1. מלפפונים

במשך תקופה ארוכה לא דאגתי לתזונה שלי. הרבה זמן הייתי במקום שבו לא דאגתי לעצמי. אבל בשנים האחרונות משהו השתנה בעולמות השפים, וכמו שמתייחסים לסביבה בעירנות - אז ככה מתייחסים גם לגוף שלנו. היום להיות שפית שמנמונת זה לא סקסי. כשהייתי קטנה לא היו לנו חטיפים בבית, והחטיף שלי היה מלפפון ירוק. עד היום מלפפון זה הירק שאני הכי אוהבת לנשנש.
2 צפייה בגלריה
שיראל ברגר ליד המקרר בביתה
שיראל ברגר ליד המקרר בביתה
מתייחסת לסביבה ולגוף. שיראל ברגר והמקרר
(צילום: אביגיל עוזי)

2. טופו

אז כאמור לאחרונה אכפת לי מאוד מהגוף שלי ואני ממש מפנה זמן לבשל לעצמי ואוכלת אוכל בריא. טופו זה חלק מהעניין, וכל יום אני מכינה משהו עם טופו. בת הזוג שלי אוכלת כל, ואני צמחונית ואוכלת דגים רק במסעדות. בבית יש לנו איסור על בישול בשר ודגים, אבל דגים אני אוכלת מחוץ לבית במסעדות. כן מותר להכניס למקרר גבינות ונקניקים.
עוד סיפורים מהמקרר:

3. תרד, קישואים

כל הירקות שלנו בבית אורגניים וביום יום אני מכינה בבית תבשילים ירוקים, תמיד יהיו שם תרד וקישוא. גדלתי בבית עם אמא בריאותנית מאוד, שתמיד הייתה שולחת אותי לבית הספר עם כריך מלחם קל עם עגבנייה וגבינה צהובה. יש לי עד היום סיפורי זוועה מהסנדוויצ'ים שאמא הייתה מכינה לי. תמיד קינאתי בילדים עם הסנדוויצ'ים משוקולד, כי לנו לא היו דברים כאלה בבית. ההתעקשות שלה על ירקות ועל אוכל בריא הושרשה בי, והיום גם אני בקטע של בריאות, טבע וירקות.

4. יין

אני אוהבת יינות לבנים מתיישנים. הבנות של חנות היין ג׳יאקונדה לימדו אותי כל מה שאני יודעת על יין. אני אוהבת במיוחד את אלה שמתיישנים כי יש ערך לזמן אצלי במסעדה.
2 צפייה בגלריה
שיראל ברגר ליד המקרר בביתה
שיראל ברגר ליד המקרר בביתה
(צילום: אביגיל עוזי)

5. התססות

יש לנו מלפפונים מותססים שהכנתי בעצמי, התססתי אותם כמה שבועות, ככה בקטנה. חוץ מזה יש לי צנצנות שאנחנו מכינים במסעדה שלי. התססות זה אחד הדברים הכי חשובים לי, כדרך שימור מזון ואי בזבוז מזון. עכשיו, למשל, יש לי מיסו שקדים, שאותו אני מכינה מ"פאלפ" של שקדים שאנחנו סוחטים לחלב שקדים. את הפסולת אנחנו מתסיסים במשך כמה חודשים.