לאט לאט, תוך כדי התחממות גלובלית, מגפות ומלחמות, הופכת ישראל למעצמת גלידה קטנטנה. בגלידריות מכונות הגלידה פועלות ללא הפסק, ובתוך הפונצטי, מיכלי הג'לטו המיוחדים, מונחים טעמים כיד הדמיון - ולכם רק נותר לבחור, משימה לא קלה אך מהנה במיוחד. לרגע אחד קטן הצרות מסתכמות בכוס או גביע, בשוקולד או תות. בחרנו 25 גלידריות בוטיק מופלאות במיוחד שכדאי להכיר - מצפון ועד דרום.

תוצרת הגולן, גבעת יואב

הגלידה של נועם וספיר הוך-טיטלבוים, בני זוג שהקימו חנות המרכזת את כל תוצרת הגולן במקום אחד - דבש, יין, שמן זית, שוקולד, גבינות, אגוזים, ועוד. בתור אוהבי גלידה הם החליטו גם לייצר גלידה הנשענת כולה על המוצרים בחנות שלהם ועל תוצרת חקלאית של האזור - גלידת שוקולד דה קרינה, גלידת רימונים ממשק רם, גלידת מנגו ממשק הבשן, גלידת קפה וויסקי ממזקקת גולני, גלידת מסקרפונה עם ליקר דובדבנים מיקב בהט, גלידת שמנת דבש ממכוורת יוסף, גלידת יוגורט עם פירות מהרמה וגרנולה מנדל, ויש בעונה גם גלידת אבוקדו, בזיליקום ושמן זית.
גבעת יואב, 052-5462766. כשר

גלילטו, שדה נחמיה

בגלידרייה המופלאה הזו עושים ג׳לטו איטלקי, במרקם רך יחסית ולא דחוס, ועל כן היא נקראת גלילטו, הלחם המילים ג'לטו וגליל. הגלידה טרייה ומיוצרת מחומרי גלם טבעיים, ובין הטעמים שלה אפשר למצוא לבנדר, שוקולד עם שברי שוקולד בפנים, אספרסו, פיסטוק, משמש, רום וצימוקים, אמרנה, וניל ועוד. זו גלידה מעודנת, לא צעקנית וכנראה הרבה פחות מתוקה ביחס לגלידות אחרות. בימים אלה יש חלוקה שלה גם באזור המרכז, ושווה לברר - היא פנומנלית.
שדה נחמיה, 054-3651444. לא כשר.
10 צפייה בגלריה
גלידת 'גלילטו'
גלידת 'גלילטו'
מעודנת ולא צעקנית. גלילטו
(צילום: בן פרשיץ)

בוזה, תרשיחא

הגלידה של עלאא סוויטאת מתרשיחא ואדם זיו מקיבוץ סאסא, שחלמו על גלידה של דו קיום, המבוססת על חומרי גלם מהגליל. הגלידרייה הראשונה הוקמה בתרשיחא, והיום יש שמונה סניפים של בוזה ברחבי הארץ. זוהי גלידה טרייה שמכינים מדי יום בעבודת יד, והיא לא מתוקה מאוד - אלא מבליטה את טעם חומרי הגלם. הטעמים מיוחדים, ביניהם גלידת הקשיופאה המפורסמת העשויה קשיו, גלידת ערק אשכוליות, קפה שחור והל, שומשום שחור וחלבה, לילות ביירות, יוגורט ושמן זית, פרג לימון, מסקרפונה תאנים ועוד.
סניפי בוזה
10 צפייה בגלריה
גלידת דו קיום. בוזה
גלידת דו קיום. בוזה
גלידת דו קיום. בוזה
(צילום: נחום סגל)

אייססלון, חיפה

סלון הגלידה של אדוה ושיאון ליאני, שהוקם מתוך אהבה גדולה לגלידה, לתהליכי ייצור קפדניים, לחומרי גלם מיוחדים ולכל ההוויה האנושית שגלידרייה יוצרת סביבה. הסניף הראשון הוקם במרכז מסחרי בדניה, וסניף נוסף הוקם בכפר תבור. הגלידה היא ג'לטו איטלקי אמיתי, כפי שהוכשרה אדוה להכין באיטליה, עם טעמים מיוחדים כמו שזיף, אננס בננה, צנובר, תות וחמאת בוטנים, שוקולד לבן ורוזמרין, קפה לבן ושוקולד ועוד. בעונה מכינים כאן גם גלידת אבוקדו תפוז, גלידת לאבנה וגלידת מקדמיה.
אוסקר שינדלר 7 חיפה, 8344340 -04
שדרות קק"ל, כפר תבור
10 צפייה בגלריה
גלידה של אייססלון בחיפה
גלידה של אייססלון בחיפה
גלידה שנעשית באהבה. אייססלון
(צילום: אייססלון)

גלידת שפרעם, שפרעם

הגלידה הנהדרת של משפחת זייתון, המבוססת על מתכון של סבתא משנת 1939 שדמותה משמשת עד היום בלוגו. הגלידה הזו מיוחדת בשל השימוש במסטיקה, שרף עץ אלת המסטיק המשמש בהכנת גלידות באזורים כמו טורקיה ויוון, שיוצר מרקם צמיגי ונמתח וגם שומר שהגלידה לא תימס כל כך מהר. יש כאן המון קינוחים וטעמים שונים, כמו בקלווה, כנאפה ולילות ביירות, אבל הטעמים האייקוניים של המקום הם וניל, פיסטוק ולימון.
רחוב גבור 42, שפרעם, 04-9077751
כפר יאסיף 70, 04-6276707
10 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
לילות ביירות. גלידת שפרעם
(צילום: לין לוי)

דליקטו, חיפה

את גלידריית דליקטו במרכז קסטרא בחיפה הקים לפני שבע שנים מריו סנטומו, איטלקי שהתאהב בישראלית והגיע לארץ בעקבותיה. הוא למד את סודות הג'לטו בארץ מולדתו וגייס לעצמו שותף איטלקי גם הוא - דוד דרום. הגלידה נעשית על פי המסורת האיטלקית, בטעמים מסורתיים אבל גם בטעמים מיוחדים יותר כמו גלידה מוצרלה בזיליקום, כן מה שקראתם, וגם אשכוליות וקמפרי, טירמיסו, מוחיטו ועוד. יש גם לא מעט טעמים טבעוניים.
פלימן 8 מרכז קסטרא, חיפה, 04-6027036

אמיליה, חיפה

מה שהתחיל לפני עשר שנים כגלידרייה, הוא היום מסעדה איטלקית עם פיצות, פסטות וג'לטו לקינוח. הגלידה היא איטלקית אמיתית, קטיפתית ואוורירית, ומגיעה גם בגרסאות ללא סוכר וגם ללא מוצרי חלב. יש גם מחלקה מכובדת של יוגורט עם תוספות ורטבים. בין הטעמים הפחות סטנדרטיים שמציעים פה תוכלו לנסות מנטה עם שברי שוקולד, מסקרפונה תאנים, לימונצ'לו, קרם שניט, בזוקה, קפוצ'ינו, היער השחור ועוד.
שדרות מוריה 118, חיפה, 04-8289181
10 צפייה בגלריה
גלידריית 'אמיליה'
גלידריית 'אמיליה'
גלידרייה ומסעדה. אמיליה
(צילום: נמרוד גליקמן)

הגלידה, רמת ישי

גלידרייה ותיקה שפועלת ברמת ישי מאז 2008 ומציעה מבחר אדיר - בכל רגע נתון תוכלו לטעום יותר מ-30 טעמים, וזה לא כולל את היוגורט עם התוספות ואת הקינוחים שמגישים כאן, כמו וופל בלגי או קרפ צרפתי. יש טעמים מסורתיים וכמה יוצאי דופן כמו גלידת מקדמיה, קרם ברולה, לימונענע, שוקולד לבן ועוגיות, פאי לימון וסורבה שוקולד. החצר מקסימה וזהו אחד המקומות השמחים ברמת ישי.
רחוב חורש האלונים, רמת ישי, 04-8717179

משק יעקבס, כפר הרא"ה

בחנות משק יעקבס, שנקראת גם "אגדת לחם", יש גלידרייה שפועלת בימי שישי בלבד. הגלידה מבוססת על החלב והשמנת של המחלבה ועל חומרי גלם טובים שיוצרים טעמים יצירתיים כמו יוגורט כבשים ופירות יער, שקדים וקרמל, שוקולד מריר ובייגלה, סורבה פטל, טחינה סילאן וחלבה, ריקוטה מייפל, גלידת פופקורן או גלידת קסיס, יוגורט פרג ועוד.
רחוב הרב ישראל כפר הרא"ה, 04-6251266. כשר
10 צפייה בגלריה
גלידה של משק יעקבס
גלידה של משק יעקבס
גלידה מתוצרת המחלבה. משק יעקבס
(צילום: הדס ניצן)

בונה בונו, כפר סבא ותל אביב

עמית פרטוש הקים את הגלידרייה הזו לפני שנה וחצי בסניף עצום ויפהפה ברחוב הרצל בתל אביב, ומאז פתח סניף נוסף בכפר סבא, ובצדק. מדובר בגלידה עשירה וקרמית המיוצרת בכמויות קטנות כדי לשמור על הטריות. פרטוש עושה כאן טעמים מופלאים כמו גלידת עוגת גזר שקוראים לה מעשה בגזר, גלידת חמאה חומה ופקאן וגלידת שוקולד, מנטה ותפוז אדום.
ויצמן 40, כפר סבא, 054-4634888

דידה, צומת רופין

הגלידרייה הוותיקה של ורד בן יקר בתחנת הדלק בצומת רופין. בן יקר, קונדיטורית בהכשרתה, מכינה גלידה עם חומרי גלם טריים בשילובים יצירתיים שהיא קונה בעיקר אצל הירקן. בננות, דובדבנים, מנגו ולימון, לצד שוקולד, בוטנים, עוגיות או קפה. אחד הטעמים הידועים של המקום הוא בנופי פאי. זו כנראה אחת הגלידריות הראשונות שיצרה קולקציית טעמים ללא סוכר, ויש כאן גם גלידת נטולת מוצרי חלב.
תחנת דלק פז צומת רופין, 09-8944450

סרמיונה יוגורט, קלנסווה

ב-2019 החליט יוסרי ואויה לעזוב את עבודתו בתחום הסיעוד להגשים את חלומו לייצר ולמכור גלידה. וכך, בלב קלנסווה, נפתחה גלידרייה חלומית שבה הוא מכין את הגלידה לפי חוקי הפורמט האיטלקי, אבל מעז ועושה גם גלידה מירקות. תמצאו כאן את כל הטעמים הנפלאים המוכרים וביניהם תותים בשמנת, בננה ושוקולד ואמרטו דובדבנים, אבל מה שימשוך את תשומת הלב יהיה גלידת מלפפון ונענע, גלידת אבוקדו, גלידת סלרי ותפוח, גלידת גויאבה ועוד.
קלנסווה, 053-5000814
גלידה בקלנסווה
(צילום: ירון שרון)

טוני אייס, נתניה

בני הזוג דנה ואלברטו, היא ישראלית והוא איטלקי, מכינים גלידה מאז 1997 - כך שהגלידה נעשית על פי פרוטוקול הג'לטו, וקבלת הפנים ישראלית וחמה. את כל מחיות הפרי ובסיסי הגלידה מייצרים במקום, ויש כמה טעמים שמעיפים את הראש - גלידת פחזניות מעניינת, גלידת ליקריץ מדהימה לחובבי הז'אנר (זה אולי המקום היחיד בארץ עם הטעם הזה), גלידת מקדמיה וקרמל מלוח, גלידת טופיפי. כיוון שהמקום כשר לגלידות הסורבה קוראים פרווה ויש הקפדה על ההפרדה.
הרצל 5, נתניה, 09-8340406. כשר

פרדיסו דל ג'לטו, תל אביב

אלברטו סוואד ואחותו אלתייאה, שני אחים שעלו ממילאנו לפני כארבע שנים, הקימו את הגלידרייה הקטנה והפשוטה הזו, לכאורה, בשוק בצלאל המחודש והיפה. עושים כאן ג'לטו מסורתי, עם אחוז שמנת לא גבוה אבל המרקם עדיין קרמי, בטעמים שנעים בין סטנדרטי לבין מעניין - לבנדר, קסטה סיצילאנית, גורגונזולה (לא לכל אחד) וגם גלידת לחם חמאה וריבה.
בית לחם 3, תל אביב, 053-7311909

אוטלו, תל אביב והמרכז

עשר חנויות יש לגלידת אוטלו של מתן סלע, החדשה מכולם נמצאת בכיכר בזל בתל אביב. בכל סניף מייצרים בכל יום את הגלידה הטרייה מחומרי גלם שסלע מייבא במיוחד מאיטליה. הגביע של אוטלו הוא כנראה היפה ביותר שיש והטעמים קלאסיים: פיסטוק מהטובים שתטעמו, ג'נדויה מעולה ממחיות אגוזים, אננס ברולה, פטל ליים, גלידת ענבים סגולה מרהיבה שילדים משתגעים עליה ועוד.
סניפי אוטלו
10 צפייה בגלריה
גביע מושלם. אוטלו
גביע מושלם. אוטלו
גביע מושלם. אוטלו
(צילום: סיון אסקיו)

קסטה, תל אביב

הגלידה של איל שני שהתבררה, מהיום הראשון, כמיוחדת, נועזת, יוצאת דופן ומפתיעה. המקום עצמו צנוע ושקט, ואפשר לשבת בחצר או בפארק המסילה וליהנות מהגלידה. המרקם עדין וחמאתי והטעמים כוללים אורז קלוי, מרשמלו מדורה, קרם פרש ושמן זית, חמאת מרווה, לבנדר ודבש, ארל גריי, תפוז דם, לימון בחלב ועוד. יש גם תוספות משגעות של פטל יבש, קראמבל, ריבה או פיצוחים, והכי חשוב - אפשר לקבל סנדוויץ' גלידה. התור מסביר הכול.
פארק המסילה תל אביב, צמוד לבית רומנו

שטפן אוסטריאן, תל אביב

בית מאפה אוסטרי שבו משחזר שטפן, שעלה לארץ מאוסטריה, את טעמי ילדותו. לצד השטרודל הקלאסי, כנראה הטוב מסוגו בארץ, תוכלו לקבל גם כדור גלידה. או שתתענגו על הגלידה כמו שהיא, בכוס או בגביע. זוהי גלידת שמנת מעודנת, לא מתוקה מאוד, מה שמבליט את טעמם של חומרי הגלם. הטעמים כאן קלאסיים, שמרניים במידה מסוימת, אבל הם נפלאים: גלידת פרג פנומנלית, אמרנה, פיסטוק, סורבה תות, סורבה לימון וג'ינג'ר, יוגורט ואוכמניות, תותים בשמנת או שוקולד לבן ובייגלה, ויש גם גלידת וניל כחלחלה עם פרח אפונת הפרפר.
טשרניחובסקי 21, תל אביב, ‎03-6799788
10 צפייה בגלריה
גלידה של שטפן
גלידה של שטפן
טעמים קלאסיים - ונפלאים. שטפן אוסטריאן
(צילום: אנטולי מיכאלו)

גלידת ארי, תל אביב

אחרי הטיול שלו באיטליה, עידן נעים חלם להיות שף גלסייר - שף של גלידות, והחליט ללמוד את המקצוע. לשמחתנו הרבה הוא מיישם את מה שלמד בגלידרייה הצחורה והמינימליסטית שלו ברחוב אבן גבירול - אנטיתזה מוחלטת לעבודות הרכבת הקלה המתרחשות בחוץ. בעזרת בתו אריאל, שעל שמה קרוי המקום, הוא מכין גלידה מסקרנת שכל טעם בה מגיע עם תוספת קטנה ומתאימה, למשל גלידת הר ברכה עם טוויל שומשום ורוטב בייגלה, או גלידת רובי - פטל ושוקולד לבן עם מרנג תות וקרם אמרנה.
אבן גבירול 21, תל אביב, 077-3203973

ארטה, תל אביב

סיסי פגאני ובעלה מרקו קמוראלי, בני זוג עם אהבה גדולה לג'לטו איטלקי, הקימו את ארטה, גלידרייה מפורסמת בתל אביב שמשלבת בין קפה טוב, מוזיקה וגלידה. עושים כאן גם גרניטה איטלקית אמיתית מצוינת. בין הטעמים המיוחדים של המקום תמצאו סורבה אפרסק לוונדר, קסטה סיציליאנית עם פירות מסוכרים, גבינת עיזים ואגס, תאנים וורדים, קרם אבוקדו בעונה, שוקולד מריר עם צ'ילי וגלידת לחם וחמאה שהפכה עם השנים למנת הדגל של המקום.
נחלת בנימין 11, תל אביב, 03-5240006
10 צפייה בגלריה
גלידה של ארטה
גלידה של ארטה
תאנים וורדים. ארטה
(צילום: דניאלה קונטיני)

פריזר, גבעתיים

גלידרייה של שני חברי ילדות מגבעתיים, אחד עורך דין והשני שף, שחלמו להביא לעיר שלהם גלידה מעולה. מאז הם כבר הספיק לפתוח סניף גם ברמת גן. עושים כאן גלידות טריות מחומרי גלם איכותיים ובטעמים פשוטים: פיסטוק מעולה, שמנת דובדבן, בננה אגוזים, קפה, קרם עוגיות, סורבה תות או מנגו, ויש גם גלידות ללא סוכר.
וייצמן 33, גבעתיים

נונו ג'וזף, ראשון לציון

הגלידרייה הצבעונית והכשרה של יוסי אלגריסי, שגדל על ברכיו של סבא שלו נונו, יצרן גלידות ותיק מיפו. הוא למד מסבו את סודות הגלידה, אבל הוסיף ידע ומקצוענות שצבר עם השנים, והתוצאה היא קונדיטוריה גלידרייה שמגישה, לצד מאפים שונים, גם גלידה טרייה על בסיס השיטה האיטלקית. יש כאן גלידת פנקוטה פירות יער, גלידת רפאלו עם קוקוס, לוטוס קרמל, תות ושוקולד לבן ועוד. יש גם מגוון ענק של רטבים - תות, וופל נוגט, קרם קשיו ועוד.
רוטשילד 71, ראשון לציון, 052-5611112. כשר

מוסלין, ירושלים

גלידה צרפתית לשם שינוי, כשרה למהדרין, השוכנת לה בסמטה קטנה בשוק מחנה יהודה, ויש לה עוד שלושה סניפים בעיר. אורית ורדי המייסדת למדה את רזי הקונדיטוריה בצרפת, והיא מיישמת אותם בגלידה מוקפדת, טבעית ויצירתית. יש כאן גלידות יוצאות דופן בטעמים כמו זעפרן, בזיליקום, צ'אי מסלה, מאצ'ה או בירה.
הערמונים 2, ירושלים, 02-5644990. כשר
10 צפייה בגלריה
גלידה צרפתית. מוסלין
גלידה צרפתית. מוסלין
גלידה צרפתית. מוסלין
(צילום: אביב טישלר, הגר עמיבר)

ג'לטו וריגטו, ירושלים

עד שהגיעה הגלידה הזאת, אי אפשר היה לאכול גלידה בשבת בירושלים. אבל חברי קבוצת המסעדנות הירושלמית טלביה טרפו את הקלפים והקימו בקיץ 2021 את ג'לטו וריגטו, גלידה איטלקית טרייה, עונתית, מינימליסטית, שעושה כבוד דווקא לז'אנר הסיציליאני. יש כאן טעמים פנטסטיים כמו משמש ושקדים קלויים, יוגורט צאן עם זעתר ודבש, טארט לימון עם שברי בצק פריך, סורבה גויאבה, סורבה פטל וגם גלידת חד קרן - היביסקוס ושוקולד לבן.
עזה 29, ירושלים

גליאלה, באר שבע

גלידת בוטיק נדירה באזור הזה, וגליאלה מייצגת את הז'אנר בכבוד. גלי ואלה הן שתי בנותיו של גיא מגן, מוזיקאי שנכנע לתחביב העיקש שלו להכין גלידות והפך אותו למקצוע. הגלידרייה ממוקמת בקיבוץ אורים, שתושביו פונו מתחילת המלחמה, אבל יש גם סניף במתחם הקטר בבאר שבע ובמתחם יודפת בצפון. מתמקדים כאן בג'לטו איטלקי קלאסי, אבל בטעמים מחוץ לקופסה, שמבוססים ברובם על התוצרת החקלאית של העוטף. יש כאן גלידת בטטה, סלרי וגזר, גלידת בזיליקום ובלסמי מיושן, גלידת וניל כחלחלה בזכות פרח אפונת הפרפר ואפילו גלידת שומשום שחור.
מתחם הקטר באר שבע, 058-4166641

סרניטי, אילת

כדור של גלידת סרניטי יכול להיראות תמים, אבל הוא מופת של טעם ומרקם. אורי הבעלים מכין גלידה נפלאה בשכונת מגורים מנומנמת ומעלה את הסטנדרט בעיר. באווירה משפחתית נעימה תוכלו לטעום כאן גלידת פאי תפוחים מבריקה, גלידת טריו אגוזים עם שברי אגוזי לוז וקרם אגוזי לוז, גלידת אלביס בטעם קרמל מלוח ושברי בוטנים, או גלידת קרמלו - שזו גלידת קרמל עם שברי וופל.
המלך יהושפט 16 אילת, 050-6769940