דניאלה נויפלד - מנות קרירות לימים חמים
כשר
טבעוני
זמן הכנה
35 דקות
זמן כולל
80 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
15
מצרכים
5
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
המצרכים:
10
יח'
דפי אורז
1/2
כוס
אורז לפי בחירה (אני השתמשתי באורז עגול)
1/2
כוס
צנונית, פרוסה דק
1/2
יח'
צרור עירית
50
גרם
פטריות שיטקה – אפשר להשתמש בכל סוג פטריות אחר
1/2
יח'
צרור כוסברה, עלים בלבד
1
כוס
מים – לבישול האורז
יש להכין קערה או צלחת עמוקה מלאה במים, בגודל שיתאים להשריית דפי האורז
לטופו:
300
גרם
טופו טבעי קשה
50
מ"ל
סויה
2
כפות
שמן שומשום
1
כף
ג'ינג'ר מגורר דק (שורש של כ-3 ס"מ)
לרוטב:
50
מ"ל
סויה
2
כפות
שמן שומשום
1
כף
ג'ינג'ר מגורר דק (שורש של כ-3 ס"מ)
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן הכנה:
  1. מכינים את הטופו – פורסים את הטופו לרצועות בעובי של 1X1 ס"מ. מייבשים היטב את הטופו באמצעות מגבת נקייה או נייר סופג (אל תדלגו על חלק זה, זה משמעותי לספיגת המרינדה). מכינים את המרינדה לטופו - בכלי שטוח, שיתאים לרצועות הטופו, מערבבים היטב סויה, שמן שומשום וג'ינג'ר מגורד דק. מניחים את הטופו בתוך המרינדה ונותנים לו לשבת לפחות חצי שעה. בזמן הזה מכינים את שאר המרכיבים.
  2. מכינים את הפטריות – אם משתמשים בפטריות מיובשות, יש להשרות את הפטריות במים רותחים כחצי שעה או יותר, תלוי בסוג הפטריות. אחר כך מסננים וקוצצים דק לאורך, ללא הרגל של הפטרייה. אם משתמשים בפטריות רגילות – רק פורסים דק לאורך.
  3. מבשלים את האורז - בסיר מתאים מוסיפים לאורז כוס מים, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש למינימום ומבשלים עד שהאורז מוכן וכל המים מתאדים, כרבע שעה. מצננים.
  4. מכינים את הרוטב - מערבבים בקערית קטנה את כל מרכיבי הרוטב. שומרים בצינון עד להגשה.
  5. לאחר שהטופו ישב במרינדה עוברים לצריבה שלו. מחממים מחבת עם ציפוי נון סטיק, המחבת צריכה להיות חמה מאוד כדי לקבל צריבה טובה. מניחים בזהירות את רצועות הטופו במחבת וצורבים אותו במשך כדקה מכל צד (4 צדדים), מעבירים לצלחת עם נייר סופג.
  6. באותה המחבת, וללא צורך בשמן אם המחבת עם ציפוי נון סטיק טוב, מקפיצים את רצועות הפטריות לצריבה שלהם במשך כשלוש דקות. אם המחבת ללא ציפוי נון סטיק אפשר להוסיף כף של שמן קנולה.
  7. הרכבת הרולים - מסדרים את כל המרכיבים לפנינו בצורה מסודת: רצועות טופו פריך, אורז מבושל, רצועות פטריות, צנוניות פרוסות, עלי כוסברה ועירית. מניחים בצד את הקערה העמוקה, שתתאים בגודלה להשרייה של דפי האורז, מלאה במים. לוקחים דף אורז ומשרים אותו בקערה עם המים כחצי דקה, עד שדף האורז מתרכך ואפשר לעבוד איתו. הקפידו לשים בקערת המים כל פעם דף אורז אחד בלבד ולא יותר, שלא יידבקו זה לזה. מוציאים את דף האורז מהמים ומניחים על משטח העבודה - קרש חיתוך יבש או אפילו על שיש יבש ונקי. מניחים בשליש התחתון של דף האורז כשתי כפות אורז, 2-3 רצועות טופו, שכבה דקה של צנוניות פרוסות, שכבה דקה של פטריות צרובות, 4-5 גבעולי עירית ומפזרים מעל עלי כוסברה.
  8. מקפלים בצורת מעטפה - בהתחלה מקפלים פנימה את שני הצדדים, אחר כך מקפלים את החלק התחתון ולבסוף מגלגלים את הרול עד הסוף ומנסים לעשות זאת צמוד ככל שניתן. דפי האורז דביקים ועמידים יחסית כך שהגלגול לא קשה. ממשיכים כך גם ליתר דפי האורז.
*מגישים בטמפרטורת החדר לצד רוטב הסויה.