הוא רק בן 22 - אבל את האוכל שלו מכירים מיליוני אנשים בעולם. איתן ברנט, יהודי אמריקני, הוא אחד המשפיענים החזקים בתחום האוכל היהודי.
הוא פרץ את דרכו כבר בגיל 11 בתוכנית הטלוויזיה האמריקנית Chopped, שבה מקבלים המשתתפים סל מוצרים בהפתעה וצריכים להכין ארוחת שלוש מנות. הוא לא זכה אמנם, אבל כבר אז הפגין ביטחון, ידע, ובעיקר הרבה אהבה לבישול. היום יש לו כבר 8.5 מיליון עוקבים בסך הכול בפלטפורמות השונות.
1 צפייה בגלריה
איתן ברנט
איתן ברנט
איתן ברנט במטבח
(מתוך אלבום פרטי)
ברנט הוא כאמור יהודי גאה - ושרשרת מגן הדוד שהוא תמיד עונד מעל הבגדים שלו לא משאירה מקום לספק. בין כל המתכונים המגוונים שהוא מעלה לרשתות תמצאו חלה לשבת, סופגניות קרוקמבוש לחנוכה, שניצל וסלט, עוגת בבקה שוקולד ועוד קריצות למטבח יהודי ישראלי. וזה עוד בלי הפינות הקבועות שלו של בישול ארוחת שבת משפחתית מסורתית, או פינה שבה הוא מתלבש ומתארגן לבית הכנסת. ברגעים האלה הוא גם לא מתבייש לציין שהוא מחפש להכיר בחורה יהודייה נחמדה.
איך זה להיות יהודי בימים אלה ברשתות החברתיות? "כשרק התחלתי להעלות תכנים הקהל שלי היה ברובו יהודי וקיבלתי תמיכה מטורפת מהקהילה היהודית שנתנה לי את הפוש הראשוני כדי להניע את הקריירה שלי. היום הקהל שלי מגוון הרבה יותר אבל העוקבים היהודים נשארו התומכים הרועשים ביותר שלי ואני אסיר תודה להיות חלק מקהילה כל כך מדהימה".
מאז ה-7 באוקטובר ברנט העלה אחת לזמן מה פוסטים למעו החטופים ולמען ישראל, ואף ביקר בישראל והגיע אל ישובי העוטף והעלה משם סיפורים ותמונות אותם חלק עם מיליוני העוקבים שלו. "זה היה ביקור משמעותי. בישלתי גם עם משפחת חתואל מאופקים שאיבדה את אבי המשפחה במתקפה הקשה. האוכל בישראל נהדר ומנחם. אכלתי בשוק הכרמל מרק תימני מפוצץ בטעמים שגרם לי לרגעים לשכוח מהכול".
@eitan Reminding myself to savor moments of Jewish joy and tradition. ✡️ #jewish #jewishfood #amyisraelchai #babka #jewishpride ♬ original sound - Eitan Bernath

איזו מנה שלך אתה הכי אוהב? "קערה גדולה של ריזוטו קרמי עם פטריות מטוגנות בחמאה וערמות של פרמזן מגורד היא כנראה המנה האיטלקית המנחמת ביותר שאני מכיר. זו מנה שלוקחת אותי כמה שנים אחורה לבית הספר לבישול ולקורס האיטלקי שבו התמקצענו בריזוטו שלב אחרי שלב בדקדקנות, רק אחר כך הבנתי שזה בעצם די פשוט. האורז מתבשל לאט בציר ירקות או עוף, הפרמזן מעניק לו מליחות אגוזית נעימה, והפטריות טעמי אוממי. ריזוטו תמיד נראה הרבה יותר מסובך מכפי שהוא באמת, אבל זה באמת דורש רק תשומת לב וחצי שעה עבודה. הסוד שלי לריזוטו מושלם הוא לשמור על הציר רותח כל הזמן, הטמפרטורות הגבוהות הן מה שגורמות לעמילן להשתחרר וזה מה שהופך את האורז לקרמי".
ריזוטו פטריות
11 דירוגים
ריזוטו של איתן ברנט
כשר
צמחוני
זמן הכנה
90 דקות
זמן כולל
90 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
12
קרדיט מתכון: איתן ברנט, צילום: איתן ברנט