מעדניית יום טוב

חנות זעירה שמכילה שפע בלתי נתפס: בשרים ונקניקים, זיתים, טאפאסים, דגים, שמני זית, דבש, עשרות מוצרי מזווה וכמובן, מגוון נאה מאוד של גבינות מכל העולם.
מעדניית יום טוב המקורית הוקמה בטורקיה ב-1947 על ידי יום טוב לוי. 22 שנה אחר כך הוא החליט לעלות ארצה והקים אותה מחדש בשוק לוינסקי. היום ממשיכים את דרכו שני הנכדים, יומי ואיתן לוי. במעדנייה הוותיקה תוכלו לקחת גבינות ומטעמים אחרים הביתה או להתפנק באחד הכריכים הטריים שיכינו לכם במיוחד במקום.
לוינסקי 43, תל אביב
13 צפייה בגלריה
מעדניית יום טוב בשוק לוינסקי
מעדניית יום טוב בשוק לוינסקי
מקום זעיר, שפע בלתי נתפס. מעדניית יום טוב
(צילום: דנה קופל)

אגתה

דווקא ברמת החייל, בין חברות פרסום, מרפאות מומחים ועשרות בנייני משרדים, נפתחה אגתה, אחת ממעדניות הבוטיק הנפלאות בישראל. באגתה מחזיקים במבחר רחב מאוד של מוצרי גורמה מכל העולם: מהרינג מהולנד, דרך פסטה מאיטליה ועד ריבות מפרובנס. השפע כולל גם מאות סוגי גבינות ונקניקים שאין שום סיכוי שתצליחו להשיג בסופרמרקט. אם ממש קשה לבחור, אפשר ורצוי לקחת רגע לעצמכם, להזמין פלטת גבינות או כריך מושקע לאכילה במקום, להרגיש כאילו אתם בחו"ל ולהחליט אחר כך.
מגדלי זיו, ראול ולנברג 24, תל אביב
13 צפייה בגלריה
אגתה
אגתה
גורמה מכל העולם. אגתה
(צילום: דוד קישקה)

ביאטריס

הכול התחיל לפני 22 שנה, כשרועי קינן החליט שעם כל הכבוד לגבינות הצהובות המקומיות, ישראלים, בדגש על תל אביבים נהנתנים, חייבים להכיר את מוצרי החלב הנפלאים שמייצרים בהולנד. כך נולדה ביאטריס, מעדנייה הולנדית בפינת הרחובות רש"י-קינג ג'ורג'. כמה שנים אחר כך הגיח לאוויר העולם סניף נוסף במרחק הליכה - סמוך לכיכר מסריק.
בביאטריס כ-100 סוגי גבינות הולנדיות ומוצרים נוספים המיובאים לכאן במיוחד מארץ הבלונד והגאודה כמו מטבלים, דברי מתיקה ועוגיות. מומלץ לבחור כריך אחד מהמבחר הנאה שמגישים במקום (טיפ: ותרו על הגאודה המוכרת ולכו על גבינת עיזים. תודו לי אחר כך). אם הגעתם בשעות הערב ויש לכם זמן להתרווח, קפצו לביאטריס סלון-פוסט קפה, הבר הצמוד שמגיש מנפלאות המעדנייה בישיבה.
רש"י 19, קינג ג'ורג' 88, תל אביב
13 צפייה בגלריה
יש רק אחד כזה בארץ
יש רק אחד כזה בארץ
אמסטרדם בתל אביב. ביאטריס
(צילום: יח"צ)

ליגורי

ליגורי בלב דיזנגוף הוא משהו שקשה להגדיר. מסעדה? בית קפה? בר יין? מעדנייה? התשובה היא כן. להכול.
בליגורי מגישים מבחר כריכים וסלטים לצד יין או קפה. אפשר לשבת באחד השולחנות הפזורים בחוץ, להתענג על כריך קממבר, ריבת בצל ואגוזי מלך ולתצפת על העוברים והשבים, אבל אפשר גם להיכנס פנימה ולהבין שאתם בכלל במעדנייה. ערימות גבינות, נקניקים, קרקרים, יינות ומטבלים מחכים לכם שם. אפשר לקחת הביתה וגם להזמין מגש אירוח שווה.
דיזנגוף 201, תל אביב

דליקטסן

על הדליקטסן, ככל הנראה, נאמר כבר הכול. הבייבי של רותי ברודו, שהתחיל מסניף בודד אחד ביהודה הלוי גדל והתפתח למפלצת נהנתנית בת שבעה סניפים (שישה בעיר הגדולה, אחד בגני תקווה). בכל אחד מהסניפים מגוון רחב של מאפים ולחמים, קפה משובח, אוכל מוכן וגם מוצרי מעדנייה וחומרי גלם שמהווים את הבסיס לאוכל המוגש בכל מסעדות קבוצת R2M ובחנויות הבייקרי.
בוויטרינות המפתות של הגבינות מחכה לכם שפע גבינות של White Dairy, המחלבה העירונית של הקבוצה, וגם גבינות מיובאות במחירים מופקעים אבל בטעם נפלא. המלצה: גבינת ברי כמהין. יצירת המופת הזו היא מעין מיקס בין גבינה רכה מחלב בקר עם קרם מסקרפונה, ובאמצע נחה לה שורה של פטריות כמהין שחורות מייד אין איטלי. המחיר הוא 35.60 שקלים למאה גרם אבל בחיי, איזה מאה גרם!
אבן גבירול 70, יהודה הלוי 79, אופנהיימר 9, דרך בן צבי 84, פנחס רוזן 67, מאיר יערי 19, תל אביב
אקליפטוס 1203, מתחם צים אורבן, גני תקווה
13 צפייה בגלריה
דליקטסן
דליקטסן
יש כבר שבעה סניפים. דליקטסן
(צילום: עידית בן עוליאל)

מחלבת עברי

במושב עזריה, סמוך לרמלה, נמצאת אחת המחלבות המוכרות והאהובות בישראל. מחלבת עברי המשפחתית הוקמה באמצע שנות ה-80 והתמקדה תחילה בייצור גבינות עירקיות. רק ב-1999 נשלחו שניים מבניה - רן ודוד - להתמקצע באיטליה בסוגי גבינות נוספים. היום במחלבת עברי עובדים כל ארבעת האחים - רן, דוד, יאיר ומיכל, ומייצרים כ-20 סוגים של גבינות. הבוראטה המושלמת שלהם היא גבינת הדגל.
את הגבינות אפשר לרכוש במעדנייה במושב במשך כל השבוע. בעבר, מדי שישי, התקיים שם הפנינג של ממש: משפחות מכל קצוות הארץ נהרו לבוקר של גבינות, פחמימות ויין. במשפחת עברי הבינו שכדאי לפרוש כנפיים ולהציע את מרכולתם המופלאה במקומות אחרים, שמסוגלים להכיל את עומס המבקרים. בקיץ הקודם הם פתחו את "עברי בפארק", בית קפה בפארק אריאל שרון בתל אביב עם תפריט המבוסס על גבינות המחלבה. השנה יתקיים גם "יריד שבועות" בפארק שבמהלכו תוכלו לרכוש גבינות, שמני זית, יינות, לחמים, מטבלים וקונפיטורות.
הפרדס 50, מושב עזריה
13 צפייה בגלריה
הבוראטה מושלמת. הגבינות של מחלבת עברי
הבוראטה מושלמת. הגבינות של מחלבת עברי
הבוראטה מושלמת. הגבינות של מחלבת עברי
(צילום: יולה זובריצקי)

חוות נעמי

חובבי גבינות תל אביבים פתחו שמפניה לפני קצת יותר משנתיים - כשחוות נעמי הואילה בטובה לפתוח סוף סוף סניף ראשון בעיר אחרי שניים בגבעתיים, אחד בקריית אונו ואחד ברעננה. במקביל לסניף התל אביבי נפתח גם סניף ראשון ביהוד, מה שאומר שהרשת מונה היום בסך הכול שישה סניפים, כולם באזור המרכז.
חוות נעמי מפורסמת בעיקר בזכות מוצר הדגל שלה: ביצי חופש באיכות גבוהה. אלה מגיעות לחנויות בסמוך להטלה וקנו להן שם בערי המרכז. אבל עם הכבוד לביצים, כל החנויות של הרשת מציעות חוויה קולינרית נפלאה וסיבוב בהן מרגיש כמו קפיצה לאיטליה: בוראטה אמיתית מחלב באפאלו, מוצרלה איכותית ועוד שפע של גבינות מארץ המגף וגם מארצות אחרות. יש גם נקניקים מכל העולם, מטבלים, ממרחים ולחמים וגם מארזים מיוחדים לשבועות.
בורכוב 54, גבעתיים, כורזין 5, גבעתיים, רפאל איתן 1, קריית אונו, המלאכה 18, רעננה, דרך משה דיין 3, יהוד, החשמונאים 107, תל אביב
13 צפייה בגלריה
חוות נעמי
חוות נעמי
קפיצה לאיטליה. חוות נעמי
(צילום: גיל אבירם)

מן האדמה

מן האדמה היא מעדנייה אונליין בעלת שני סניפים ממשיים בנתניה ובכפר סבא וקו מוצרים בחנויות שונות בכל הארץ. בכל אחד מהסניפים יש כ-400 סוגי גבינות ממחלבות ישראליות ועולמיות וגם ממרחים, יינות של יקבי בוטיק ישראלים, דגים מלוחים ומעושנים, פסטות, מוצרי מעדנייה כמו עלי גפן ממולאים, חמוצים, שמנים, ממרחים ומבחר מוצרי כמהין.
אפשר להזמין מהאתר הנגיש והנוח שלהם ואפשר לקפוץ לאחד הסניפים, לתת לעיניים "לאכול" ולבחור מתוך השפע הבלתי נגמר הזה.
הבונים 24, נתניה, אנגל 78, כפר סבא
13 צפייה בגלריה
שפע בלתי נגמר. מן האדמה
שפע בלתי נגמר. מן האדמה
שפע בלתי נגמר. מן האדמה
(צילום: יח"צ)

בית הגבינות

מה שהתחיל בחנות גבינות אחת שנפתחה לפני 25 שנה בשוק בכפר סבא, הפך לרשת מעדניות גורמה שמונה, נכון להיום, חמישה סניפים, אחד בצפון תל אביב וארבעה באזור השרון. הסניף ברעננה אף מחזיק בתעודת כשרות.
כל מעדניות הגורמה של הרשת מעוצבות בטוב טעם ואלפי המוצרים מסודרים לתפארת. מלבד מגוון רחב של גבינות יש סלטים בעבודת יד שמכינים במקום מדי יום, לזניות, קישים, דגים מעושנים, רטבים, ממרחים, פסטות מובחרות, מאפים ויינות. כמו מרבית המעדניות ברשימה, גם לבית הגבינות יש אתר הזמנות פעיל. החידוש הוא שיש אפשרות לגלוש ב"אתר כשר" שבעצם מסנן החוצה את כל המוצרים ללא כשרות ומאפשר גם למסורתיים מבינינו להזמין הביתה משלוח של אוכל גורמה.
אוסישקין 58, רמת השרון, אחוזה 88, רעננה, ז'בוטינסקי 3, הוד השרון, שד' דוד בן גוריון 1, כפר יונה, ניסים אלוני 10, תל אביב

משק יעקבס

משק יעקבס היא מחלבת בוטיק משפחתית בכפר הרא"ה שמייצרת 25 גבינות שונות, שאת חלקן אף אפשר למצוא בסופרמרקטים הגדולים או במעדניות. בסמוך למחלבה ממוקמת המאפייה "אגדת לחם", והשילוב הקדוש הזה שבין מחלבה איכותית למאפייה נהדרת הוליד בית קפה שמושך אליו מבקרים מכל הארץ ובימי שישי עמוס בצורה מוגזמת. במקום מתקיימות גם סדנאות בישול.
הגבינות מיוצרות בתהליכים מסורתיים ברפת הצמודה. רכישה בחנות המחלבה תהיה לרוב זולה בהרבה מרכישה ברשתות השיווק. המלצה: גבינת שחר פרמייר - גבינה בשלה מחלב עיזים, מצופה אפר עץ ועובש לבן. 28% שומן של שלמות.
כפר הרא"ה
13 צפייה בגלריה
מיוצרות בתהליכים מסורתיים. הגבינות של משק יעקבס
מיוצרות בתהליכים מסורתיים. הגבינות של משק יעקבס
מיוצרות בתהליכים מסורתיים. הגבינות של משק יעקבס
(צילום: אסף רונן)

משה במשק

חנות גבינות מקסימה בשוק מחנה יהודה עם מגוון עצום של גבינות מכל העולם, מטבלים, ממרחים, שוקולדים ויינות. יש גם אפשרות למארזים ומגשי אירוח. אפשר להזמין בוולט, אבל שווה לקפוץ בשביל השירות האדיב והמחויך של הצוות.
התפוח 8, שוק מחנה יהודה, ירושלים

משק עפאים

לא צריך לצעוק, אנחנו יודעים. משק עפאים פתחו סניף בתל אביב וממש בקרוב ייפתחו עוד אחד. ובכל זאת, מיקמנו את המעדנייה האלוהית הזו תחת קטגוריית ירושלים. למה? כי גם אם בעליה ייפתחו סניף באבו-דאבי, משק עפאים יישאר מוסד ירושלמי בכל הווייתו.
האחים הדיי וינון עפאים הקימו את המשק ב-2008 בערבה. בהמשך התרחבו גם לעמק האלה, ועם הזמן פתחו שתי חנויות, שלושה בתי קפה ובית מרזח בשם הדיר, כולם בעיר הבירה. החנויות הן בעצם מעדניות בוטיק שמציעות תמהיל מוצרים המיוצרים במשק: גבינות ומוצרי חלב, ביצים, ירקות, שמן זית, דבש, ממרחים, ריבות, מאפים, לחמים וחליטות תה. בתי הקפה בבית הכרם ובבית הנסן הצמודים למעדניות, מהווים בית של ממש לירושלמים ומוקד עלייה לרגל עבור אלה שלא. הם מציעים תפריט עשיר הכולל ארוחות בוקר מפנקות במיוחד וכמובן את הבורקאסון - שילוב של בורקס וקרואסון במילויים שונים.
בית הכרם 19 / גדליהו אלון 14, ירושלים
13 צפייה בגלריה
בורקס, משק עפאים
בורקס, משק עפאים
אל תשכחו לטעום את הבורקאסון. משק עפאים
(צילום: אסף קרלה)

מרתה דלי

אליאס מטר, אחד השפים המדוברים ביותר במטבח הערבי-ישראלי והבעלים של כמה מסעדות מצליחות בנצרת, פתח את מרתה ממש באמצע משבר הקורונה והביא קצת נחת לתושבי חיפה. מדובר במעדנייה שהיא כל כולה גן עדן לפודיז.
לצד גבינות בוטיק ממחלבות מקומיות, בשרים, דגים, ירקות, יינות, ריבות ולחמים מציע מטר גם מגוון מוצרים שהוא מייבא במיוחד ממדינות ערב ומנות מהמטבח הערבי שנמכרות לפי משקל כמו תבשילי פריקי, ממולאים, עלי גפן, שיש ברק, שיח אלמחשי ומקלובה. את כל השמחה הזו אפשר לקחת הביתה או לאכול על הבר, בצלחת או בכריך מדויק שמוכן עם ההזמנה. לא משנה מה אתם בוחרים, אל תוותרו על השנקליש שמכינים במקום. תענוג.
שדרות המגינים 90, חיפה

סוידאן

מישל סוידאן הוא אושייה קולינרית ידועה בעיר, נצר למשפחת סוחרים נוצרית חיפאית. החנות הראשונה הוקמה ב-1889 על ידי הסבא רבא שלו בשוק הישן בעיר תחתית, והיום מישל יושב בכניסה ומקבל את פני הלקוחות בחיוך כובש. בחנות למעלה מ-1,500 מוצרים, רבים מהם מגיעים ארצה ביבוא אישי: יינות, אלכוהול, פולי קפה טריים, מבחר תבלינים, פירות יבשים, קונפיטורות וחלווה. בגזרת הגבינות תוכלו למצוא מבחר גבינות ממחלבות בוטיק ישראליות לצד גבינות מיובאות מאירופה.
אלנבי 39, ואדי ניסנאס, חיפה

שירת רועים

מחלבת בוטיק בניצוחה של הגבנית מיכל מור מלמד. בשירת רועים מייצרים גבינות מחלב עיזים וכבשים בשיטות מסורתיות: ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל או ציפויי שעווה. המחלבה זכתה בפרסים רבים על הגבינות המשובחות שלה, וניתן למצוא אותן במספר מצומצם של חנויות ומעדניות ברחבי הארץ. המלצה: גבינת ענבר. זוהי גבינה חצי קשה מחלב כבשים בהשראת גבינת מוצ'לי השוויצרית והיא גם הראשונה שיוצרה אי פעם במחלבה.
שירת רועים נמצאת בקיבוץ לוטם, מזרחית לכרמיאל, ובצמוד לה "בית לגבינות", חנות המחלבה שבה ניתן לרכוש את כל מבחר הגבינות המיוצרות במקום וגם מוצרים נלווים כמו שמן זית או יין מיצרנים קטנים מהגליל.
לקראת החג, המעדנייה תהיה פתוחה החל מיום שני 3/6 עד סוף החג, יום רביעי 12/6 (לא כולל יום שבת).
קיבוץ לוטם (משגב, ליד כרמיאל)
13 צפייה בגלריה
זכו בפרסים. הגבינות של שירת רועים
זכו בפרסים. הגבינות של שירת רועים
זכו בפרסים. הגבינות של שירת רועים
(צילום: מתן שגיא)

משק שמואלי

ניר ויעל שמואלי, דור שלישי למשפחות חקלאיות, זנחו קריירה משגשגת בשביל להקים את משק שמואלי במושב באר טוביה, מערבית לקריית מלאכי. היום הם מגדלים ומטפחים עדר עיזים, ומנהלים מחלבת בוטיק ואת החנות הצמודה אליה, שבה הם מוכרים את התוצרת.
נכון להיום מייצרים במשק שמואלי 14 סוגי גבינות כמו גבינת סנט מור, קממבר וברי וגם יוגורטים שונים, כולם מחלב עיזים מלא ומפוסטר, ללא חומרים משמרים.
הגליל, מושב באר טוביה
13 צפייה בגלריה
ותודה לעיזים. הגבינות של משק שמואלי
ותודה לעיזים. הגבינות של משק שמואלי
ותודה לעיזים. הגבינות של משק שמואלי
(צילום: לירון אלמוג)

חוות נאות

חוות נאות הוקמה לפני קצת יותר מ-20 שנה על כביש 40, סמוך לצומת טללים. מדובר בחווה חקלאית-תיירותית שבה מגדלים עדר של 50 עיזים ומייצרים גבינות.
אפשר להישאר ללון באחת מבקתות האירוח במקום ואפשר להסתפק בביקור בחנות החווה, שם מחכים לכם מגוון נאה של גבינות ויוגורטים, לצד מוצרים נוספים המיוצרים באזור. מתלבטים מה לקחת? בבית הקפה הסמוך שנחנך לאחרונה מחדש ושוכן בתוך קרון רכבת משוחזר, מגישים, בין היתר, פלטת גבינות מתוצרת החווה. אפשר לנשנש תוך בהייה בנוף המדברי.
על כביש 40 דרומית לצומת טללים
13 צפייה בגלריה
גבינה וכוס יין, מה עוד צריך? חוות נאות
גבינה וכוס יין, מה עוד צריך? חוות נאות
גבינה וכוס יין, מה עוד צריך? חוות נאות
(צילום: מישל אמזלג)

באשר פרומז'רי

הרשימה הזו לא תהיה שלמה בלי אימפריית באשר פרומז'רי, רשת מעדניות מופלאה שמציעה מבחר עצום של גבינות מכל העולם, ביניהן גם כמה גבינות נדירות שפשוט אי אפשר להשיג בישראל בשום מקום אחר.
מה שהתחיל בחנות ירושלמית קטנה, הפך לרשת חנויות גורמה שמונה, נכון להיום, 21 סניפים בכל הארץ. הבעלים, אלי באשר, התאהב בגבינות האירופיות במהלך טיול בצרפת והחליט לייבא את האוצרות שגילה לשוק מחנה יהודה. מהר מאוד הפכה ממלכת הגבינות שלו למקום עלייה לרגל עבור חובבי אוכל גורמה מכל הארץ. ראה אלי כי טוב ופתח סניף ועוד סניף. היתר היסטוריה.
מלבד גבינות, תמצאו בכל אחת מחנויות הרשת גם מגוון של יינות מעולים, ממרחים, רטבים, ריבות, פסטות, לחמים ועוד שפע מטעמים קטנים שיהפכו כל חג (וגם כל יום חול) לשמח במיוחד. אף על פי שמדובר ברשת, ברוב הסניפים יש אווירה בוטיקית והיחס אדיב וחם.
13 צפייה בגלריה
באשר
באשר
אימפריית גבינות. באשר
(צילום: ירון ברנר)
פורסם לראשונה: 18:12, 04.06.24