקים, משאבת חלב - מה עוד צריך לתינוק?
בקבוקים, סינר, מוצץ, מחמם בקבוקים, משאבת חלב - מה עוד צריך לתינוק?
בקבוקים, סינר, מוצץ, מחמם בקבוקים, משאבת חלב - מה עוד צריך לתינוק?
(צילום: shutterstock)
אז מהי דרך המלך? איך לדאוג לילדים מבלי להגזים? הטיפים הבאים יעזרו לכם למצוא את האיזון.
1. לא חייבים לקנות את ההכי יקר: בכל קטגוריה בעולמות הבייבי יש מגוון מחירים, ואין שום עיקרון שאומר שהמוצר היקר ביותר הוא גם הטוב ביותר. תמחור מוצרים ברשתות נעשה ממגוון שיקולים, ובהחלט אפשר למצוא מוצרים טובים ואיכותיים גם ברמות המחירים הבינוניות ואפילו הנמוכות. כל מה שצריך זה לבדוק, להשוות ולקבל החלטות בצורה שקולה והגיונית.
2. בדקו את מוצרי המותג הפרטי: במותגים פרטיים אפשר למצוא לא מעט מוצרי תינוקות טובים ואיכותיים במחירים הגיוניים, בקטגוריות הבסיס החשובות באמת: מגבונים, חיתולים, בגדי תינוקות וכיוב'. גם במוצרי פרימיום, אם רוצים להתפנק קצת, אפשר למצוא מחירים טובים במיוחד במוצרים כמו סטריליזטורים ומכשירי אדים, סינרים מעוצבים ובקבוקי אימון של דיסני.
3. אמצו את המרקט פלייס של פייסבוק: לרבים מאיתנו יש מחסום בכל הנוגע למוצרי יד שנייה, אבל שווה לעבוד עליו כדי להרוויח מרחב דיגיטלי עם שפע אדיר של הזדמנויות. חלק ניכר מהמוצרים חדשים או במצב משומש קל ביותר, במחירים סבירים או בהנחות משמעותיות ועם גמישות באיסוף המוצר שתאפשר לכם להוריד עוד במחיר.
6 צפייה בגלריה
קניות בפייסבוק
קניות בפייסבוק
קניות בפייסבוק
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
4. הכירו את קהילות האיסוף האזוריות: כמעט לכל עיר בישראל מוקדשת קבוצת וואטסאפ בשם ״לא אוגרות״, המוקדשת למסירה ואיסוף מוצרי יד שנייה: ספרים, בגדים, נשאים וכל פריט אחר שאתם זקוקים לו. בררו בקהילות הפייסבוק המקומיות ובקשו שיוסיפו אתכם, ואם הקבוצה עדיין לא קיימת – פתחו אותה בעצמכם.
5. חבקו את היוניסקס: גם אם אתם עדיין לא בשלים לערבובים של ורוד וכחול בין בנים לבנות, קיימים צבעים רבים שמתאימים לשני המינים וחוסכים המון לטווח הארוך. זה נכון בעיקר למוצרים כמו עגלות שיכולות להחזיק אפילו עשור, טרמפולינות ומנשאים שישמשו נהדר גם את הילדים הבאים.
6 צפייה בגלריה
משפחה
משפחה
(צילום: Shutterstock)
6. דעו במה כן להשקיע: יש דברים שבהם שווה להשקיע פעם אחת וליהנות לאורך זמן: כיסא לתינוק, טרמפולינה ומשטחי פעילות נשארים לטווח ארוך, ולשם שווה לכוון את כספי המתנות כדי להבטיח מוצרים שיחזיקו תקופה ארוכה.
הטיפים באדיבות רוני "הרוכשת לתינוקות" מינמר, אמא למיכאל בן שלוש, פושעת סיילים מדופלמת ובעלת עמוד הפייסבוק "הרוכשת לתינוקות"
למוצרים נוספים לתינוקות, היכנסו לאתר שופרסל online
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף שופרסל


פורסם לראשונה: 08:50, 07.10.21