אין אף כוכב מישלן שיכול היה להכין את מושיק רוט לטלפון הלילי שקיבל בנובמבר 2023. למרות שבחייו הקולינריים העמוסים נתקל השף בבקשות מורכבות במיוחד בשעות קטנות במיוחד, לכך הוא לא ציפה. ברקע, באותם ימים, ריחף שחרור הילדים החטופים משבי חמאס בעזה, חלקם הגדול הגיע לבית החולים שניידר. בריאיון ל- "7 לילות", שיתפרסם בשישי הקרוב, מספר רוט כיצד התבקש לבשל להם בחשאיות ארוחה שאחרי השבי. "זה היה טלפון ממש בחצות. אנחנו מבשלים במפעל בשדרות של אמדוקס, שמאז תחילת המלחמה מיועד למפונים. סמנכ"לית השיווק של אמדוקס אומרת לי שילדים חטופים אמורים להשתחרר, ובבית החולים שניידר מבקשים שאכין להם ולמשפחות שלהם את הארוחה המפנקת הראשונה כשהם חוזרים. אמרתי לצוות שזו ארוחה מיוחדת לחיילים בחזית, ביקשו ממני לא לספר שום דבר. אסור היה לי לומר שאני הולך לבשל לילדים חטופים. בישלתי להם מרק עוף, את הקוסקוס של שירן אשתי ואת הקציצות המיוחדות שלה לילדים".
2 צפייה בגלריה
שף מושיק רוט
שף מושיק רוט
רווח של 70 שקל על ארוחה. שף מושיק רוט במסעדה החדשה
(צילום: איליה מלניקוב)
רוט מספר גם על האובדן שספג בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ועל ההחלטה לצאת לבשל לחיילים. "ברגע ששמעתי על המסיבה בנובה, היה לי ברור שיש שם עובדים שלנו מהקאי (אולם האירועים שהוא מוביל בעמק חפר – ר"ש). התברר שטבח שלנו, משה שובה, נרצח. נועה פרג', מלצרית, נרצחה. רוני שטרית, מנהלת אירועים, נרצחה גם היא במסיבה. אתה עובר משבעה לשבעה. הבנתי שאני לא יכול לשבת בבית. כולם מגויסים והחלטתי לרדת לדרום לבשל לחיילים בשטחי הכינוס. היינו יום אחד ביד מרדכי, פצמ"רים מעלינו, הייתי עם שניים מהסיירות שפשוט עמדו לידי וברגע שהיה פצמ"ר הם ישר שלפו אותי מהבישולים והורידו אותי למיגונית. פצמ"ר נפל ואחרי חמש דקות חזרנו לבשל".
2 צפייה בגלריה
שף מושיק רוט, מתוך 'משחקי השף'
שף מושיק רוט, מתוך 'משחקי השף'
רוט ב"משחקי השף"
(צילום: רשת 13 ואנדמול שיין)
רוט, שמככב בימים אלה ב"שלב הקרבות" ב"משחקי השף" ברשת ופתח מסעדת גורמה חדשה - Moshik&, מספר על הגשמת חלומו ועל הביקורת לגבי המחיר הגבוה לארוחה, 800 שקלים לאדם. "אענה מהצד האנליטי. הצד הזה מסתכל על ההוצאות שקיימות פה וכוללות את העלויות השוטפות. מה־800 שקל לארוחה נשארים מעט אחוזי רווח. כלומר, אני מרוויח על ארוחה כזו סביב 70 שקל. זה האנליטי. אבל עכשיו גם אענה מהמקום הכי רגשי. כשאני הולך להופעה, כמו שאמרת, אני בוחר איפה לשבת. כשאני הולך לשלמה ארצי, אני רוצה שהוא יירק עליי כשהוא מנגן. אני רוצה את הגשם הזה. רוצה להרגיש אותו קרוב ולהיות חלק מזה. אז שורה ראשונה אצלו תעלה לי פי שלושה, זו הבחירה שלי".