יצירת כדורי שוקולד עם הילדים יכולה להעביר חצי יום בכיף, אבל אם אתם כבר מלכלכים את המטבח, למה להסתפק בכדורי שוקולד רגילים? אם תוסיפו להם הפתעה בפנים תהפכו את כל העסק למענין פי כמה - גם למכינים וגם לזוללים.
על מנת להכין את המלית נשתמש בתבנית שקעים קטנים. מה שמכניסים לשקעים הוא ההפתעה הנסתרת של הקינוח. אם אין לכם תבנית שקעים דומה, ניתן להשתמש בכל תבנית סיליקון, לשטח בה את המלית ולאחר שהמלית קופאת לחלוטין לחלץ אותה ולאלתר. לדוגמה, אפשר לחתוך אותה עם סכין קוביות לגודל המתאים. לאחר מכן יש להחזיר את המליות למקפיא כשהן מופרדות, עד להרכבת הקינוח
לאשה
כשר
זמן הכנה
40 דקות
זמן כולל
100 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
9
מצרכים
5
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
מלית 1:
75
גרם
חמאת בוטנים
50
מ"ל
חלב או משקה שקדים
מלית 2:
50
גרם
פודינג וניל
חצי שקית ועוד כף
25
מ"ל
שמנת מתוקה או שמנת צמחית
25
מ"ל
חלב או משקה שקדים
הרכבה:
150
גרם
פתי בר
150
גרם
שוקולד 60% מוצרי קקאו
שבור לקוביות
200
מ"ל
שמנת מתוקה או שמנת צמחית
1
אבקת סוכר
לקישוט
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
(צילום: אורה קורן)
אופן הכנה:
  1. המלית: מחליטים על מלית אחת - למלית בוטנים - מערבבים בקערה את חמאת הבוטנים עם החלב וממלאים בתערובת שקעים של תבנית סיליקון קטנה. מקפיאים לשעתיים לפחות. למלית וניל - שמים את מרכיביה בקערה ומקציפים עד לקבלת קרם סמיך. מעבירים את התערובת לשקעים של תבנית סיליקון. מקפיאים לשעתיים לפחות.
  2. ההרכבה: מרסקים את הפתי בר באחת משלושת השיטות: (1) מפוררים אותם בידיים. השיטה הזאת אומנם לוקחת זמן, אבל היא מעסיקה את הילדים. (2) מכניסים את הפתי בר לשקית ניילון עבה, סוגרים וחובטים בה עם מערוך, עד לפירור הביסקוויטים. (3) טוחנים כמה שניות במעבד מזון. שמים בקערה את השוקולד והשמנת ומחממים אותם במיקרוגל במשך 30 שניות. מוציאים, מערבבים ומחזירים למיקרוגל למשך 30 שניות נוספות. חוזרים על התהליך עד שהשוקולד נמס כמעט כולו. שיטה נוספת היא לשים את השוקולד ואת השמנת בקערה חסינת חום ולהניח אותה מעל לסיר עם מים רותחים (כך שהקערה אינה נוגעת במים). מחממים ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מצננים מעט, עד שהתערובת אינה חמה מדי למגע.
  3. יוצקים את התערובת על פירורי הביסקוויטים ומערבבים עם הידיים עד לקבלת תערובת אחידה. מכסים ומכניסים למקרר רק עד שהתערובת מתקשה מעט והופכת לפחות דביקה (לא להמתין להתקשות מלאה, כי אז לא תוכלו לעבוד איתה).
  4. לוקחים כף גדולה מהתערובת (בגודל שזיף קטן) ויוצרים כדור. למעשה הכמות תלויה בגודל המלית שלכם. לכן כדאי לעשות נסיון ראשון עם המלית ולפיו להחליט על גודל הכדורים.
  5. מחלצים 2 יחידות מלית מתבנית הסיליקון ומחזירים את התבנית למקפיא. הממליות מתרככות מהר מאוד וכאשר אינן מוצקות, לא תוכלו למלא בהן את הכדורים.
  6. מחזיקים את כדור השוקולד שיצרתם ביד אחת ועם היד השניה דוחפים לתוכו את המלית הקפואה, הכי עמוק שאפשר, מבלי שתבצבץ מהצד השני שעל כף היד שלנו. סוגרים מעליה את תערובת השוקולד ומעצבים בחזרה לכדור. מניחים בצד וחוזרים על התהליך עם יתר הכדורים. מקררים קצת ולפני ההגשה מעטרים במעט אבקת סוכר.
אורה קורן היא מתכונאית ובלוגרית אוכל, בעלת הבלוג בננה ספליט