שם: נואה ליילס, בן 27, נולד בגיינסוויל, פלורידה. מזל סרטן
פיזיקה: 1.80 מטר, 70 קילוגרם
מה יש לך להצהיר במכס: אלוף עולם בשנה שעברה ואלוף אולימפי טרי מפריז במאה מטר. שש מדליות זהב מאליפויות עולם, עוד מדליית ארד מטוקיו 2020. הזמן האמריקני המהיר ביותר במאתיים מטר (והשלישי בטיבו אי פעם).
לאן אתה רץ, לא שכחת להגיד משהו: ידוע בפתיחות המהפנטת שלו לגבי מצבו המנטלי. מיד לאחר הזכייה במדליה בפריז כתב ב-X: "יש לי אסטמה, אלרגיות, דיסלקציה, הפרעת קשב, חרדה ודיכאון. אבל אני אומר לכם שמה שיש לך לא מגדיר את מה שאתה יכול להיות. למה לא אתם!"
2 צפייה בגלריה
נואה ליילס עם דגל ארה"ב לאחר הגמר בפריז
נואה ליילס עם דגל ארה"ב לאחר הגמר בפריז
נואה ליילס אחרי הזכייה בפריז
(צילום: Christian Petersen / Getty Images)
עוד משהו: אין אף אחד בעולם שיכול לרדוף אחריו. הוא האיש הכי מהיר בעולם.
במה יתכבד אדוני? אף שהוא מככב בפרסומת לאבקת כביסה כשהוא אוכל (ושופך) פסטה עם רוטב עגבניות, ואף על פי שספורטאים זקוקים להן, ליילס ממעט לאכול פחמימות. לדבריו, הדיאטה שלו, שמתכנן תזונאי ומבשל שף פרטי, מבוססת על "ירוקים, ירקות והרבה חלבונים שעוזרים לי לבנות את השריר בחזרה".
2 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
נואה ליילס זוכה בזהב
(REUTERS/Kai Pfaffenbach)
בקליפ יוטיוב בן שלוש וחצי דקות שזכה ליותר ממאה אלף צפיות, העלו ליילס והשף הפרטי שלו, רלו, את תוכנית הארוחות שלו, תפריט שמבוסס על ההעדפות של ליילס, אך מיועד גם לתוכנית האימונים וההחלמה שלו וגם למנוע אלרגיות שמפתחות דלקות. התפריט מבוסס על דיאטה דלה בשומנים ופחמימות, עוף במקום בקר והרבה בשר הודו כיוון שליילס אינו אוכל דגים.
רלו מבשל עבור ליילס פעמיים בשבוע, מספיק אוכל כדי שיאחסן אותו במקרר ויאכל ממנו במהלך כל השבוע. כך מצליח ליילס להתחמק משתי התאוות האסורות שלו: מתוקים וג'אנק פוד. "אני מקפיד מאוד על שתייה, בעיקר בימים של תחרות, אבל גם ביומיום", אמר בריאיון, "אני שותה הרבה מים רגילים, אלקטרוליטים כדי להישאר רווי וגם הרבה משקאות אנרגיה. בימים שבהם יש לי שלושה מקצים, אני מוסיף לזה גם משקאות עם קפאין".
וביחד עם כל ההקפדה על תפריט בריא ומלא חלבונים, גם אלוף אולימפי כמו ליילס אוהב לפעמים לאכול משהו קצת פשוט יותר - כמו קורנפלקס. ליילס הוא חובב דגנים עם צימוקים והצהיר בעבר בריאיון ל-GQ שהוא לוקח איתו קופסה לכל מקום: "כולם צוחקים עליי שאני אוכל דגנים של זקנים".