אין שמחה גדולה יותר מזו של ילדים (ומבוגרים) שמעמיסים על הפיצה כל מה שהם רוצים: רצועות פלפלים צבעוניים, זיתים חתוכים, פטריות פרוסות, אננס, זוקיני ובטטה (מגולחים עם קולפן לסרטים דקיקים) ותירס משימורים.
את הבצק אתם יכולים להכין מראש, לחלק אותו לפי מספר הנפשות ולרדד מראש. מכאן ואילך כל אחד יכול להכין בעצמו את הפיצה שהוא הכי אוהב, כך שגם לכם יש פחות עבודה (לא באמת). עכשיו אתם רק צריכים למצוא פעילות לכולם בזמן שאתם ממתינים יחד לפיצה בעוד ריח האפייה מתחיל להגיח מהתנור.
אוכל
כשר
צמחוני
זמן הכנה
20 דקות
זמן כולל
50 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
16
מצרכים
8
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
בצק:
1 ורבע
כוס
מים פושרים
300 מ"ל
1/4
כוס
שמן זית
50 מ"ל
2
כפית
מלח
2
כפית
סוכר
500
גרם
קמח
או 525 קמח פוקאצ'ה
10
גרם
שמרים יבשים
או 25 גרם שמרים טריים
ציפוי:
1
כוס
מחית עגבניות מבקבוק
או 1 פחית עגבניות מרוסקות
1
מלח ופלפל
לפי הטעם
70
גרם
גבינות צהובות (עמק, מוצרלה, פרמז'ן)
מגוררות מעורבות
תוספות:
1
יחידה
זוקיני
אחד לכל פיצה אישית
1
יחידה
בטטה
בינונית
חופן
פטריות שמפניון טריות
חצי
יחידה
בצל סגול
1
יחידה
פלפל צהוב/אדום/כתום
1
קופסא
זיתים ירוקים/קלמטה
1
קופסא
תירס משימורים
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
(צילום: אורה קורן)
אופן ההכנה:
  1. הבצק: שמים בקערה את המים, השמן, המלח, הסוכר, הקמח ואת השמרים, ולשים במשך 10 דקות. אם הקמח לא מתגבש לבצק תוך דקה והוא גרגרי ויבש, מטפטפים בהדרגה כף נוספת של שמן או מים. מנגד, אם הבצק דביק מאוד מוסיפים בהדרגה קמח. התוצאה הסופית צריכה להיות בצק שכמעט לא נדבק לידיים. מכסים בניילון ומניחים לעמוד כשעה במקום חמים עד הכפלת הנפח. מחממים תנור ל-225 מעלות.
  2. מחלקים את הבצק לפי כמות הפיצות שרוצים. מקמחים משטח עבודה ומערוך ומרדדים כל יחידת בצק בנפרד. מוודאים שהיא לא נדבקת למשטח העבודה, ואם כן - מפזרים מעט קמח. מניחים את הבצק על נייר אפיה ומחוררים מעט עם מזלג.
  3. רוטב העגבניות: טועמים את מחית העגבניות ומתבלים אותה לפי לטעמכם, אם צריך. מורחים את מחית העגבניות על הבצק המרודד.
  4. התוספות: פורסים את התוספות לפרוסות דקיקות מאוד - את הבטטה והזוקיני (או הקישוא) רצוי לפרוס עם קולפן ירקות. את הבצל פורסים לחצאי טבעות דקיקות. מניחים את התוספות שנבחרו מעל למחית העגבניות (אם בחרתם בבצל אז תפזרו אותו מעל הכל כדי שיתקרמל מעט באפיה).
  5. מכניסים לתנור (שימו לב שבשלב הזה עדיין לא מוסיפים את הגבינה). אחרי כחמש דקות (כשהבצק מתחיל להשחים) מוציאים, מוסיפים את הגבינה, ומחזירים לתנור לעוד כשלוש דקות (או עד שהגבינה עד שהיא נמסה). מוציאים ומגישים חם.
אורה קורן היא מתכונאית ובלוגרית אוכל, בעלת הבלוג בננה ספליט