העמק הוא חלום, ואם זה חלום - אז חייב להיות פה גם אוכל טוב. עמק יזרעאל - מוקף בהרים, מוצף בשדות ומלא בקיבוצים וישובים, מציע הרבה אפשרויות לטיולים וכן, גם לא מעט בתי קפה, מסעדות ועגלות קפה. אספנו את המקומות שכדאי להכיר.

גולדה בחצר, מרחביה

בית קפה אינטימי במבנה שהיה פעם בית ילדים קיבוצי. יש כאן אווירה כפרית רגועה, בעיקר בחצר שיש בה פינות ישיבה נעימות, אבל גם בפנים בחלל הממוזג. התפריט חלבי וכולל מאפים טריים, מתוקים ומלוחים, הנאפים במקום, וגם פסטות, פיצות וסלטים, והכול טרי, צבעוני ונדיב. יש מגש ארוחת בוקר נפלא עם חביתה, ירקות וממרחים, חצ׳פורי עם ביצת עין, קישים מגוונים לצד סלט ירוק, כמה סוגים של שקשוקה, קובנה עם מטבלים, כריכי קרואסון, מוזלי ועוד. פתוח בשבת אבל סגור בראשון.
קיבוץ מרחביה, 052-3767150. לא כשר

בלה, בית שערים

מסעדה ותיקה במונחים של היום, כבר בת עשר שנים, שהקימו שני חברים שגדלו בעמק יזרעאל, עידן ליפשיץ וליאור גולן. זו מסעדה איטלקית ים תיכונית עם הרבה מנות של דגים ופירות ים, אבל גם בשר, סלטים, פסטות ופיצות משובחות מתנור אבן. יש לה גינה נעימה ורחבת דשא גדולה, שבה אפשר להעביר את הזמן בנעימים בזמן המתנה לשולחן. בערבי רביעי וחמישי פועל כאן הפאצו בר, שמספק בילוי לילה אלכוהולי עם מוזיקה מעולה.
בית שערים, 04-9830730. לא כשר
16 צפייה בגלריה
אוכל איטלקי. בלה
אוכל איטלקי. בלה
אוכל איטלקי. בלה
(צילום: דניאל לילה)

הקרון בעמק, גבת

עגלת קפה שהיא קרון האוכל של שף אייל גימשי ונמצאת בתוך משתלה מקסימה. כמו בהרבה עגלות קפה, גם כאן יש תפריט של מאפים וכריכים - אבל עם טאץ' ייחודי של מרכיבים קצת פחות נפוצים והגשה יפהפיה. הכול תוצרת המקום, דבר נדיר לכשעצמו בעגלות מהסוג הזה. בתפריט: ברוסקטות מפוארות, כריכי נקניק עמוסים כל טוב, סלטים של מסעדה, בייגלים ועוד הרבה דברים שהופכים את הקרון הזה לבית קפה שהוא אחד הטובים בעמק. האווירה המיוחדת בין פרחי המשתלה היא רק בונוס ויש גם כמה פינות ישיבה בחלל הגדול הממוזג.
יזרעאלה הבית לגינה, קיבוץ גבת. לא כשר

צ׳אנג בה, יקנעם

הבעלים של בלה הקימו גם את צ׳אנג בה ביקנעם, מסעדה תאילנדית שנולדה מתוך אהבה גדולה לאוכל הרחוב התאילנדי. צ'אנג בה מנסה להיות כמה שיותר אותנטית עם מנות המוכרות לכל מי שטייל קצת בתאילנד, ועושים בה שימוש בתבלינים וחומרי גלם שהרבה מהם מיובאים מתאילנד. מנות של אטריות, אורז או קארי, סלטים עוקצניים, מנות דגים ועוד, שמח, חריף וטעים.
התמר 1 יקנעם עילית, 04-7709099. לא כשר
16 צפייה בגלריה
חריף ושמח. צ׳אנג בה
חריף ושמח. צ׳אנג בה
חריף ושמח. צ׳אנג בה
(צילום: גלעד הר שלג)

בלומה, קריית טבעון

בית קפה ומאפייה בקריית טבעון באווירה קז'ואלית ונעימה, עם מאפים ולחמים מצוינים שנעשו בידיים מנוסות. כבר עשר שנים שהמקום פועל ומגיש לצד לחמים, עוגות, מוצרי מזווה ומעדנייה מצוינת, גם תפריט אוכל חלבי עם מנות בראנץ׳ וארוחת בוקר, הרבה מנות ראשונות של ירקות וגבינות, כריכים בלחמים תוצרת בית, קינוחי קונדיטוריה ועוד. בערב עושים כאן מעבר נעים לתפריט לילה קטן עם פיצות, יין ובירה ומוזיקה טובה.
יצחק רבין 30 קריית טבעון, 04-6555204. לא כשר

נדב קינוחים, רמת ישי

קונדיטוריה שהיא גם בית קפה ונפתחה בשנת 2002 על ידי זוג חברים מהעמק, נדב חן ואוהב מור. מעבר לקינוחים שכיף כל כך לבחור ביניהם, יש תפריט בית קפה לא קטן, עם ארוחות בוקר, מאפים, פסטות, סלטים, לזניה וכריכים. לסיום תוכלו להזמין קינוח אישי בכוס, פרוסת עוגה, מוס, אקלרים או פחזניות.
הצפצפה 1 רמת ישי, 04-9535414. כשר
16 צפייה בגלריה
נדב קינוחים
נדב קינוחים
אל תשכחו גם קינוח. נדב קינוחים
(צילום: קובי רובין)

בארקה, הזורע

בכניסה לקיבוץ הזורע, בין המטעים, יושבת לה העגלה הזו, שהיא אינה עגלה קפה אלא עגלת אוכל של ממש. על הסירים עומל ברק גורן, ירושלמי הנשוי לבת הקיבוץ ועדיין מחזיק בירושלים את המסעדה "בין עזה לברלין". בעגלת האוכל הוא מגיש בשעות הצהריים בלבד מנות שמזכירות את התפריט של המסעדה הירושלמית: קובה חמוסטה וקובה סלק, כריכי אסאדו, בגט שניצל, קציצות ברוטב אדום עם אורז וסלט, בורקסים גדולים, פיש אנד צ׳יפס, פלאפל בפיתה או בצלחת ועוד. הכול מצולחת יפה ומזמין, באווירה הפסטורלית והמרגיעה של הפרדס.
הכניסה לקיבוץ הזורע. לא כשר

יענקל'ה, הזורע

יונת אבריאל, בת קיבוץ הזורע, הקימה את העגלה הוותיקה הזו וקראה לה על שם אביה יענקל׳ה זכרונו לברכה - הלוגו של העגלה הוא חתימתו. זה מקום שכבר הפך למעין בית קפה שכונתי שבו קונים קפה או אוכל מהדוכן הקטן ויושבים באחת פינות הישיבה המוצלות. נעים ושקט כאן, השירות חייכני ויש קפה מצוין, עוגות ועוגיות שיונת אופה בעצמה ממתכוני משפחה ישנים, סלטים טריים, כריכים מושקעים, קפה, מיצים ויין.
קיבוץ הזורע. לא כשר

הבוטקה, רמת ישי

חומוסיית בוטיק שפתחה סניפים נוספים בקריות ופתח תקווה ומגישה הרבה יותר מסתם חומוס. הבוטקה הוקם על ידי רועי הלוי לפני 14 שנה ודוגל בשימוש בחומרי גלם איכותיים ומקומיים ככל הניתן, כולל טחינה גולמית מיוחדת שמיוצרת במיוחד עבורו. בתפריט יש גם עראיס, חומוס עם בשר, צ'יפס שרק בשבילו שווה להגיע, פלאפל, סלטים, מג'דרה, סביח בקערה ותוספות כמו פול ופטריות על החומוס. דוגלים כאן גם באירוח לבבי.
הדקל 2, רמת ישי, 04-9533386. לא כשר
16 צפייה בגלריה
אירוח לבבי. הבוטקה
אירוח לבבי. הבוטקה
אירוח לבבי. הבוטקה
(צילום: לין לוי)

פיתה מרקט, רמת ישי

מין פודטראק שטומן בתוכו מעשנה של בשרים, אבל עושה כבוד גם לטבענים. הפיתות כאן רכות, נמרחות בממרחים תוצרת המקום ומתמלאות בעוף מפורק ומעושן, פרגיות, שקדי עגל, קבב ועוד. יש גם שווארמה טבעונית מעולה. לצד הפיתה: תוספות כמו תפוח אדמה מטוגן ומעושן או סלט ירוק.
הצפצפה 1 רמת ישי, 072-3937275. לא כשר

אווה ובתיה, קריית טבעון

בית קפה קונדיטוריה שפועל כבר 12 שנה עם אווירה אינטימית משפחתית נעימה. הוויטרינות עמוסות בכל טוב עם מבחר מסחרר של עוגות, עוגיות, חיתוכיות, קרואסונים, קאפקייקס, ועוד מיני מאפים מסקרנים. יש גם תפריט אוכל עם סלטים, כריכים ומאפים מלוחים שיהיו רק הקדמה ראויה למתוקים שיגיעו לאחר מכן. אפשר להזמין גם סלי פיקניק ולקחת לפינת טבע מרגיעה.
חנה סנש 28 קריית טבעון, 054-4372702. כשר
16 צפייה בגלריה
אווירה אינטימית. אווה ובתיה
אווירה אינטימית. אווה ובתיה
אווירה אינטימית. אווה ובתיה
(צילום: יח"צ)

סטרלינג המבורגר, זרזיר

סטרלינג הוא מין דיינר אמריקני שאולי נראה מבחוץ קצת לא אטרקטיבי, אבל שווה להיכנס. אכרם הייב עומד מאחורי המקום שקרוי על הציפור זרזיר באנגלית. הוא מגיש כריכי בשר, טוסטים וטורטיות, אבל ההמבורגר הוא גולת הכותרת. הקציצות מבשר עגל דקות יחסית אבל עסיסיות, הלחמניות רכות, והירקות והרטבים מדויקים ובצד יש צ'יפס או כדורי תפוחי אדמה מטוגנים. הכי נחמד להסתכל בתפריט, לראות מחירים שמזמן לא ראינו - ולהזמין בלי חשבון.
כביש ראשי זרזיר מול המועצה המקומית, 04-8320340. לא כשר
16 צפייה בגלריה
סטרלינג
סטרלינג
גולת הכותרת הוא ההמבורגר. סטרלינג
(צילום: אגמדיה)

טאבון פאטמה, זרזיר

מסעדה בדואית משפחתית שמגישה אוכל ערבי מצוין. על הקיר תלויה תמונה של פאטמה מבשלת, אמא של איציק, מבעלי המקום הקרוי על שם חבר של אביו שנהרג בצבא. איציק למד בישול בכל מיני מקומות בעולם, אבל במסעדה שלו הוא מבשל בסגנון המקומי מסורתי. מנת הדגל היא ללא ספק המדפונה, עוף שלם שנצלה בבור באדמה במשך כמה שעות. יש גם קבב, שישליק כבש, עלי גפן ממולאים, כרוב וקישואים ממולאים, וכמובן המון סלטים שממלאים את השולחן עד אפס מקום.
כביש ראשי זרזיר, 050-9494969. לא כשר
16 צפייה בגלריה
אוכל ערבי מצוין. טאבון פאטמה
אוכל ערבי מצוין. טאבון פאטמה
אוכל ערבי מצוין. טאבון פאטמה
(צילום: לין לוי)

השוק 34, עפולה

לפני כמה שנים נפתחה בשוק בעפולה מסעדת השף שוק 34 וסימנה את תחילת ההתעוררות הקולינרית תרבותית של העיר. שף קונדיטור דותן עסיס ושף אסף הייבלום מגישים כאן סלט קיסר פרגיות שהפך ללהיט, סיגר מעורב ירושלמי, כנפיים בסגנון אסיאתי, סביצ'ה ממה שהכי טרי עכשיו, סלקים שרופים בתנור, דג בגריל לצד גרגרי חומוס ועגבניות צלויות, שיפוד אנטריקוט על לאפה ועוד. יש גם דגש על קוקטיילים ואווירה. בימי שישי ושבת מגישים בראנץ' אז שווה להתעדכן.
השוק 34 עפולה, 072-3386906. לא כשר
16 צפייה בגלריה
השוק 34
השוק 34
העירה את עפולה. השוק 34
(צילום: קרין בר)

מקלות וניל, עפולה

הקונדיטור יגאל אפרתי פתח את מקלות וניל בשנת 2000 ומאז הקונדיטוריה הזו הפכה לאימפריה מקומית. יש כאן כמובן כמה עוגות ועוגיות שהפכו לאייקוניות במהלך השנים, אבל גם טארטים, מוס, מקרונים, מילפיי, גלידות מצוינות תוצרת המקום ומגוון לחמי שאור. לא כדאי לפספס גם את ספריית השוקולד: טבלאות שוקולד משובחות בכל מיני טעמים שמסודרים כמו ספרים בספרייה. בית הקפה החלבי שפועל במקום מגיש גם ארוחות בוקר, כריכים, פסטות, פיצות, סלטים וקישים.
יהושוע חנקין 9 עפולה, 04-6420222. כשר
16 צפייה בגלריה
קונדיטוריה שהיא אימפריה. מקלות וניל
קונדיטוריה שהיא אימפריה. מקלות וניל
קונדיטוריה שהיא אימפריה. מקלות וניל
(צילום: לין לוי)

מסיק, תל עדשים

מסעדה כפרית כשרה שמתפקדת גם כחנות יין ובית בד. התפריט קטן וצמחוני ומבוסס על חקלאות ישראלית וגבינות של יצרנים קטנים מהאזור בעיקר. כשהאוכל הזה מוגש לצד יין מצוין ובאווירה הפסטורלית של כרם הזיתים - התוצאה מאוד יזרעאלית. יש כאן פלטת גבינות, סלטי ענק, כריכים מושקעים, תבשילים כפריים, והכול לצד מבחר יינות מגוון. אפשר להזמין מראש סלסלת פיקניק ולשבת איתה בין עצי הזיתים.
הייקים 50 תל עדשים, 050-4700440. כשר

תמרלין, נהלל

המיזם הקולינרי של משפחת תמרלין שמגדלת בקר כבר עשרות שנים, אותו מובילה ניר תמיר: מסעדה, איטליז ומעדנייה קטנה, הכול כמעט מוקדש לאוהבי הבשר. בוויטרינה תמצאו את כל הנתחים הטובים והמיוחדים שישימו לכם על גריל הפחמים הלוהטים, לצד מנות ראשונות כמו ארטישוק צרוב או עראיס. יש גם סלטים, קרפצ'יו בקר, סינייה כרוב, קבבים, כריכים של בשר מעושן, קריספי צ'יקן והמבורגר כמובן. המסעדה פונה לנוף בלתי רגיל של שדות העמק והאווירה מיוחדת ופסטורלית.
מושב נהלל, 077-7242042. לא כשר
16 צפייה בגלריה
תמרלין
תמרלין
בשר ואווירה. תמרלין
(צילום: קרין בר)

ארמון סהרה, נין

שף נשאת עבאס (אל באבור) יוצר מטבח ערבי גלילי שבו הוא משלב כל מיני טכניקות בישול. יש תפריט ענק וכמה מסלולי ארוחות שאפשר לבחור ביניהן, כך או כך, מדובר בארוחה ענקית. היא נפתחת בסלטים ומזאטים שממלאים את השולחן כמו סלט עגבניות חריפות עם בצל, סלט ג'רג'יר, לאבנה תוצרת בית, סלט חצילים כבושים, עלי גפן ביוגורט, ארטישוק מוחמץ ועוד. או אז תתחיל הארוחה הרצינית עם מנות כמו ממולאים מכל הסוגים, קובה בשר, תבשילים ערביים מסורתיים, קבב טלה, צלעות כבש, ואפילו מדפונה, מנה מיוחדת של אוסובוקו טלה שנצלה שש שעות בבור באדמה עם גחלים מלחשות. האוכל מוקפד ומוגש בצלחות נדיבות ויפהפיות.
נין, 04-6935101. לא כשר
16 צפייה בגלריה
ארמון סהרה, נשאת עבאס
ארמון סהרה, נשאת עבאס
ארוחה ענקית. ארמון סהרה
(צילום: יח"צ טל פז)

המטבח של דורון, היוגב

דורון בר און הוא שף ותיק, יליד העמק, שיחד עם אשתו ענת מפעיל קייטרינג משובח כבר שנים רבות, סדנאות בישול, וארוחות בוקר ובראנץ' ליודעי דבר. הכול מבוסס על התוצרת הטרייה של העמק: ירקות שגדלים בשדות שסביב מושב היוגב, גבינות של היצרנים הקטנים באזור, דבש ושמן זית מקומיים ועוד. תפריט הבראנץ' משתנה לעיתים קרובות מסיבות עונתיות אבל אפשר למצוא בו שקשוקה מעגבניות שרופות וביצי משק, מאפה פילאס במילוי תרד ופטה, צלחת דגים מעושנים, סלט עלים ברוטב קיסר ועוד. חובה לתאם מראש.
היוגב, 04-9893247. לא כשר

פיצה גרין באס, היוגב

בשולי מושב היוגב יושב אוטובוס ירוק, טובל בין השדות והמרחבים הירוקים שמסביב, וסביבו שולחנות ופינות ישיבה שבהן אפשר להתרווח ולזלול פיצות טעימות. הפיצות בגודל בינוני, בין אישי לגדול, והבצק רך וגמיש, לא דק ולא עבה מדי. הן מוגשות על מגש עץ ולצידן אפשר ליהנות מסלטים טריים, לזניה, תפוח אדמה מדורה, רטבים לפיצה שמקפיצים את הטעם, וכמובן תוספות כמו זיתי קלמטה, פטריות, אננס, טונה, בולגרית ועוד.יש גם מלבי לקינוח. המקום סגור בשבת.
היוגב, 052-2977508. לא כשר
16 צפייה בגלריה
פיצה של גרין באס, מושב היוגב
פיצה של גרין באס, מושב היוגב
פיצה בשדות. גרין באס
(צילום: יח"צ)

הצריף, היוגב

עגלת קפה בחורשה קטנה בכניסה למושב, שהיא בעצם צריף קטן מוקף שדות ירוקים ומטעי זיתים. המקום פועל רק בשישי ושבת ויש לו תפריט פחות או יותר סטנדרטי של עגלות קפה - אבל הכול עשוי מצוין ונראה יפהפה. יש קערות אסאי צבעוניות מלאות כל טוב, כריכים בלחמניות רכות או בקרואסונים פריכים, מגוון סלטים רעננים, קפה מצוין ומיצים סחוטים. בימי שבת, מהצהריים ועד הערב, עושים כאן פיצות ומוזגים בירות קרות. מומלץ במיוחד בזמן השקיעה.
היוגב, 050-9937663. לא כשר

היזרעאלית, כפר גדעון

טריילר פיצה הפתוח רק בשעות הערב ומשקיף על השדות של העמק. סניף נוסף פועל בעפולה. משקיעים כאן מאוד בבצק מקמח מיובא מאיטליה שעובר התפחה של 72 שעות, פתיחה ידנית בלבד ואפייה על אבן שמוט ב-450 מעלות. עוד בונוס - הגבינה היא מוצרלה של עברי. המרגריטה מצוינת אבל יש כמה פיצות מיוחדות כמו פיצה שקשוקה עם חלמוני ביצה, פיצה לבנה עם סומק ורוטב שמנת ופיצה עם גבינת עיזים וכרוב צלוי. יש גם קלצונה דבש מעניין עם פלפל שחור ופרמזן.
כפר גדעון, 052-7910624. כשר
16 צפייה בגלריה
העיזראלית
העיזראלית
פיצה מול השדות. היזראלית
(צילום: קרין בר)

חוות התבלינים בגלבוע

המסעדה הוותיקה של פנינה ויוסי מס, שיושבת במבנה עץ בסגנון אלפיני על קצה הר הגלבוע ומשקיפה אל נוף בלתי רגיל. מסביב למסעדה גינה, גן תבלינים וצמחי מרפא וכרם, שתוצרתם משמשת את המטבח הכפרי עבור מנות כמו נקניקיות צ׳וריסוס בהכנה ביתית לצד כרוב כבוש ופירה, גירוס קבב עם סלט של ירקות שרופים, ניוקי סלק עם כרישה וארטישוק, פטה כבד עוף עם דבש ופיסטוקים, חומוס ביתי, כרובית צלויה, נתחי בשר על האש ועוד. בימי שישי בבוקר מגישים כאן ארוחת בוקר עשירה. כדאי לעשות טיול קטן בגן התבלינים ולשבת במרפסת המשקיפה על כל העמק - עד להרי נצרת ורכס הכרמל.
דרך נוף הגלבוע כביש 667, 04-6531093. לא כשר
16 צפייה בגלריה
מסעדת חוות התבלינים
מסעדת חוות התבלינים
ארוחה עם נוף. חוות התבלינים
(צילום: באדיבות חוות התבלינים)

עגלת קפה 79, הסוללים

עגלת קפה ותיקה של בני הזוג סמדר וירון הרשקוביץ הממוקמת על גבעה קטנה סמוך לכניסה לנחל ציפורי. אפשר לקנות דברים טעימים ולעשות פיקניק באחת מהפינות בטיילת הנחל. יש פה דגש חזק על קפה איכותי ותפריט האוכל שומר על קלילות וחומרי גלם טובים ופשוטים. כריכים, טוסטים, מאפים מתוקים ומלוחים, מוזלי, מלבי, בורקסים ועוד. בשבת יש ג'חנון ולפעמים גם גלידה של בוזה. בני הזוג גם מפעילים את הדלפק פיצה בר, מקום קטן של פיצות נאפוליטניות, פסטות וסלטים בשמשית, שבהחלט שווה גם הוא ביקור.
צומת הסוללים, 054-4334191. לא כשר

חוות דרך התבלינים, בית לחם הגלילית

חווה חקלאית תיירותית בלב השדות של המושבה בית לחם הגלילית. עשרות שנים שמגדלים כאן עשבי תיבול, עשבי מרפא ותבלינים, מייצרים תערובות וחליטות ומפעילים גם בית קפה ועגלת מזון קטנה. בית הקפה הנקרא סיידר מציע תפריט חלבי של כריכים, סלטים, מגש ארוחת בוקר, פלטת גבינות ועוד המון מנות קלילות שעשויות טוב ועושות שימוש בחומרי גלם מקומיים ככל הניתן. אפשר לשבת בחלק הממוזג או מול השדות ובין ערוגות התבלינים.
בית לחם הגלילית, 0542552164. לא כשר
16 צפייה בגלריה
בראנצ'ים חדשים בארץ
בראנצ'ים חדשים בארץ
תבלינים ומנות קלילות. דרך התבלינים
(צילום: יח"צ)

חוות קירשנר וקפה קירשנר, בית לחם הגלילית

חווה משפחתית מקסימה בשדרה הטמפלרית בבית לחם הגלילית של גיא ואתיקה, דור שני למייסדי המושב. אתיקה הקימה כאן מתחם אירוח שלם, שממנו צמח בראנץ' אגדי עם בופה של כל מיני סלטים ומנות של ירקות, לחמים בעבודת יד, גבינות מקומיות ועוד.צריך להזמין מקום מראש כמובן. יש במקום גם סלי פיקניק שעושים חשק, סדנאות בישול ואפייה ועוד. לפני כשנה פתחה אתיקה במתחם גם את קפה קירשנר, עגלת קפה כפרית, חלבית אבל לא כשרה, עם כל מיני אזורי ישיבה סביבה ומבחר גדול של כריכים ומאפים, בורקס, סלטים, מיצים וקפה מצוין, הכול תוצרת המקום ומירקות החווה. מאוד עמוס פה בסופי שבוע.
משק 5 בית לחם הגלילית, 052-6575063. לא כשר

יקב שדות, שדה יעקב

יקב עם נוף משגע המשקיף על כרמים ושדות. הייחוד שלו הוא מסעדה עם תפריט אוכל של ממש, בסגנון בראנץ׳ חלבי - כריכים, סלטים ומשקאות חמים וקרים לצד יין וסנגרייה נפלאה. בין היתר אפשר לאכול פלטת גבינות מושקעת ממחלבת ברקנית, פלטת דגים או פלטת גבינות טבעונית של אוטופי, לצד לחמים מצוינים, וגם לאבנה, איקרה, דג מטיאס כבוש, סלט יווני או סלט קפרזה, כריך סלמון, כריך קמבבר ועוד מנות מיוחדות משתנות.
שדה יעקב, 052-8446228. כשר
16 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)