ההמבורגר אולי לא נולד כאן, אבל הוא כבר מזמן הפך לאוכל ישראלי לכל דבר ועניין. בשני העשורים האחרונים הוא עשה כניסה מרשימה לראש מצעד המנות הפופולריות בארץ, ומתמודד בגבורה מול אוכל רחוב כמו שווארמה, אבל לא נשאר ברחוב ומגיע גם עד לתפריטים במסעדות שף. וכמו בחומוס – גם כאן לכל אחד יש את ההמבורגר שהוא הכי אוהב, נשבע לו אמונים ומוכן להילחם על כבודו. אבל הרשימה הזאת קצרה ולכן מקומם של המבורגרים טובים וטעימים כמו בורגר סלון, פאט קאו, ליטל בורגר שופ, פריז טקסס, אהרוני'ס ורבים אחרים - נפקד ממנה. משוכנעים ששכחנו את ההמבורגר הכי טוב שאכלתם בחיים? כתבו לנו בתגובות.

המבורגר בלוויתן

כמה רחוק נסעתם בחיים בשביל המבורגר? להמבורגריה הזאת של השף ליאור רפאל ואשתו ענבר שפירא (המסגר 5) יש כאלה שמוכנים לנסוע עד אילת – לא משנה מה נקודת המוצא. ההמבורגרים כאן עשויים ביד אומן וביצירתיות, ונארזים בלחמניית בריוש מושלמת שאותה אופים במקום. בין המומלצים: צ'יז בורגר עם רוטב ביג מס ושרימפסבורגר. התפאורה צבעונית, שמחה ולא מחייבת. שימו לב, המקום אינו מגיש קינוחים, רק המבורגרים ותוספות.
מחיר: 77-52 שקלים
דרך הים 6 אילת
18 צפייה בגלריה
המבורגר לויתן
המבורגר לויתן
יש כאלה שמוכנים לנסוע עד אילת. המבורגר בלוויתן
(צילום: ליאור רפאל)

דק בר

מסעדת המבורגרים הממוקמת במתחם הבריכה במושב עין יהב בערבה התיכונה. המקום שייך לבן המושב, יואב אסא, שמגיש במקום תפריט ישראלי בהגדרה, אבל כמובן שההמבורגר לא נפקד ממנו: הדק בורגר שם עשוי מנתחי אונטריב ואסאדו, הוא מוגש בלחמנייה ולידו גם צ'יפס או סלט אישי, לבחירתכם. בגזרת התוספות יש כאן בצל מטוגן, בשר מפורק מעושן וגבינת צ'דר.
מחיר: 75-65 שקלים
הבריכה במושב עין יהב

אול אין ערבה

מסעדה הממוקמת באזור התעשייה של מושב ספיר בערבה התיכונה. המקום שייך לזוג מיקי ודניאל פרקש, הוא במקור בכלל מסיאול בקוריאה הדרומית והיא למדה קולינריה ביפן ובסין. הקונספט הוא מנות מתוצרת מקומית ודגים מאילת. ההמבורגר שמציעים כאן מגיע בשלושה גדלים (360-180 גר') והוא מוגש בלחמנייה עם כל הירקות המוכרים. לצד ההמבורגר בתפריט יש גם פיצה ומנות מהמטבח האסייתי. הישיבה בפנים או ברחבה החיצונית, שמאפשרת לנשום את השקט של המדבר.
מחיר: 80-55 שקלים
מושב ספיר
18 צפייה בגלריה
אול אין, המבורגר
אול אין, המבורגר
המבורגר במדבר. אול אין
(צילום: סטודיו A.L)

אל קפון המבורגר

מקום חביב שזוכה לאהדת הקהל המקומי בעיר. ההמבורגר כאן מגיע עם מבחר גדול של גבינות לבחירה (קממבר, עיזים, גאודה פסטו, רוקפור, פרמז'ן) ורוטב גבינה שנשפך מחוץ לגבולות הלחמנייה. בתוספות יש גם בייקון, רוסטביף וחזה אווז, והמנה מגיעה עם צ'יפס דק ופריך שמתפצח על השן. ההמבורגרים נעשים במקום בעבודת יד, ויש גם המבורגר כבש לחובבי הז'אנר. אל תחמיצו את ההמבורגר עם צ'דר ובייקון ושימו לב לתוספת של ריבת בצל. בימי ראשון יש האפי האוור שווה עד 22:00: 1+1 על כל ההמבורגרים ועל הבירה מהחבית.
מחיר: 152-30 שקלים
רינגלבלום 2, באר שבע

M25

מסעדת הבשר בשוק הכרמל כבר הצליחה לייצר לא מעט מנות דגל (קראק פאי), והיא גם חתומה על הקאמבק הכי גדול בתולדות העראייס, אבל כל זה הוא כלום לעומת ההמבורגר הטעים שמגישים במקום. כראוי למסעדה של קצבייה, את נתחי הבשר לקציצה בוחרים וטוחנים בקצבייה הסמוכה, וההמבורגר מוגש בלחמנייה משגעת. אין חמוצים ואין חרדל בשביל שהם לא ישתלטו על הטעם, אבל יש איולי טעים וירקות בפנים. המנה מוגשת עם סלט עגבניות קטן, בצל בגריל ותפוח אדמה בשומן בקר. אם לא חם מדי מומלץ לשבת על שולחנות הפיקניק בחצר בחוץ ולהתמסר לאווירה.
מחיר: 83 שקלים
סמטת הכרמל 30 שוק הכרמל, תל אביב
18 צפייה בגלריה
להתמסר לאווירה. M25
להתמסר לאווירה. M25
להתמסר לאווירה. M25
(צילום: ירון ברנר)

ויטרינה

אחד המקומות הראשונים בארץ שהביאו את ההמבורגר לרמת דיוק מדהימה, וגם ארזו אותו באריזה מגניבה. את המקום פתח מתי נקש כדוכן נקניקיות קטן ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מהר מאוד ההמבורגר תפס את הפוקוס, והשאר היסטוריה. אל תחמיצו את ההמבורגר עם גבינת גאודה וריבת בצל ואת הצ'יפס עם גרידת הלימון. היום נקש מחזיק בשני סניפים של ויטרינה – אחד במיקום חדש באבן גבירול והשני בפינה לוהטת בלילינבלום פינת נחלת בנימין. התור על המדרכה – אומר הכול.
מחיר: 48-43 שקלים
אבן גבירול 36 (פינת שאול המלך) תל אביב
18 צפייה בגלריה
המבורגר של ויטרינה, תל אביב
המבורגר של ויטרינה, תל אביב
תור על המדרכה. המבורגר של ויטרינה
(צילום: דריה רטינר)

אמריקה בורגרס

מה יותר מבטיח מהמבורגרייה שלבעלים שלה יש גם קצבייה וגם מסעדת בשר? אמריקה בורגר ממוקמת בפינה יפה ברחוב אלנבי המשתפץ, וכשאין שם חפירות, אז גם אפשר ליהנות מהאווירה של הרחוב דרך החלונות הענקיים (הישיבה רק בפנים). כל ההמבורגרים כאן מוגשים במידת עשייה מידיום-וול וברוב המנות אי אפשר לעשות שינויים. יש המבורגר בקר עם בצל מקורמל, צ'יזבורגר עם צ'אדר וגם המבורגר סלופי ג'ו.
מחיר: 56-52 שקלים
אלנבי 112 תל אביב

הפרוזדור

המבורגרייה מטורללת (בקטע טוב) עם הרבה הומור ומנות ענקיות וטעימות. היא ממוקמת ברחוב צדדי ושקט ליד הים מול מסעדת שף פופולרית, והתור בכניסה למקום יכול רק להסגיר כמה טעים שם – ולא פחות חשוב – גם משתלם. השמות של ההמבורגרים בתפריט הם חלק מהטרלול הכללי - "להיות פחדן", "המשרד של אבא", "הכי טעים זה בחינם", "להיות נודניק", "משה אתה השתגעת לגמרי", "קודם כל תירגעי" וגם ההמבורגר עם השם המוזר מכולם – "אל תזמין". בתכל'ס, מה שכל זה אומר זה המבורגרים מופרעים כמו המבורגר עם נקניקיית מרגז ואריסה, המבורגר עם תרד ומיונז כמהין, המבורגר עם בצל שמעורבב בתוך הקציצה ועוד. מדובר במקום קליל ושווה, אל תתעצלו לעמוד בתור, הסבלנות משתלמת.
מחיר: 66-62 שקלים
מנדלי מו"ס 6 תל אביב

R48

זה אולי אחד הסודות הכי שמורים בעיר: אם אתם מתגעגעים להמבורגר של הבראסרי, תוכלו למצוא אותו כאן, במסעדה החדשה של רותי ברודו בשדרות רוטשילד בתל אביב. אז נכון שזו לא מסעדת המבורגרים בשום צורה ועניין, ונכון שלרוב תגיעו לכאן לא על הדרך, אבל כך או כך אל תשכחו להזמין את ההמבורגר הנפלא הזה של השף אוהד סלומון, שעשוי פשוט כמו שצריך – לא יותר ולא פחות – קציצה עסיסית, לחמנייה רכה וירקות טריים. אולי הגאונות המסעדנית של ברודו מסתתרת יותר מכל במנה הזאת – היכולת ליצור מיתולוגיה מהמבורגר ופירה.
מחיר: 96-83 שקלים
רוטשילד 48, תל אביב
18 צפייה בגלריה
רותי ברודו, רוטשילד 48 בראסרי
רותי ברודו, רוטשילד 48 בראסרי
לא תאמינו איפה מסתתר ההמבורגר של הבראסרי. רותי ברודו, רוטשילד 48 בראסרי
(צילום: עידית בן עוליאל)

GDB

המבורגרייה מצליחה שבה שותפים קבוצת we like you too, בעלים של כמה בתי קפה בתל אביב, יחד עם שני קצבים. ההמבורגר מגיע כאן כקציצה עבה בתוך לחמניית בריוש רכה עם שום שחור למעלה וגם רוטב פלפלים ומיקס של גבינת צ'דר וגאודה. לקינוח: עוגת הגבינה הבאסקית המפורסמת של השותפים.
מחיר: 65 שקלים
אבן גבירול 22, בני אפרים 209 מעוז אביב, תל אביב
18 צפייה בגלריה
המבורגר של GDB, תל אביב
המבורגר של GDB, תל אביב
יש גם קינוח שווה. המבורגר של GDB
(צילום: אנטולי מיכאלו)

חוות צוק

במסעדת הבשר של האחים צוק מגישים המבורגר משגע לצד נתחי בשר. הירקות למסעדה מגיעים מהחווה של המשפחה בעמק האלה, ובמטבח השף אסף שנער. תפריט ההמבורגרים כולל דירטי בורגר עם קורנביף וריבת בצל, המבורגר עם גבינת בושה וגם המבורגר עם חזה אווז וגבינה כחולה. הכול עשוי היטב. התוספות כאן הן איולי צ'יפוטלה, תערובת גרויר וצ'דר, צ'ימיצ'ורי, חריף מותסס ולימון כבוש ושום.
מחיר: 95-64 שקלים
פרלוק 5 רמת אביב החדשה, תל אביב
18 צפייה בגלריה
חוות צוק, המבורגר
חוות צוק, המבורגר
המבורגר של שף, בשר של קצב. חוות צוק
(צילום: גל קלדרון)

דיקסי

השנה מסעדת דיקסי חגגה 30, ואנחנו לא שוכחים שהיא אחת המסעדות הראשונות בארץ שהגישה המבורגרים אמריקנים לפי כל כללי הטקס. המסעדה, השייכת לשף חיים כהן, מצליחה לשמור על עקביות ועל רלוונטיות במשך כל השנים, ולתת ללקוח חוויה ספציפית וטעימה. בתפריט יש המבורגר ארבע גבינות, המבורגר ריבת בצל וגם ספייסי בורגר. הכול מוגש בלחמנייה עם כל הירקות והרטבים המקובלים. לתוספת אפשר להזמין כאן קלאסיקות כמו גבינת גאודה, בצל וצ'ילי, בייקון או ביצת עין. הכי שווה לשבת בתוך אחת הכורסאות ולהרגיש אמריקה על מלא.
מחיר: 89-79 שקלים
יגאל אלון 120 תל אביב
18 צפייה בגלריה
המבורגר של דיקסי, תל אביב
המבורגר של דיקסי, תל אביב
עדיין רלוונטית. דיקסי
(צילום: ירון ברנר)

אוסו OSU

ספק דוכן ספק מסעדה בתחילת שוק הכרמל, השייכת לשף אייל קיצ'ס הזכור ממסעדת דה באן. קיצ'ס מגיש אוכל אסייתי ולצידו מנת הדגל – המבורגר יפני עסיסי ומלא טעמים מהמזרח. על הצ'יפס המוגש כאן מפזרים אבקת טוגרשי בניחוח הדרי ובצד מגיע מיונז עם שמן שום שחור. הכול ביחד זורק פצצה של טעמי אוממי לפה.
מחיר 58 שקלים
הלל הזקן 18 תל אביב
18 צפייה בגלריה
אוסו, אייל קיצ'ס
אוסו, אייל קיצ'ס
טעמים מהמזרח. אוסו
(צילום: יח"צ)

לוקאל

המבורגרייה מעולה בסגנון סמאש בורגר, הנמצאת כמעט בפינת רחוב נחלת בנימין, אבל רחוקה מספיק מהפינה בשביל לשמור על אופי מיוחד משלה. ההמבורגר נראה דק אבל למעשה יש בו 200 גר' בשר והוא מגיע עם גבינה ורוטב הבית שהוא כמעט ממכר. אפשר להוסיף בצל מקורמל, בייקון וגם לחזק בעוד קציצה. יש גם רטבים לבחירה – איולי שום, רוטב חריף או רוטב פלפלים. זאת המבורגרייה מושלמת למי שמחפש ביס טעים ומשביע על הדרך.
מחיר: 56 שקלים
אחד העם 30 (פינת נחלת בנימין) תל אביב
18 צפייה בגלריה
המבורגר לוקאל
המבורגר לוקאל
ביס טעים על הדרך. לוקאל
(צילום: יח"צ)

הדסון

מסעדת הבשר של השף מתן אברהמס אמנם מפורסמת בנתחים השווים שלה, אבל גם בהמבורגר המוגש במקום, שיש המאמינים בלב שלם שהוא הטוב בעולם. במיוחד בשביל ההמבורגר נפתח גם סניף קטן ומגניב ברחוב לילינבלום בתל אביב, עם מקומות ישיבה על המדרכה או במזגן בפנים. מגישים כאן שני סוגים של המבורגר – אחד עם בייקון וצ'דר והשני קציצה אימתנית בגודל 250 גרם. התוספות הן לפי הספר – בייקון, גאודה, ביצת עין וגם הרוטב שהוא גאוות המקום: "חוק וצ'דר".
מחיר: 92-82 שקלים
לילינבלום 41 (פינת נחלת בנימין) תל אביב
18 צפייה בגלריה
המבורגר הדסון
המבורגר הדסון
תוספות לפי הספר. הדסון
(צילום: אסף קרלה)

אגאדיר של ארז קומרובסקי

את ההמבורגרים של אגאדיר, המסעדה שעשתה מהפכה בתרבות ההמבורגרים בישראל, אין צורך להציג. אבל לא הרבה יודעים שבתפריט של אגאדיר מסתתר יהלום לא מלוטש – המבורגר מיוחד שאותו בנה השף ארז קומרובסקי לרשת, והוא מוצלח וטעים. להמבורגר שלו קוראים רוסו והוא ארוז בלחמניית קינואה אדומה. בתוך הלחמנייה יש גם בצל סגול בסומאק, איולי פלפלים ועלים אדומים.
מחיר: 89 שקלים
סניפי רשת אגאדיר

בקרוב: נקסט דור A.K.A

בשבוע הבא ייפתח אחד המקומות החדשים המרעננים של השעה: בר לייט נייט שתהיה בו מנה אחת בלבד - המבורגר. הבר הזה צמוד למסעדת A.K.A44 של השף איתי קושמרו (לשעבר בית קנדינוף) וכשמו כן – נמצא בדלת הסמוכה למסעדה. כל הרעיון כאן הוא לתת מענה לביס שחסר בשעות הקטנות, במיוחד כשמקומות כמו הבראסרי ודיקסי, שהיו פתוחים בעבר כל הלילה, נסגרים מוקדם.
18 צפייה בגלריה
שף איתי קושמרו, נקסט דור AKA
שף איתי קושמרו, נקסט דור AKA
שף איתי קושמרו, נקסט דור AKA
(צילום: ריאן)
הבר יעבוד כמו לייט נייט אמיתי ויגיש המבורגרים עד השעה 3:00 לפנות בוקר, לצד כמה מנות טאפס. ההמבורגר של קושמרו נטחן במקום מבשרים שאותם הוא קונה בקצביית בוטיק סמוכה, והתערובת מורכבת מנתחים של עגל, אנטריקוט וגם בשרים מיושנים שנותנים עומק טעמים לביס (סינטה, ניו יורק סטייק). כל זה נכנס בלחמנייה רכה ומשגעת עם איולי שום וגבינת צ'דר. בלי ירקות, בלי חמוצים ובלי שום תוספת אחרת.
מחיר: 78 שקלים
נחלת בנימין 42, תל אביב

מו ומו

המקום הזה הוא למעשה מסעדת בשר ואיטליז הנמצאים בחלל אחד, ומנוהלים על ידי הבן של המייסד. הוא ידוע בבשרים שלו, אבל לא הרבה מכירים את ההמבורגר שמוגש כאן - מנה נהדרת ומלאה בטעמי בשר עמוקים. התוספות צנועות וכוללות בצל או צ'דר.
מחיר: 88 שקלים
הרצל 177, רחובות
18 צפייה בגלריה
טעמי בשר עמוקים. מו ומו
טעמי בשר עמוקים. מו ומו
טעמי בשר עמוקים. מו ומו
(צילום: יח"צ)

רוברטה'ס בורגר

המבורגרייה מבית היוצר של השף המוערך עידו פיינר, שרצה להביא את החוויה האמריקנית לא רק בטעם אלא גם באווירה. ההמבורגר עסיסי, פשוט וטעים, לא פלצני ולא יומרני, ארוז בתוך לחמנייה רכה ונימוחה, ואפשר להוסיף לו איולי צ'יפוטלה, גאודה, צ'דר, איולי לימון וגבינה פריכה.
מחיר: 78-55 שקלים
בלינסון 1 הרצליה

פוד טראק הצרפתי

דוכן המבורגרים בתוך קיבוץ גליל ים בהרצליה, שמצליחה להוציא המבורגרים שלא היו מביישים המבורגריות גדולות ורציניות. השיטה: מזמינים בדלפק ויושבים איפה שיש מקום (יש גם ספה וגם צל). בתפריט: המבורגרים קלאסיים לצד המבורגרים מיוחדים כמו המבורגר עם חזה אווז מעושן או המבורגר מוקרם ברוטב גבינת צ'דר. בגזרת התוספות יש ריבת בצל, גבינת צ'דר, חמאת צ'ימיצ'ורי וחמאת כמהין. טבעונים יעופו כאן עם המבורגר פטריות או המבורגר של ביונד מיט.
מחיר: 76-65 שקלים
קיבוץ גליל ים

יומנגוס

רשת המבורגרים שהתחילה בתור קוריוז קולינרי מאולתר של שני אחים בחצר במושב של ההורים בעמק חפר. טל וגל בכר מציעים במסעדות שלהם תפריט הכולל המבורגרים מוגזמים ביותר, גם בגודל וגם במחיר. בין המומלצים: המבורגר עם כבד אווז ופטריות כמהין, המבורגר עם עמבה, המבורגר עם חמאת בזיליקום וגבינה וגם המבורגר טוסקני ממולא בגבינת רוקפור עם מח עצם.
מחיר: 99-63 שקלים
בסניפי הרשת
18 צפייה בגלריה
המבורגר עד 59 שקלים
המבורגר עד 59 שקלים
מוגזמים ומפנקים. יומנגוס
(צילום: דני גולן)

מבשלת הגליל

למרות שהם לא אוהבים להיקרא המבורגרייה (ובצדק, המבורגר הוא רק מנה אחת בתפריט) ב"מבשלת הגליל" שבקיבוץ מורן מגישים את אחד הצ'יזבורגרים המעולים שיש. מבשלת הבירה הבוטיקית ממוקמת במרחק נסיעה קצר מ"חלון סביח", דוכן מצליח ומוכר בכרמיאל, השייך לאותם הבעלים. במטבח של המבשלה בקיבוץ הם עושים להמבורגר מה שעשו לסביח, והמנה שהם מגישים שם הפכה לשיחת היום בקרב פודי'ס וגרגרנים. המנה מוגשת לצד בירה שמבשלים במקום ועוברת ממיכלי התסיסה לברזים.
מחיר: 63 שקלים
קיבוץ מורן
18 צפייה בגלריה
מבשלת הגליל פאב הברז
מבשלת הגליל פאב הברז
צ'יזבורגר נפלא. מבשלת הגליל
(צילום: אייל כהן)

פודטראק פלאפל והמבורגר

פודטראק סולידי עם נוף לכינרת שפועל כבר הרבה לפני המלחמה ונותן בימים כתיקונם מענה לתיירים ועכשיו למשפחות המפונים באזור. השף מנור זיתוני מציע כאן שתי מנות מנצחות – פלאפל והמבורגר. זה לא מקום מפואר והוא מתאים יותר למשפחות מאשר לדייט רומנטי. ההמבורגר מגיע ארוז בלחמנייה פשוטה ובפנים כל מה שצריך – חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל. אין תוספות ואין התחכמויות, אבל זה עובד.
מחיר: 48 שקלים
נמל עין גב
18 צפייה בגלריה
פודטראק פלאפל והמבורגר, נמל עין גב
פודטראק פלאפל והמבורגר, נמל עין גב
כל מה שצריך. פודטראק פלאפל והמבורגר
(צילום: תיירות עין גב)

כביש 90

אחת ההמבורגריות השוות בארץ, הנמצאת בחלל יפה ומעוצב בתוך מרכז מסחרי קטן במרחק שתי דקות נסיעה מראש פינה. תפריט ההמבורגרים משגע ממש ואפשר למצוא בו המבורגר בשלושה גדלים ועוד המבורגר מבשר טלה. התוספות מקוריות ולצד הקלאסיות יש גם יציאות כמו חצי אבוקדו, רוסטביף, גבינת סנט מור, גאודה כמהין, ריבת תאנים ואסאדו ברביקיו.
מחיר: 88-76 שקלים
מרכז מסחרי צומת, מחניים
18 צפייה בגלריה
מסעדות בראש פינה
מסעדות בראש פינה
תוספות מקוריות. כביש 90

קיס

המבורגרייה מגניבה עם אווירה טובה ושירות נעים, המעוצבת כמו דיינר אמריקני. מקפידים כאן על ירקות טריים ומידת צלייה של הקציצה – שני פרמטרים חשובים. אל תפספסו את הבאטר בורגר, המבורגר מיוחד המוגש עם רוקט והרבה חמאה בפנים. בגזרת התוספות – פטריות בשום, בייקון טלה, גבינת בושה וגבינה כחולה.
מחיר: 65-52 שקלים
שדרות משה גושן 1, קריית מוצקין