בשיתוף שרונה מרקט קשה לשוטט בין החנויות בשרונה מרקט בלי לקבל תיאבון, אבל כשטובי המסעדנים ויצרני המשקאות האלכוהוליים מגיעים למתחם – זו כבר סיבה למסיבה. אז מה קורה כשמשלבים בין חקלאות כחול לבן, קיימות, מסעדנים שחותרים לשלמות וביסים שאי אפשר לעמוד בפניהם?
ב-5 וב-6 בספטמבר ייצא לדרך "יריד מְשָׁקִים וּמַשְׁקָאוֹת - תוצרת ארטיזנלית": יותר מ-20 דוכנים יתארחו בשרונה מרקט, ויציעו מגוון מוצרים מיוחדים, מגבינות ועד לתוצרת חקלאית, מבקר משובח ועד קוקטיילים, כולם תוצרת כחול לבן. תגיעו רעבים - הכניסה חופשית וללא עלות.
7 צפייה בגלריה
"המאפייה החברתית של ארז קומורובסקי": מיזם למען מטה החטופים
"המאפייה החברתית של ארז קומורובסקי": מיזם למען מטה החטופים
"המאפייה החברתית של ארז": מיזם למען מטה החטופים
(צילום: קובי מהגר)

אז מה מחכה ביריד?

"המאפייה החברתית של ארז" - ארז קומרובסקי ובית ספר דנון למען מטה החטופים
בלב היריד יקום פופ-אפ שכל הכנסותיו יועברו למטה החטופים, בהובלת השף ארז קומרובסקי ובשיתוף סטודנטים מבית הספר לבישול "דנון". ארז יחבור לצוות האופים כדי ליצור יחד חלות יצירתיות, כולן פרי מוחו הקודח של קומרובסקי. כל החלות יתבססו על רכיבים טריים שילוקטו מדוכני היריד. גם תנובה התגייסה ותרמה למיזם מאות מוצרי חלב וחומרי גלם.
7 צפייה בגלריה
חלות מהחלומות: המאפייה של ארז קומרובסקי
חלות מהחלומות: המאפייה של ארז קומרובסקי
חלות מהחלומות: המאפייה של ארז קומרובסקי
בין החלות שיוצעו: חלת זיתים בשמן זית משובח ממסיק מגל, חלת גבינות המשלבת את מעדני הגבינה של גרינלי ופרויקט ואדי עתיר, חלת קראנץ קינמון ריחנית וחלת קוזונאק שוקולדית.
מביאים את המסעדה הביתה
כחלק מהמאבק בבזבוז המזון, מסעדת OPA תמכור ברוסקטות וצנצנות ובהן רטבים היישר מהמסעדה. גם מסעדת OCD של השף רז רהב מצטרפת לחגיגה, ובדוכן שלה תמצאו את הרטבים של "טנא" - מותג המזווה של המסעדה, עם תוצרת מידיו של שף מחקר ופיתוח, שלום שמחה אלברט.
שימור מזון וצמצום של בזבוז עושים טוב לא רק לסביבה, לחקלאים ולבעלי העסקים - אלא גם נותנים לנו הזדמנות להיחשף לתוצרת חקלאית משובחת, שקשה למצוא על מדפי הסופר. בדוכן המתחם "אדמה לאדם", שפועל למען הצלת מזון ומשתף פעולה עם יתר הדוכנים, יהיה ניתן למצוא תוצרת חקלאית משובחת.
7 צפייה בגלריה
"טנא" - מותג מוצרי המזווה של מסעדת OCD
"טנא" - מותג מוצרי המזווה של מסעדת OCD
"טנא" - מותג מוצרי המזווה של מסעדת OCD
(קרדיט: חיים יוסף)
7 צפייה בגלריה
ממיסו שקדים לרכז רימונים: הרטבים של מסעדת OPA
ממיסו שקדים לרכז רימונים: הרטבים של מסעדת OPA
ממיסו שקדים לרכז רימונים: הרטבים של מסעדת OPA
(צילום: תומר נהיר)
בדוכן של מכוורת פרנקין בנטף, מכוורת משפחתית קטנה בהרי יהודה, המתמחה בדבש טהור מפרחי בר מקומיים, תמצאו דבש ללא תוספים המאופיין בצבע בהיר ומרקם חמאתי. הדבורים שמייצרות אותו רועות בחורש ים-תיכוני ואוספות צוף מצמחי מרווה, אזוב וגעדה.
יהיה למצוא בדוכן דבש מסוגים שונים, חלות דבש, נרות משעוות דבורים, עוגות דבש, טארט דבש מלוח וכלי קרמיקה של ראומה קדרית.
גבינות ארטיזנליות כחול לבן
גבינה קשה, מעושנת או גבינת עובש רכה? ביריד תמצאו מגוון דוכני גבינות משובחות. מחלבת גרינלי מרמת הגולן תקים דוכן ובו מגוון גבינות איכותיות. בנוסף, יוקם דוכן ובו ניתן יהיה לרכוש ממגוון מוצרי חלב הצאן ועשבי התבלין של ואדי עתיר, המיוצרים בשיטות מסורתיות שמאפיינות קהילות בדואים בנגב.
7 צפייה בגלריה
גבינות גרינלי
גבינות גרינלי
גבינות גרינלי
(קרדיט: רינה נגילה)
שיתופי פעולה ופרודוקטים מיוחדים
ביריד יהיה אפשר למצוא שיתופי פעולה מפתיעים – למשל, חיבור בין מסיק מגל למסעדת "המזנון" של איל שני, שיכינו יחד מנת סינייה עם מוצר חדש, טחינה שמיוצרת משומשום מקומי.
חוות קפנדה יציעו נתחי בקר איכותי מקיבוץ נחשולים, שיושנו במיוחד עבור היריד, אותם יוכל הקהל לטעום במסגרת פופ-אפ ייחודי בשיתוף מעדניית מיטמן, בו יוגשו מנות כמו נקניקיות פרה מבכירה עם טימין, שום ומלח הדרים; קרפצ׳יו בוקרים עשוי משייטל עם תאנים טריות וסירופ תאנים ועוד.
7 צפייה בגלריה
אוכל
אוכל
סינייה
(צילום: דינה משה)
מסעדת FISHOP תגיש מנות ספיישל בהן יככב הוואסבי הישראלי מרמת הגולן - נישי וואסבי כמו גספצ'ו וואסבי, ענבים, מלפפון וליים שיוגשו עם סשימי דג ים וקריספי קינואה אדומה או טרטר דג ים בויניגרט דבש, פרי עונתי, ווסאבי שאלוט עם עשבי תבלין בתוך עלה ווסאבי.
בדוכן של חוות יער תמצאו פטריות מאכל מזנים מיוחדים אותם הם מגדלים בחווה באבן יהודה.
שדה ארומטיקס פארם יציגו את כל הטוב שבלוונדר הישראלי - מסבונים וקרם גוף ועד זרי לוונדר ותרסיסי לילה ומאפיית החושה הפועלת בבית אבן עתיק בעין זיוון, תמכור מאפים מתוקים, באגטים ולחמים.

7 צפייה בגלריה
VEDETTA 52
VEDETTA 52
ורמוט תוצרת הארץ: Vedetta 52
(קרדיט: ליאם גורלוב)

ומה שותים?

כל דוכני המְשָׁקִים יוקמו בין ברי מַשְׁקָאוֹת וקוקטיילים, כאלו המבוססים על תוצרת מקומית ושאריות חקלאות, לצד דוכנים נוספים שיציגו מיטב יצרני האלכוהול בארץ.
בין הדוכנים תוכלו למצוא את יוליוס, המזקקה הישראלית פורצת הדרך של יובל (ג’וב) הרגיל, שמזקק את תנובת הארץ ללא תוספות וללא סוכר, את מזקקת הוויסקי עטורת הפרסים Milk & Honey שמוכיחה שאפשר לייצר וויסקי מצוין בישראל, את Vedetta 52 - הוורמוט של אייל דרורי שנשען על המסורת האיטלקית ומשלב עשבים מקומיים מהמדבר הישראלי.
בנוסף, יהיו שם גם Holy!Bitters, מותג האלכוהול של מור קורל ואורי גופר, שמציעים תמציות צמחים מרירות עם טעמים ייחודיים כמו חוויאג’ והדרים - שגם יככבו ב"מידל בר" עם קוקטיילים מיוחדים. Liquidium, נעמה שטרנליכט, רוקחת סירופ טוניק מצמחים ותבלינים מקומיים, מייצרת וורמוט ומשקאות אלכוהוליים במזקקת זוהרה.
ואם בא לכם להכין קוקטייל בבית - המתססה יגיעו עם סיידרים אלכוהוליים ומיצים טבעיים, מעבדת הקוקטיילים של גיא גרלניק תציע קוקטיילים מבוקבקים ותמציות ייחודיות כמו סלרי מבוסס ג’ין, PAPEDA, שיתוף פעולה בין מגדלי ההדר ממשפחת אלון למעבדת Liquidium תציע קוקטיילים מבוקבקים עם פירות טריים - והיבואנים FREE SPIRITS & Co ו-The Spirit Curator, יציגו ביריד מותגים משפחתיים וארטיזנליים מרחבי העולם.

שיחות על אוכל

לצד דוכני המזון וברי המשקאות, יתקיימו גם שיחות מרתקות סביב מזון, היסטוריה, חקלאות וניצול שאריות וחומרי גלם. הדיונים יתקיימו בבר ה"מידל איסט" בשרונה מרקט, ויארחו שפים מצליחים. בין הדיונים:
  • “משאריות המטבח לאוצרות קולינריים” - השפים שיראל ברגר ושלום שמחה אלברט יספרו על גישתם הייחודית לניצול מלא של חומרי גלם, הפיכת שאריות לאוצרות קולינריים. בנוסף, הם יספרו על המסע שלהם להצלחה והאופן בו הם מובילים את המטבחים שלהם להכרה בינלאומית, כולל פרסים בתחרות היוקרתית World 50 Best.
  • "שיח שומשום" - איך הגיע השומשום לישראל, ואיזו מהפכה הוא עבר? אורן הכסטר, מנכ”ל מסיק מגל, יספר על הגידול המסחרי הראשון של שומשום מקומי מאז שנות ה-60. שיחה זו תחשוף את המהפך המרתק בענף השומשום הישראלי, בו קיבוץ מגל וחוקרים מהאוניברסיטה העברית מובילים את חזרתו של הגידול המקומי, עם הבטחה לעתיד של טחינה כחול-לבן.
  • "הטיפה שמשנה" - איש היין והאלכוהול ומבעלי מסעדת ״בסטה״ אבירם כץ ישוחח עם מור קורל עולם הביטרס, תערובת מרוכזת העשויה מעשבי תיבול, תבלינים ופירות המשמשים לשיפור הטעם והארומה של קוקטיילים - איך הם מיוצרים, מה עושים איתם וכיצד הם שינו את עולם המשקאות. לשיחות יש להירשם מראש באתר דיגיתל בעלות סמלית
יריד "מְשָׁקִים וּמַשְׁקָאוֹת - יריד תוצרת ארטיזנלית" בשרונה מרקט יתקיים בין התאריכים 5-6 ספטמבר 2024 (ביום חמישי בין השעות 10:00-23:00, ביום שישי בין השעות 10:00-16:00).
בשיתוף שרונה מרקט


פורסם לראשונה: 11:16, 29.08.24