לנשום את הים, להקשיב לגלים, להרגיש את הבריזה, להוריד קוקטייל או שניים ולהטעין מצברים: לאכול ולשתות מול מי הים התיכון יכולה להיות חוויה מענגת, אבל חייבים לעשות קצת סדר במקומות השווים באמת על קו החוף. איפה אפשר לאכול ארוחות בוקר נהדרות עם נוף לים, איפה מגישים משקאות קרים באווירה קלילה ומאיזו עגלת קפה תוכלו לצפות בשקיעות הכי יפות שיש? 15 מקומות עם נוף לים, מאשדוד ועד נתניה.

קלמטה

מסעדה הממוקמת בכיכר הקסומה ביפו העתיקה, ממש מול הים – אבל רק שניים וחצי שולחנות בקומה העליונה באמת משקיפים למים, אז אם הנוף ממש קריטי לכם תצטרכו להיות מדויקים מאוד בשעת ההזמנה. בתפריט מאזטים קלאסיים כמו צזיקי, עלי גפן וחצילים עם עגבניות, וגם מנות רציניות יותר מהמטבח היווני, שכל כך מתאים לנוף – קלמרי מטוגן, סלט יווני, לביבות ירקות, מוסקה וגירוס. יאסו.
כיכר קדומים 10 יפו העתיקה, 03-6819998
11 צפייה בגלריה
(צילום: לירון אלמוג)

קסיס

מסעדה ותיקה הנמצאת ממש על חוף הים של יפו, המלא צדפים, למרגלות מרכז פרס לשלום. המקום גדול, כולל רחבה בחוץ, ומכל שולחן שם אפשר לראות את הים – ולהתענג מהמראה. אפשר לשרוץ יום שלם על בקבוק יין או קוקטייל וכמה פתיחים קטנים באין מפריע, או ללכת על ארוחה של ממש עם מנות כמו ברבוניות מטוגנות, מסבחה חציל, סביצ'ה, קלמרי, מולים ופילה דג. יש גם ארוחות בוקר די סטנדרטיות המוגשות עד 12:00. אבל לא משנה באיזו שעה של היום בחרתם להגיע, אחרי האוכל מומלץ לחלוץ נעליים ולעשות טיול קצר על רצועת החוף היפה של עג'מי.
קדרון 44 יפו, 03-5753745
11 צפייה בגלריה
(צילום: רפי אהרונוביץ')

יוליה

מסעדה השוכנת על הדק בנמל תל אביב, ומשקיפה לים ולגלים. הסקרנים שחייבים לצלם את הגלים או את השקיעה, עלולים לחטוף רסיסים של שברי גלים על הפרצוף, אבל אין דבר מרענן יותר בקיץ הקשוח של תל אביב. בתפריט יש ארוחות בוקר שוות ממש המוגשות עד 11:45 ובהן אגז בנדיקט, קרואסון עם דג כבוש, בורקס גבינה וטוסט אבוקדו. אבל הקסם האמיתי קורה כאן למעשה בתפריט הדגים: מדי יום מגיעה למסעדה דגה טרייה מהדייגים ביפו, וכך תמצאו בתפריט הרבה דגים נאים ומנות מיוחדות יותר למביני עניין, כמו ראש לוקוס מטוגן. מומלץ לשבת באזור הספות הקרובות למים או על הבר בחוץ.
נמל תל אביב מבנה 2 (הגעה דרך רחוב חבקוק), 03-5469777
11 צפייה בגלריה
מסעדת יוליה
מסעדת יוליה
(צילום: דנה קופל)

מאנטה ריי

אחת ממסעדות הדגים הוותיקות והיציבות על קו החוף. המקום שייך לזוג מסעדנים נחשבים, עופרה ואבי גנור, שמוכיחים שוב ושוב שלמסעדנות מקצועית אין גיל. בתפריט בעיקר דגים ופירות ים וגם מגש מפואר עמוס בצלוחיות קטנטנות ובהן שלל סלטים וניגובים. כדאי לחלוק מלא מאזטים כאלה, להתמקד בראשונות ולא לוותר גם על הפוקאצ'ה המושלמת. המסעדה ממוקמת ממש על חוף הים, בואכה יפו, והכי כיף לשבת במרפסת המופלאה המשקיפה על כל הקסם של החוף. מאחורי המסעדה תמצאו את "עלמה ביץ'", בר חוף צעיר ומגניב מאותו בית יוצר של משפחת גנור.
חוף עלמה ביץ' תל אביב, 03-5174773
11 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)

אנימאר

מסעדת שף עטורת תשבוחות של השף הלל תווקולי (לשעבר קלארו), שעושה נפלאות עם תפריט אישי ויצירתי, מלא בטעמים ובשילובים מרעננים ויוצאי דופן. דוגמאות לזה יש כאן בשפע: בתפריט תמצאו מנות כמו ג'יבן צרובה עם עלי גפן וסלסת עגבניות, פורקטה טלה על פיתה, סיגר עם איולי עמבה וגם מנה של קבב עטוף בפיתה עם יוגורט וסומאק. שימו לב – ים תוכלו לראות רק בשעות האור, אז כדאי להקדים ואולי גם להספיק לצפות בשקיעה. הגרסה הכשרה של אנימאר נמצאת במסעדת דריה במלון הילטון, שגם היא צופה אל הים.
הירקון 87 תל אביב, 03-5759060
11 צפייה בגלריה
אנימאר
אנימאר
(צילום: אוהד קב)

טורקיז

טורקיז היא אחת המסעדות הטובות והנחשבות בארץ. היא התחילה את דרכה בתחילת שנות ה-90 על הצוק בחוף גבעת עלייה ביפו – וגם עכשיו, כשהיא מצאת במתחם היוקרתי של סי אנד סאן, היא מצליחה לשמר אווירה שמיוחדת רק לה. תמצאו כאן בכל שעות היום את בכירי המשק וכל ההוז אנד הוז בעולם העסקים בארץ. על התפריט המופלא השף רז סלע (לשעבר מסעדת טוטו), שכבר שנים ארוכות מחזיק את המטבח של המסעדה ועושה נפלאות עם שלל מנות של דגים טריים ובשר המיושן במטבח המסעדה. התפריט פשוט, רענן ויצירתי: תירס עם ביצה ובוטרגו, שקדי טלה עם חציל רומני, שלושה סוגי סלט – קצוץ, חסה ועשבים, פסטה עם דג, קבב דגים ושניצל לוקוס. מי שמחפש חוויה קצת פחות יקרה, כדאי שיבדוק את עסקיות הצהריים המוגשות בימים ראשון-חמישי בין 17:00-12:00.
הרצל רוזנבלום 6 מתחם סי אנד סאן תל אביב, 03-6996306
11 צפייה בגלריה
מסעדת טורקיז, ביצה עלומה
מסעדת טורקיז, ביצה עלומה
(צילום: יאיר שגיא)

פליים

חובבי בשר התפקדו: פליים היא מסעדת בשר כשרה שנפתחה בקיץ 2023 במלון קרלטון בתל אביב. המסעדה מתגאה במתקן צלייה מסורתי של בשר, ושייכת לקבוצת מסעדנים המחזיקה בעוד כמה מסעדות בארץ. במתקן צולים ומעשנים בשר, עוף, דגים וגם את הפירות עבור מנות הקינוח. המנות בתפריט מבוססות על בשר פרות מזן הולשטיין: טרטר בקר, ברוסקטה סינטה, שייטל כבוש ונתחי בשר רציניים הנמכרים לפי משקל – פיקניה, פילה בקר, סטייק דלמוניקו ופריים ריב על העצם.
אליעזר פרי 10 תל אביב, 073-3383833
11 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: וורג'יני כליפה)

המגדלור

אחד מבתי הקפה היפים והתוססים בתל אביב. המקום משקיף לים ויש בו אווירה לא מחייבת ומגניבה ברוב שעות היום. חוץ מקפה וחליטת צמחים יש כאן תה קר בטעמים ומשקאות קפה צוננים, ששלוק אחד מהם יכול להיות עולם ומלואו ביום קיץ מהביל. כיוון שלא מדובר במסעדה, גם המנות קלילות בהתאם – אבטיח עם בולגרית (במחיר שפוי של 32 שקלים, נכון לקיץ 2024), כריכים, סלטים וגאוות המקום – פיצה. יש הרבה מקומות לרבוץ בהם מול הים וללא ספק מדובר באחת הפינות הפסטורליות והנעימות בתל אביב. אסקפיזם, מישהו?
רחבעם זאבי 1 תל אביב

רופטופ פסאו

פסאו הוא בר-מסעדה צעיר שנמצא על גג מבנה קטן ויש בו קוקטיילים, אווירה, מוזיקה טובה ואוכל. מדי יום מוגש כאן תפריט צנוע של ארוחות בוקר (המוגש עד השעה 13:00 ומכונה בראנץ') עם נוף לים, ובתפריט הקבוע יש מנות כמו פלאפל כרובית, צ'יפס, קרפצ'יו דגים, טרטר דג, המבורגר, פיצה, פסטה ברוקולי, פילה סלמון ופילה בקר. הישיבה במרפסת רחבה הצופה לים על ספות, בשולחנות או על הבר. מקום מעולה לבילוי עם חברים, רק מומלץ לבדוק מראש מתי מנגן במקום די.ג'יי.
הטיילת 6 ראשון לציון, 050-665494

הרברט סמואל

מסעדה כשרה, מעוצבת ומוקפדת במלון ריץ קרלטון, המשקיפה לחנייה של הסירות במרינה ולים. התפריט ים תיכוני לכיוון פיוז'ן והוא משתנה מדי עונה. בתפריט הקיץ הנוכחי תמצאו מנות כמו סלט צבעוני עם ויניגרט אפרסק, ניוקי עם אנשובי, קבב לוקוס עם פלפלים שרופים, סשימי טונה עם סורבה ווסאבי ומנה של שקדי עגל בתבשיל עגבניות מרוקאי. המחירים בדולרים, התשלום בשקלים.
השונית 4 הרצליה, 073-2037596
11 צפייה בגלריה
הרברט סמואל
הרברט סמואל
(צילום: יהונתן בן חיים)

פודטראק קפה וים

ללא ספק מדובר בעגלת קפה עם אחד הנופים הכי יפים בעולם – באחריות. הפודטראק הזה משקיף על רצועת שמורת חוף השרון היפהפייה ועל השקיעות המשגעות שעושות חשק לצלול לתוך הנוף. יש שולחנות ישיבה על מרפסת הדק וגם מחצלות. בתפריט: קרואסון סלמון, קיש, פיצה, כריכים וגם שייקים וחליטות תה. אז מה כדאי להזמין כאן? תלוי באיזו שעה הגעתם: בבוקר יחכו לכם אחלה קפה ומאפים ולשעות אחרות יש גם קוקטיילים, יין ובירה. שווה לעקוב ולבדוק מתי יש הופעות חיות או די.ג'יי.
שפיים, 052-3720649

מנאו

מקום מקסים שממוקם מעל חוף נעורים, ויש בו מדשאה רחבה, נדנדות, מוזיקה נהדרת ואווירה זרוקה ונעימה. הנוף – 180 מעלות לים, בלי עיגולי פינות. בתפריט יש סלט פאתוש, ברבוניות מטוגנות, המבורגר בלחמניית כוסמין, קובנה, שניצל, פיצה וגם דג שלם בתנור. ארוחות בוקר מוגשות כאן עד השעה 12:00 ויש גם תפריט שקיעה עם מנות קלילות כמו טוסט וסלט. בגזרת האלכוהול יש בירה מהחבית, יין וקוקטיילים, ובימים שלישי וחמישי יש די.ג'יי סט, שווה לעקוב.
חבצלת השרון, 09-8618787

פטרה אשדוד

מסעדה גיאורגית שמגישה ארוחות בוקר, צהריים וערב, ונמצאת בחוף הקשתות באשדוד. תפריט ארוחות הבוקר לא נושא בשורה גדולה' אבל שאר התפריטים כוללים מנות מסורתיות מהמטבח הגיאורגי כמו חינקלי, צwיבורקי ודולמה. בשעות הערב האווירה משתנה והמקום מקבל וייב של בר המתאים גם לבילוי ולא רק לאוכל.
מפקורה 1 חוף הקשתות אשדוד 08-8651610
11 צפייה בגלריה
תפריטי קיץ
תפריטי קיץ
(צילום: יח"צ)

מסעדת החוף

מסעדה נוספת של המסעדן המוכר אידי, המחזיק במסעדת הדגים המפורסמת בכניסה לעיר, שהפכה מזמן למוסד ולסמל. המיקום של זאת הוא ממש על קו החוף של אשדוד, צמוד למרינה וקרוב לבריזה מהים. בתפריט ארוחות בוקר, ניגובים, סלטים (כולל סלט דודו), מנות בשר על הגריל (קבב, אנטרקוט, שיפודי פרגית) ומנות בטאבון כמו פיצות, טוסטים מיוחדים וכריכים. תפריט הדגים כאן מצומצם ביחס למסעדת האם. הלחם מגיע חם לשולחן והסלטים מצוינים.
אוניון 5 אשדוד חוף הגולשים, 08-9107661
11 צפייה בגלריה
מסעדת החוף של אידי באשדוד
מסעדת החוף של אידי באשדוד
(צילום: יח"צ)

זה

בר מסעדה חברתי עם מוזיקה מוקפדת, הופעות חיות ותפריט המבורגרים מושחת במיוחד עם תשעה סוגים של המבורגר, ובהם גם טבעוני. בגזרת התוספות להמבורגר תמצאו כאן גבינת צ'דר, מוצרלה, גבינת עיזים, חמאת שום, ריבת בצל, חמאת בוטנים ורצועות טלה. ואם כבר מושחת אז עד הסוף - אל תוותרו על הקראק פאי לקינוח. שבעתם? יופי, עכשיו צאו לג'וגינג על החוף.
מפקורה 1 חוף הקשתות אשדוד, 050-2844004
11 צפייה בגלריה
המבורגר של זה, אשדוד
המבורגר של זה, אשדוד
(צילום: גל זהבי)